Drążek zmiany biegów

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Drążek zmiany biegów

Postprzez Variable » niedziela 16 grudnia 2012, 10:26

Witam, mam pytanie odnośnie drążka zmiany biegów. Na kursie uczyłem się na Clio gdzie są 3 biegi do góry i 3 na dole. W domu mam taki sam rozkład, natomiast w aucie które chciałem kupić jest rozkład 4 na górze 2 na dole. Wobec tego mam pytanie czy ciężko się przyzwyczaić do takiego rozkładu?
Bo na kursie i jeździe w domu przyzwyczaiłem się do jednego rozkładu i nie wiem jak będzie z przejściem.
Variable
 
Posty: 6
Dołączył(a): piątek 30 listopada 2012, 14:24

Re: Drążek zmiany biegów

Postprzez OOL-PSK » niedziela 16 grudnia 2012, 12:49

Dobry pilot i na drzwiach od stodoły poleci. :spoko:

Szybko to powinno wejść w krew. Na kursie (czy w domu) też musiałeś opanować układ skrzyni.
"Na sucho" kilka razy sobie biegi "przewajchować", a potem w czasie jazdy myśleć trochę i powinno być dobrze. Innej rady nie ma. :wink:

Nie kupuj czasem Trabanta, tam są biegi nie do ogarnięcia podobno. :D
27.05.2011- B za drugim
16.04.2012- BE za drugim
04.07.2012- A za pierwszym
02.08.2012- C za drugim
21.09.2012- CE za drugim
19.10.2012- prawko ABCE w kieszeni
28.02.2015 - instruktor kat. B za pierwszym
Avatar użytkownika
OOL-PSK
 
Posty: 78
Dołączył(a): sobota 28 maja 2011, 23:00
Lokalizacja: Psk\Sieradz

Re: Drążek zmiany biegów

Postprzez lith » niedziela 16 grudnia 2012, 13:23

A to nie jest różnica tylko w wstecznym? o.O Jak tak to żadna różnica.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Drążek zmiany biegów

Postprzez Baranek » niedziela 16 grudnia 2012, 14:31

Też sądzę, że to wsteczny. Np. z tego co pamiętam fiatowa rodzina ma wsteczny do tyłu, a oplowska wsteczny do przodu. Ale to żaden kłopot nauczyć się na pamięć ;)
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Re: Drążek zmiany biegów

Postprzez OOL-PSK » niedziela 16 grudnia 2012, 15:15

Na kursie miałam 5 biegowego Yarisa - wsteczny do tyłu, pod piątką, w domu jest Vectra B 5 biegów ze wstecznym przy jedynce (obrączka do góry). To akurat problemów nie sprawiało.
Jeszcze w VW jest wsteczny przy jedynce po wciśnięciu drążka i w Toyotach 6 biegowych po "przebiciu" do siebie.

Jak często w końcu się wrzuca ten wsteczny? Zwykle to jakaś spokojna sytuacja np. przy parkowaniu, więc zawsze można zerknąć na schemat wyrysowany na drążku. :wink:

Grunt aby do przodu płynnie szło.
27.05.2011- B za drugim
16.04.2012- BE za drugim
04.07.2012- A za pierwszym
02.08.2012- C za drugim
21.09.2012- CE za drugim
19.10.2012- prawko ABCE w kieszeni
28.02.2015 - instruktor kat. B za pierwszym
Avatar użytkownika
OOL-PSK
 
Posty: 78
Dołączył(a): sobota 28 maja 2011, 23:00
Lokalizacja: Psk\Sieradz

Re: Drążek zmiany biegów

Postprzez BOLEKlodz » niedziela 16 grudnia 2012, 21:18

Do przodu to praktycznie to samo. Tylko ten wsteczny jest inaczej. Raz dwa się przyzwyczaisz
BOLEKlodz
 
Posty: 326
Dołączył(a): środa 19 stycznia 2011, 17:11

Re: Drążek zmiany biegów

Postprzez czepiacz » niedziela 16 grudnia 2012, 23:34

A o jakie auto chodzi?
czepiacz
 
Posty: 273
Dołączył(a): niedziela 04 marca 2012, 20:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Drążek zmiany biegów

Postprzez Borys_q » poniedziałek 17 grudnia 2012, 20:45

Nie kupuj czasem Trabanta, tam są biegi nie do ogarnięcia podobno.


Oj tam biegi w kierownicy są B wygodne, w trabancie potrafił zaskoczyć brak hamowania silnikiem na 3 i 4 biegu (typowe w dwusuwach).

Najdziwniejszy układ biegów jakim jeździłem był taki.

1 : 2 : 5

--- N ----

R : 3 : 4
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Drążek zmiany biegów

Postprzez BOLEKlodz » poniedziałek 17 grudnia 2012, 22:41

Co to za monster?
BOLEKlodz
 
Posty: 326
Dołączył(a): środa 19 stycznia 2011, 17:11

Re: Drążek zmiany biegów

Postprzez mk61 » poniedziałek 17 grudnia 2012, 23:59

Brzmi jak Kamaz. Tylko 4 z 5 trzeba by zamienić. :D
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Drążek zmiany biegów

Postprzez Baranek » wtorek 18 grudnia 2012, 18:36

czepiacz napisał(a):A o jakie auto chodzi?


Borys_q napisał 1:2:5. Jeśli usunąć dwukropki wyjdzie 125. No to fiat przecież :)
Ech ten paskowy licznik - to było cudo - żadne auto chyba takiego już nie ma
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Re: Drążek zmiany biegów

Postprzez OOL-PSK » wtorek 18 grudnia 2012, 21:07

To chyba jeszcze ten z biegami w kierownicy. :P

Ach... kanciak to jest maszyna. :spoko: Wspomnienie dzieciństwa. :D
27.05.2011- B za drugim
16.04.2012- BE za drugim
04.07.2012- A za pierwszym
02.08.2012- C za drugim
21.09.2012- CE za drugim
19.10.2012- prawko ABCE w kieszeni
28.02.2015 - instruktor kat. B za pierwszym
Avatar użytkownika
OOL-PSK
 
Posty: 78
Dołączył(a): sobota 28 maja 2011, 23:00
Lokalizacja: Psk\Sieradz

Re: Drążek zmiany biegów

Postprzez BOReK » wtorek 18 grudnia 2012, 21:14

Gorzej, że tą wajchę nie tak trudno złamać. Kombinerkami też się da zmieniać biegi. :lol:
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: Drążek zmiany biegów

Postprzez Baranek » wtorek 18 grudnia 2012, 21:23

Ee - ja jeździłem 125 z biegami w podłodze i z "krechą" licznikową kultowe :).

To był pierwszy samochód jakim kierowałem po zdobyciu prawka. I był 3 razy większy od malucha, którym zdawałem ;)
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Re: Drążek zmiany biegów

Postprzez Borys_q » wtorek 18 grudnia 2012, 22:51

Brzmi jak Kamaz. Tylko 4 z 5 trzeba by zamienić.


Blisko, przejścia 2 z 1 i 4 z 3 to było najciekawsze, Star 28 tylko piątka z synchronizacją reszta zmieniana na 2.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości