Redukcja na mniejszy bieg

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Redukcja na mniejszy bieg

Postprzez Mineral » wtorek 22 maja 2012, 18:42

Witam jestem początkującym kursantem i mam pytanie dotyczace redukcji biegu na mniejszy.Czy wystarczy ze po wbicu np z 4 na 3 puszczam powoli sprzeglo?Nie musze dodawac gazu?Pozdrawiam
.
Mineral
 
Posty: 2
Dołączył(a): wtorek 22 maja 2012, 18:35

Re: Redukcja na mniejszy bieg

Postprzez michooo » wtorek 22 maja 2012, 18:49

Nie musisz dodawać. W tym momencie hamujesz silnikiem.
Chyba, że akurat wcale nie chcesz hamować, to wtedy dodajesz gazu ;)
michooo
 
Posty: 430
Dołączył(a): środa 29 grudnia 2010, 14:01

Re: Redukcja na mniejszy bieg

Postprzez Kamasek » wtorek 22 maja 2012, 22:25

michooo napisał(a):Nie musisz dodawać. W tym momencie hamujesz silnikiem.
Chyba, że akurat wcale nie chcesz hamować, to wtedy dodajesz gazu ;)


Jeśli autko ci szarpnie w tył to dałeś za mało gazu, jeśli w przód to za dużo. Idealnie jest gdy szarpnięcia nie będzie.
Jeśli chcesz hamować silnikiem to puszczaj delikatnie sprzęgło bez gazu jak napisał kolega wyżej. Im wolniej puścisz sprzęgło tym łagodniejsze będzie szarpnięcie. Pamiętaj tylko, że podczas hamowania tylko silnikiem nie zapala się światło stopu, więc unikaj tego jeśli ktoś jedzie bardzo blisko za tobą, bo ci może wjechać.PZDR

Edit: 4 jest mniejszą liczbą niż 3, więc dla laika odnośnie budowy samochodu nie ma różnicy
Ostatnio zmieniony czwartek 24 maja 2012, 22:34 przez Kamasek, łącznie zmieniany 1 raz
5.06.2012r.-prawko zdane za pierwszym podejściem
Obrazek
Kamasek
 
Posty: 348
Dołączył(a): wtorek 05 lipca 2011, 06:43

Re: Redukcja na mniejszy bieg

Postprzez BOLEKlodz » czwartek 24 maja 2012, 17:52

Mineral napisał(a):(...)redukcji biegu na mniejszy(...)

Redukować można tylko na niższy bieg.
BOLEKlodz
 
Posty: 326
Dołączył(a): środa 19 stycznia 2011, 17:11

Re: Redukcja na mniejszy bieg

Postprzez ralfbox » sobota 26 maja 2012, 09:50

jak redukujesz to zawsze gazu dodawaj żeby jak najmniej szkubło, szkoda niszczyć sprzęgła, jeszcze w dodatku wolno go puszczając
ralfbox
 
Posty: 3
Dołączył(a): czwartek 24 maja 2012, 22:21

Re: Redukcja na mniejszy bieg

Postprzez Mineral » czwartek 31 maja 2012, 22:12

No ale zalozmy dojezdzam do ronda na 3 ,i musze kilka metrow przed nim zredukować bieg na 2.To czy np.jadac i hamujac hamulcem moge zredukowac bieg samym sprzeglem, trzymajac noge caly czas lekko na hamulcu?Probowalem tak ,ale za kazdym razem szarpnelo dosyc mocno,stąd tez nie wiem czy powinienem dodac gazu(tylko wtedy nie zdaze wyhamowac jesli jestem kilka metrow od ronda).Mam nadzieje ze wiadomo mniej wiecej o co mi chodzi :D.Pozdrawiam.
Mineral
 
Posty: 2
Dołączył(a): wtorek 22 maja 2012, 18:35

Re: Redukcja na mniejszy bieg

Postprzez szymon1977 » czwartek 31 maja 2012, 22:43

Mineral napisał(a):...tylko wtedy nie zdaze wyhamowac jesli jestem kilka metrow od ronda.
To rozpocznij hamowanie kilka metrów wcześniej.
Mineral napisał(a):za kazdym razem szarpnelo dosyc mocno,stąd tez nie wiem czy powinienem dodac gazu
To spróbuj tak:
1. Jedziesz sobie ze stałą prędkością na III biegu.
2. Zdejmij nogę z gazu.
3. Naciśnij hamulec i trzymaj ze stałym w miarę naciskiem.
4. Jak zwolnisz na tyle, aby zredukować na II bieg to wciśnij sprzęgło (możesz to zrobić szybko).
5. Zmień bieg z III na II, hamulec cały czas ze stałym naciskiem.
6. I teraz najważniejsze. Równocześnie, nie za szybko ale i nie za wolno odpuść hamulec i sprzęgło - obie nogi w miarę równomiernie do góry. A dlaczego tak? W ten sposób w pewnym stopniu zrównoważysz zwiększenie siły hamującej pojazdu wywołane hamowaniem silnikiem zmniejszeniem siły hamującej pojazd wywołane hamowaniem hamulcami.
7. Ponownie z wyczuciem wciśnij hamulec.

Oczywiście, jeżeli prędkość będzie spora jak na II bieg to bez przegazówki szarpnięcia nie unikniesz. Ale prawidłowe wykonanie przegazówki to już wyższa szkoła jazdy. No i oczywiście ćwicz na placu, nie przed skrzyżowaniem.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Redukcja na mniejszy bieg

Postprzez Kamasek » czwartek 31 maja 2012, 22:44

Wystarczy, że w momencie odpuszczania sprzęgał delikatnie zmniejszysz siłę działającą na pedał hamulca, a szarpnięcie będzie delikatniejsze. Możesz jednocześnie wolniej puszczać sprzęgło.PZDR
5.06.2012r.-prawko zdane za pierwszym podejściem
Obrazek
Kamasek
 
Posty: 348
Dołączył(a): wtorek 05 lipca 2011, 06:43

Re: Redukcja na mniejszy bieg

Postprzez jasiek23 » wtorek 03 lipca 2012, 23:00

Kamasek napisał(a):Pamiętaj tylko, że podczas hamowania tylko silnikiem nie zapala się światło stopu, więc unikaj tego jeśli ktoś jedzie bardzo blisko za tobą, bo ci może wjechać.


To niech ten ktoś utrzymuje bezpieczną odległość. Hamulca używa się wtedy kiedy naprawdę potrzeba a nie po to żeby "straszyć"(co chwila migać stopem).
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Re: Redukcja na mniejszy bieg

Postprzez Borys_q » czwartek 05 lipca 2012, 16:07

To czy np.jadac i hamujac hamulcem moge zredukowac bieg samym sprzeglem, trzymajac noge caly czas lekko na hamulcu?


Oczywiście, że tak. Jest to wg mnie najlepsza technika tylko wymaga dużego wyczucia, w trakcie redukcji pozbawiasz się na chwile hamowania silnikiem i żeby nie było szarpnięć musisz bardzo precyzyjnie operować sprzęgłem i hamulcem.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości