Pytanie o jazdę z instalacją gazową

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Pytanie o jazdę z instalacją gazową

Postprzez jasiek23 » sobota 28 maja 2011, 15:56

Wiecie może czy w przypadku jazdy z instalacją gazową jest tak samo jak na benzynie czyli jak zdejmiemy nogę z gazu jadąc z górki na biegu to wtedy samochód nie będzie pobierał gazu?
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Re: Pytanie o jazdę z instalacją gazową

Postprzez el_ryba » sobota 28 maja 2011, 19:44

jasiek23 napisał(a):jak zdejmiemy nogę z gazu jadąc z górki na biegu to wtedy samochód nie będzie pobierał gazu?

Zależy od konkretnej instalacji gazowej. Miałem kiedyś instalację II generacji i jak się podłączało u gazownika komputer to była opcja Cut-Off czyli właśnie podczas hamowania silnika nie powinno podawać gazu, ale nie mam pojęcia czy przy takiej starej instalacji (gaz dochodził rurką w dolot) rzeczywiście nie podawał gazu, nigdy mnie to nie interesowało. Przy sekwencji wydaje mi się, że nie będzie pobierać gazu podczas hamowania silnikiem. Sterownik zatrzyma pracę wtryskiwaczy tak jak podczas jazdy na benzynie.
B- 16.05.2008// C- 03.12.2010// C+E- 03.01.2011// D- 20.05.2011
Avatar użytkownika
el_ryba
 
Posty: 266
Dołączył(a): sobota 04 grudnia 2010, 10:32
Lokalizacja: Białystok

Re: Pytanie o jazdę z instalacją gazową

Postprzez Maniek5k » niedziela 29 maja 2011, 11:23

ja w brcku tez mam cos w desen cut-offa wspomnianego wyzej. Ale sprawdzic czy naprawde tak jest nie mam jak :P
Jesli duzo po górkach jezdzisz, to przerzucaj na PB (bo w sekwencji na pewno komp steruje gazem wiec go nie bedzie podawac). A jak nie jezdzisz duzo, to te 30ml gazu na sto więcej Cie nie zbawi.
Maniek5k
 
Posty: 277
Dołączył(a): niedziela 22 maja 2011, 15:58

Re: Pytanie o jazdę z instalacją gazową

Postprzez Pinhead » niedziela 29 maja 2011, 11:46

W instalacjach podciśnieniowych (2 gen) można to całe cut-off między bajki włożyć. Działa to tak wolno i nie precyzyjnie że przeważnie większość gazowników wyłącza tą opcję. W instalacjach LPG 4 generacji wtryski działają tak samo jak wtryskiwacze benzynowe czyli odcięcie dopływu paliwa przy hamowaniu silnikiem. I to są obecnie jedyne słuszne instalacje LPG, podciśnieniowe LPG zostawmy starym polonezom i dużym fiatom.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Re: Pytanie o jazdę z instalacją gazową

Postprzez annubis17 » niedziela 29 maja 2011, 19:51

Pinhead napisał(a):W instalacjach podciśnieniowych (2 gen) można to całe cut-off między bajki włożyć. Działa to tak wolno i nie precyzyjnie że przeważnie większość gazowników wyłącza tą opcję. W instalacjach LPG 4 generacji wtryski działają tak samo jak wtryskiwacze benzynowe czyli odcięcie dopływu paliwa przy hamowaniu silnikiem. I to są obecnie jedyne słuszne instalacje LPG, podciśnieniowe LPG zostawmy starym polonezom i dużym fiatom.

I są to też bardzo drogie instalacje LPG. Podciśnieniowe też są dobre. Chyba że ktoś partaczy.
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Re: Pytanie o jazdę z instalacją gazową

Postprzez Pinhead » niedziela 29 maja 2011, 21:08

"Dobre bo tanie" a poza niską ceną zalet nie mają. Kastracja silnika z mocy, elastyczności i kultury pracy. Zwykły gaźnik z lat 80'tych jest urządzeniem o wiele bardziej precyzyjnym i niezawodnym niż zasilanie paliwem przy LPG II gen. Jak LPG to 4 generacja, niższe to według mnie tandeta i druciarstwo.
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Re: Pytanie o jazdę z instalacją gazową

Postprzez Borys_q » poniedziałek 30 maja 2011, 14:28

I są to też bardzo drogie instalacje LPG.


Bez przesady 2,5 koła za sekwencje BRC z montażem to drogo???

Jak sekwencje się pojawiły to były wtedy drogie 5-6 koła.

Oczywiście mówimy o 4 cylindrowcu do 120 KM.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pytanie o jazdę z instalacją gazową

Postprzez jasiek23 » wtorek 31 maja 2011, 00:53

Ok, czyli już wiem. Dzięki za odpowiedź. Można zamknąć temat.
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Re: Pytanie o jazdę z instalacją gazową

Postprzez Maniek5k » sobota 11 czerwca 2011, 13:00

@pinhead - pisz sobie co chcesz, na hamowni mam 135kucy zrobione. (z czego jakies ~12-15 pochodzi z modyfikacji customowych)
gaz montowany był bodajze w 2005 roku, takze juz swoje przejezdzil - ale spisuje się OK.

Pinhead napisał(a):Chce ktoś psuć auto, niech pakuje tam 1 albo 2 generacje. Ja tego badziewia nie polecam nikomu. Lepiej kupić auto z mniejszym silnikiem i jeździć bezproblemowo na benzynie albo wybrać diesla.


Dobra, tylko zauważ ze obecnie na gazie jezdzimy 2x taniej niz na PB. A takze porownywalnie albo i taniej niz dieslem. (do tego koszty napraw dieselków czasami rozwalają system)

Ja robię rocznie ~35-45tyś km. Instalacja lpg (jesli bym teraz zakładał) zwróci mi się max po 2 latach (i to dobra sekwencja brc)
Takze nie fandzol za przeproszeniem ze lpg to kastrowanie aut. Jesli kogos stac na jazde na benzynie, prosze bardzo. Ja zamiast przeplacac za PB wole kupic dzieciakom cukierki albo czekolade.
Spalanie PB w moim 2.0 wynosi kolo 9l w miescie, gazu ~11l. Czyli jezdze praktycznie 2x taniej, za 90 zł robie ~300km. Na benzynie zrobię 140 i będę sie cieszył.
A 300km to dla mnie kwestia jakiegos tygodnia, moze dwóch :)

A nadal przynajmniej 70% uzytkownikow polskich dróg ma albo male miejskie auta, albo duze rodzinne combi/sedany. I wiekszosci nie kręci moc, wystarczy zeby auto jechalo te 90 poza miastem/130 na autostradzie i git.
Ja zaczynalem lankiem 1.4 i tez nie narzekałem na braki mocy. Fakt, elastyczny nie był, ale pojezdzic sie dało.

Jak ktos chce mocne auto, to niech sobie kupi bmw 318 z silnikiem 2.8 albo 3.0. Tylko niech potem nie placze, ze mu pali 12-13l wachy, jak moja nubi bierze ~11 lpg po miescie, a przy dobrym ukladzie zrobi taka betunie z silnikiem 2.0

I zauwaz, ze nie kaazdy potrzebuje megamocnego silnika. Jezdzilem niedawno chryslerem 300c z silnikiem 5.7 hemi. Fakt, kopa toto ma - tylko gdzie w polsce mozna sobie takim pojezdzic wykorzystujac silnik w 80%? Bo po miescie majac a/t depne w gaz i po chwili lecę 70-80km/h. Na a4 tez, depnę w gaz i na 3 biegu lece 140.
Co innego w niemczech np, gdzie autobahna mozna leciec i 220 i problemów nie ma. W PL to nam sie za szybko autostrada skończy ;)
(albo tiry będą sie wyprzedzac z roznica predkosci 3-4km/h)
Maniek5k
 
Posty: 277
Dołączył(a): niedziela 22 maja 2011, 15:58


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości