s40 I rozrząd oraz przegląd

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

Postprzez BOReK » niedziela 21 października 2012, 12:13

1) bo można zostawiać włączone postojowe od strony jezdni. Raz, że nie ma sensu włączać całej choinki, a dwa, że wtedy łatwiej odróżnić pojazd zaparkowany od kogoś, kto tu tylko na moment przyjechał i zaraz może ruszyć.

2) jak już 1000 razy pisano - wszystko zależy od samochodu, w jednym światła sa podłączone tak a w innym siak. Prawo nie reguluje wszystkiego w zakresie oświetlenia, a tam gdzie się prawo nie wypowiada panuje wolna amerykanka.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

Postprzez okular766 » niedziela 21 października 2012, 12:52

1/no tak ale kto parkuje pojazd na jedni, w połowie na jezdni gdy jest ciemno? zresztą nawet nie wolno parkować na jezdni nawet w dzień a jak zaparkujesz na poboczu to świateł postojowych nie trzeba palic

2/załóżmy ze rozważamy golfa V generacji
okular766
 
Posty: 67
Dołączył(a): niedziela 14 października 2012, 14:45

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

Postprzez BOReK » niedziela 21 października 2012, 13:04

1) ale można.

2) znajdź sobie instrukcję do golfa V i zobacz jak to tam działa.


Czy tylko mi się zdaje, że to do niczego nie prowadzi?
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

Postprzez okular766 » poniedziałek 22 października 2012, 17:12

czyli nawt jak auto przejedzie 3tys km to i tak mam co 4 lata wymienic kompl rozrządu z pompą wody i napinaczami za ponad 1000zł?
okular766
 
Posty: 67
Dołączył(a): niedziela 14 października 2012, 14:45

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

Postprzez BOReK » poniedziałek 22 października 2012, 18:36

Przydałoby się to zrobić na wszelki wypadek. Pasek jest już stary i sparciały, smar w łożyskach rolek również.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

Postprzez okular766 » piątek 26 października 2012, 16:33

ale to prawie 1000zł
trzeba wymienic pasek, rolki, napinacze, plyn chłodniczy, olej, filtr to ja placilem ostatnio prawie 1200zł
okular766
 
Posty: 67
Dołączył(a): niedziela 14 października 2012, 14:45

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

Postprzez BOReK » piątek 26 października 2012, 16:42

Jak ci za drogo to trzeba było kupić tańszy samochód o mniejszych nakładach na utrzymanie...
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

Postprzez aguusia88 » sobota 27 października 2012, 16:12

jesli chodzi o swiatla postojowe to sprawdzilismy i sie swieca w naszej cytrynce na wylaczonym silniku.
zdaje mi sie ze pozostawienie sw. mijania to ryzyko ogluchniecia przez piszczenie auta :lol: (cos tam sobie piszczy) wiec musze je wylaczyc

jak czytam po forach to rozrzad zalecaja po 120 czy 180 lub co 10 lat. ja mam niecale 60 nastukane i 7 lat i gosciu mowi ze trzeba pomyslec o wymianie i policzyl na oko 800 zl (moze 600)

olej mam nowy zmieniony na zalecany i gosciu mowi ze za 15 tys mam sie zglosic
Prawo Jazdy B - 2009r za I razem
Avatar użytkownika
aguusia88
 
Posty: 157
Dołączył(a): poniedziałek 22 października 2012, 16:26
Lokalizacja: raj

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

Postprzez czepiacz » środa 21 listopada 2012, 11:02

Szanowni Państwo,
nie wymieniacie rozrządu, ale napęd rozrządu: pasek, rolki, ew. pompę wodną.
Rozrząd to elementy odpowiedzialne bezpośrednio za wymianę gazową w silniku, czyli zawory i wałki.
Mówiąc o pasku zębatym "rozrząd" dołączamy do osób mówiących: włanczać, wziąść, ubrać buty, etc.
Co do wymiany paska i elementów towarzyszących, to ich wiek ma takie samo znaczenie jak przebieg, więc trzeba stosować się do zaleceń eksploatacyjnych. To jest tańsze od skutków awarii.

Mechanik starej daty :)
czepiacz
 
Posty: 273
Dołączył(a): niedziela 04 marca 2012, 20:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

Postprzez Drezyna » środa 21 listopada 2012, 12:45

czepiacz napisał(a):Szanowni Państwo,
nie wymieniacie rozrządu, ale napęd rozrządu: pasek, rolki, ew. pompę wodną.

Jaki napęd rozrządu? Rozrząd jest napędzany z wału korbowego, a to co wymieniłeś to elementy przeniesienia napędu rozrządu.
Cofasz się do tyłu!
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

Postprzez BOReK » środa 21 listopada 2012, 12:50

Idąc tą drogą to korbowody napędzają wał, więc o czym ty znowu bredzisz? Tłoki z kolei popychają korbowody, a same tłoki są popychane gazami, co jest regulowane rozrządem... i rozrząd sam się napędza. Idź być trollem gdzie indziej.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

Postprzez Drezyna » środa 21 listopada 2012, 13:06

A co, rozrząd nie jest napędzany z wału korbowego? Trollowanie cechuje między innymi brak sensu w wypowiedzi (twoje) w odróżnieniu od wypowiedzi sensownych i spónych (moje).
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

Postprzez BOReK » środa 21 listopada 2012, 13:30

Już ci napisałem, że idąc Twoją drogą rozrząd napędza sam siebie. Nie rozumiesz prostej aluzji - trudno, ale w twoim przypadku mnie to akurat nie dziwi.
Trollowanie cechuje między innymi brak sensu w wypowiedzi (twoje) w odróżnieniu od wypowiedzi sensownych i spónych (moje).

Podobno autosugestia potrafi zdziałać cuda, więc tak to sobie wyjaśniaj. :lol:
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

Postprzez czepiacz » niedziela 25 listopada 2012, 22:27

Drezyna napisał(a):
czepiacz napisał(a):Szanowni Państwo,
nie wymieniacie rozrządu, ale napęd rozrządu: pasek, rolki, ew. pompę wodną.

Jaki napęd rozrządu? Rozrząd jest napędzany z wału korbowego, a to co wymieniłeś to elementy przeniesienia napędu rozrządu.
Cofasz się do tyłu!

Zgadza się. W silniku czterosuwowym rozrząd jest napędzany od wału korbowego na kilka sposobów: łańcuchem, paskiem zębatym, wałkiem królewskim, kołami zębatymi, korbowodami (NSU). Najczęściej wymianie podlega pasek zębaty i jego elementy towarzyszące (rolki, pompa wodna), zaś łańcuch najczęściej w silnikach bez napinacza i oszczędnie skonstruowanych silnikach współczesnych.
Czyli wymieniamy napęd układu rozrządu, bo sam rozrząd siedzi w głowicy i jest znacznie trwalszy.
Skoro jesteś takim specem, to powiedz mi jaki rozrząd posiada dwusuwowy silnik Trabanta :)
czepiacz
 
Posty: 273
Dołączył(a): niedziela 04 marca 2012, 20:56
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości