Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » poniedziałek 03 października 2011, 20:58

lechB napisał(a):
ponieważ nie mamy możliwości odjąć gazu, żeby pomóc sobie tym (odjęciem gazu) w opanowaniu ewentualnego poślizgu.

bezsensu i logiki

Może i tak, ale to jak na razie jedynie tłumaczenie szymona1977 dotyczące uznawania jazdy z wciśniętym sprzęgłem za błąd, którego w dodatku (przełożonego na moje pytanie, celem upewnienia się) nie chce potwierdzić...


lechB napisał(a):Wybierz wersje 1 lub 3 jeśli masz takie umiejętności posługiwania się pedałem gazu w czasie poślizgu.

Umiejętności jak umiejętności, do tej pory dowiedziałem się tutaj, że jazda z wciśniętym sprzęgłem może być niebezpieczna przede wszystkim dla żółtodziobów, no więc...
Ale przede wszystkim, od momentu przedstawienia przeze mnie mojej prośby o potwierdzenie zrozumienia zagadnienia, Ty póki co jako jedyny jesteś skłonny współpracować, a chciałbym, żeby ktoś jeszcze (z poprzednio wypowiadających się i uznających jazdę z wciśniętym sprzęgłem za błąd) wyraził podobną opinię, tymczasem GreenEvil jakby boi się cokolwiek napisać, a szymon1977 odsyła mnie tylko do coraz to innych stron wątku, z czego niewiele wynika. Ciekawe zjawisko...
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez Drezyna » poniedziałek 03 października 2011, 21:20

cman napisał(a):Ciekawe zjawisko...

Przecież to wypisz wymaluj twój sposób postępowania.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » poniedziałek 03 października 2011, 21:42

W którym dokładnie miejscu tak postąpiłem?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » poniedziałek 03 października 2011, 21:59

GreenEvil, drogi cman co miala do powiedzenia to powiedziala i nie ma zamiaru strzepic sobie jezyka i tracic czasu na durne przepychanki i zamydlanie. Tobie tlumaczyc nie bede, bo po pierwsze i tak niewiele zrozumiesz, po wtore - jestes miszczem__ i wiesz lepiej.
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » poniedziałek 03 października 2011, 22:16

GreenEvil napisał(a):GreenEvil, drogi cman co miala do powiedzenia to powiedziala (...)

Czyli niestety niewiele.
Większość Twoich wypowiedzi ograniczała się tylko do - ubranego w niepotrzebne słowa i zbędne wątki poboczne - powtarzania, że jazda z wciśniętym sprzęgłem może być niebezpieczna i dlatego jest błędem. A dlaczego konkretnie - tego już niestety nie byłaś łaskawa wytłumaczyć, a to jest akurat najistotniejsze i jest niezbędną podstawą do ewentualnej dyskusji.


GreenEvil napisał(a):(...) i nie ma zamiaru strzepic sobie jezyka i tracic czasu na durne przepychanki i zamydlanie. Tobie tlumaczyc nie bede (...)

Ja w tej chwili bardzo jasno i krótko przedstawiłem myśl (a nawet trzy różne - do wyboru), zgodnie z którą jazda z wciśniętym sprzęgłem może być niebezpieczna i dlatego jest błędem. Nie potrzeba żadnych przepychanek, zamydlania ani tłumaczeń - wystarczy tylko potwierdzić lub nie (chociaż w razie braku potwierdzenia wypadałoby jednak napisać, dlaczego).
Nie musisz tłumaczyć mnie, ale skoro ponoć zależy Ci na "zielonych listkach", to dobrze byłoby jednak skalać się tym jednym słowem potwierdzenia toku rozumowania tłumaczącego dlaczego jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem, skondensowanego i łatwego do zrozumienia.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » poniedziałek 03 października 2011, 22:38

cman napisał(a):Nie musisz tłumaczyć mnie, ale skoro ponoć zależy Ci na "zielonych listkach", to dobrze byłoby jednak skalać się tym jednym słowem potwierdzenia toku rozumowania tłumaczącego dlaczego jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem, skondensowanego i łatwego do zrozumienia.


W sposob skondensowany napisalam to juz kilkukrotnie w tym watku, ze do Ciebie to nie dotarlo - nie watpie. Ten kto umie czytac - wnioski wyciagnie.

Na Ciebie cman czasu tracic nie bede. Jesli ktos ma pytania - odpowiem.

na chwile obecna EOT dla mnie.
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » poniedziałek 03 października 2011, 22:51

Na napisanie tego posta (kolejnego, który niczego nie wnosi) poświęciłaś tyle czasu, że wystarczyłoby na dziesięciokrotne potwierdzenie (lub nie) tego co wcześniej przedstawiłem.

Nie musisz tracić czasu na mnie, natomiast pomyśl o tych nieświadomych jeszcze, przyszłych czytelnikach, którzy mogą przypadkiem wpaść w sidła moich dotychczasowych wypowiedzi. Ktoś ma pytania? Tak, ja pytam w imieniu ich wszystkich, czy przedstawiony przeze mnie tok rozumowania jest prawidłowy (specjalnie dla Ciebie dodatkowa wersja, możesz też te wersje dowolnie zmiksować, czyli potwierdzić na przykład dwie):


Wersja nr 1
Jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem jest błędem, ponieważ możemy nie zdążyć na czas dodać gazu, żeby pomóc sobie nim (gazem) w opanowaniu ewentualnego poślizgu. Czyli w razie sytuacji niebezpiecznej, jazda z wciśniętym sprzęgłem może spowodować, że nie będziemy mogli wyjść z opresji, podczas gdy bez wciśniętego sprzęgła moglibyśmy z niej wyjść - i dlatego też jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem. Dobrze rozumiem?


Wersja nr 2
Jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem jest błędem, ponieważ nie mamy możliwości odjąć gazu, żeby pomóc sobie tym (odjęciem gazu) w opanowaniu ewentualnego poślizgu. Czyli w razie sytuacji niebezpiecznej, jazda z wciśniętym sprzęgłem może spowodować, że nie będziemy mogli wyjść z opresji, podczas gdy bez wciśniętego sprzęgła moglibyśmy z niej wyjść - i dlatego też jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem. Dobrze rozumiem?


Wersja nr 3
Jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem jest błędem, ponieważ puszczając je, możemy doprowadzić do poślizgu - i dlatego też jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem. Dobrze rozumiem?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » poniedziałek 03 października 2011, 23:02

Dla osob, ktore maja jakiekolwiek watpliwosci - odpowiedzi na pytania cmana sa podane w poprzednich postach watku.
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » poniedziałek 03 października 2011, 23:11

Nie każdy ma czas i ochotę czytać tyle postów, więc pozwolę sobie zapytać: w których konkretnie?
Na marginesie dodam, że skoro przedstawiłem już wyraźne i proste opisy tuż powyżej, to znacznie prościej byłoby jednym słowem na nie odpowiedzieć i tym samym wszystko wyjaśnić, niż odsyłać do przekopywania się przez ponad 170 postów.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » poniedziałek 03 października 2011, 23:25

Na marginesie dodam, ze trzeba byc cmanem, zeby w 140 postach zadawac pytania na ktore, wczesniej odpowiedz byla udzielona w jakichs 30 postach.
Na pytanie w ktorych konkretnie Tobie nie odpowiem, poniewaz juz na nie odpowiedzialam (tobie nota bene).
Ostatnio zmieniony wtorek 04 października 2011, 00:29 przez GreenEvil, łącznie zmieniany 1 raz
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » wtorek 04 października 2011, 00:08

GreenEvil napisał(a):Na marginesie dodam, ze trzeba byc cmanem, zeby w 140 postach zadawac pytania na ktore, wczesniej odpowiedz byla udzielona w jakis 30 postach.

No tak, ja wiem, że została udzielona, nawet wydaje mi się, że ją zrozumiałem, ale ponieważ właśnie jestem taki niedorobiony, to teraz chcę się tylko upewnić, czy aby na pewno dobrze zrozumiałem, żebym w przyszłości już więcej nie szerzył swojej niewiedzy.



PS
GreenEvil napisał(a):(...) w jakis 30 postach.
Jakichś.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » wtorek 04 października 2011, 00:29

cman napisał(a):No tak, ja wiem, że została udzielona,(..ciach...)

przykro mi.


cman napisał(a):PS
GreenEvil napisał(a):(...) w jakis 30 postach.
Jakichś.

Racja.
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » wtorek 04 października 2011, 00:37

Wersja nr 1
Jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem jest błędem, ponieważ możemy nie zdążyć na czas dodać gazu, żeby pomóc sobie nim (gazem) w opanowaniu ewentualnego poślizgu. Czyli w razie sytuacji niebezpiecznej, jazda z wciśniętym sprzęgłem może spowodować, że nie będziemy mogli wyjść z opresji, podczas gdy bez wciśniętego sprzęgła moglibyśmy z niej wyjść - i dlatego też jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem. Dobrze zrozumiałem?


Wersja nr 2
Jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem jest błędem, ponieważ nie mamy możliwości odjąć gazu, żeby pomóc sobie tym (odjęciem gazu) w opanowaniu ewentualnego poślizgu. Czyli w razie sytuacji niebezpiecznej, jazda z wciśniętym sprzęgłem może spowodować, że nie będziemy mogli wyjść z opresji, podczas gdy bez wciśniętego sprzęgła moglibyśmy z niej wyjść - i dlatego też jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem. Dobrze zrozumiałem?


Wersja nr 3
Jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem jest błędem, ponieważ puszczając je, możemy doprowadzić do poślizgu - i dlatego też jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem. Dobrze zrozumiałem?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szymon1977 » wtorek 04 października 2011, 02:21

cman napisał(a):Czyli jednak nie dowiem się czy któraś z przedstawionych wersji mojego rozumowania jest prawidłowa? Nie dowiem się również dlaczego? Ani nawet jak skierować swoje rozumowanie, żeby to zrozumieć?
Z Twoich wypowiedzi w roznych tematach wnisokuje, ze jakas praktyke za kierownica masz, i umiejetnosci tez calkiem przyzwoite. Nie zamierzam Ci wykladac calej teorii, sam jej na pamiec nie znam, wiec moglbym cos pomylic. po co pisac cos, co juz zostalo napisane. Duzo sie dowiesz z fachowych ksiazek, lub zapisaujac sie na kurs doskonalenia techniki jazdy. Choc znajac Twoj upor, ciezko bedzie Ci przebrnac przez pierwszy etap - wlasciwa pozycja za kierownica.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » wtorek 04 października 2011, 09:29

szymon1977 napisał(a):Nie zamierzam Ci wykladac calej teorii, sam jej na pamiec nie znam, wiec moglbym cos pomylic. po co pisac cos, co juz zostalo napisane.

I dlatego też nie proszę o wykłady, tylko o potwierdzenie, czy dobrze zrozumiałem. Nie chodzi również o rozpatrywanie każdego możliwego przypadku, tylko o ogólny zarys ewentualnych szkód, np. niemożność odjęcia gazu w celu opanowania ewentualnego poślizgu - to co opisałeś, ale czego już nie chcesz potwierdzić. Ostatnio nie pasowały Ci zwroty "jest niebezpieczne", więc zamieniłem je na "może być niebezpieczne" - co Ci jeszcze nie pasuje?
Jeśli się powiedziało A (jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem), to trzeba też powiedzieć B (dlaczego jest błędem) - a jeżeli zostało to już powiedziane, jak twardo utrzymujecie, to wystarczy tylko potwierdzić, że zostało dobrze zrozumiane.



Dobrze, to może tak. Skoro zostało to już napisane i każdy rozumny czytelnik to przeczytał i zrozumiał, a autorzy z niewiadomych przyczyn nie chcą potwierdzić, że dobrze zrozumiałem ich wypowiedzi, to może ktoś "z zewnątrz", kto jest przekonany, że na pewno je dobrze zrozumiał, mógłby mi je potwierdzić.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości