Przyczepa jedno a druosiowa, różnica w cofaniu?

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Przyczepa jedno a druosiowa, różnica w cofaniu?

Postprzez delver » sobota 17 marca 2012, 19:49

Witam, na kursie i egzaminie jest przyczepa jednoosiowa.
Moje pytanie, czy lawetą, dwuosiową cofa i skręca się tak samo jak jednoosiową czy może są jakieś różnice?
delver
 
Posty: 2
Dołączył(a): sobota 17 marca 2012, 19:45

Re: Przyczepa jedno a druosiowa, różnica w cofaniu?

Postprzez ks-rider » sobota 17 marca 2012, 20:26

delver napisał(a):Witam, na kursie i egzaminie jest przyczepa jednoosiowa.
Moje pytanie, czy lawetą, dwuosiową cofa i skręca się tak samo jak jednoosiową czy może są jakieś różnice?



Roznica jast kolosalna, przyczepa tandem jest bardziej " stabilna " przy cofaniu, reaguje znacznie wolniej, jest bardziej przewidywalna- Przyczepa jednoosiowa jest bardziej " nerwowa " szybciej wymyka sie spod kontroli.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Przyczepa jedno a druosiowa, różnica w cofaniu?

Postprzez Borys_q » sobota 17 marca 2012, 22:11

Ta "stabilność" raczej wynika z długości niż ilości osi, a może kolega pyta o przyczepę z przednią osią skrętną bo cofanie tym to wyższa szkoła jazdy.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przyczepa jedno a druosiowa, różnica w cofaniu?

Postprzez delver » sobota 17 marca 2012, 23:01

Chodziło mi tylko o jedno a dwuosiowe przyczepy.
Nie o te skrętne z przodu.
Czyli generalnie jak się opanuje jednoosiowe, to z dwu będzie tylko lepiej i wygodniej?
delver
 
Posty: 2
Dołączył(a): sobota 17 marca 2012, 19:45

Re: Przyczepa jedno a druosiowa, różnica w cofaniu?

Postprzez mk61 » sobota 17 marca 2012, 23:50

Lepiej i wygodniej? Może minimalnie.
W obu przypadkach i tak należy patrzeć na to, co przyczepa zrobi za chwilę, a nie, co robi aktualnie.
Borys oczywiście ma rację, że ważniejsza jest długość, a nie ilość. Im większa odległość między tylnymi kołami samochodu, a przednimi (lub jedynymi) przyczepy, tym wolniejsza i bardziej przewidywalna reakcja przyczepy na skręt.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Przyczepa jedno a druosiowa, różnica w cofaniu?

Postprzez ks-rider » niedziela 18 marca 2012, 08:37

delver napisał(a):Czyli generalnie jak się opanuje jednoosiowe, to z dwu będzie tylko lepiej i wygodniej?


Tak
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Przyczepa jedno a druosiowa, różnica w cofaniu?

Postprzez ks-rider » niedziela 18 marca 2012, 08:41

Borys_q napisał(a):Ta "stabilność" raczej wynika z długości niż ilości osi, a może kolega pyta o przyczepę z przednią osią skrętną bo cofanie tym to wyższa szkoła jazdy.


Nie, ta stabilnosc wynika z tego, ze przy skrecaniu lila potrzebna do skrecenia tandemu jest znacznie wieksza, dodatkowo hamuja dwie opony ktore przy jezdzie po prostej ( oraz do tylu ) stabilizuja tor jazdy.

Prosty eksperyment, wez wmanewruj tandem w luke recznie, bedziesz wiedzial o co chodzi, dlugosc nie ga tu zadnej roli.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47


Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości