Podziękowanie dla szerszon - mojego instruktora :)

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Podziękowanie dla szerszon - mojego instruktora :)

Postprzez MEL » sobota 16 marca 2013, 15:49

Prawda, hamulec pomocniczy ma nam pomagać, ułatwiać, ubezpieczać poruszanie się w ruchu dr. Może i doświadczenia ogromnego w jezdzeniu kolosami nie mam i nie widziałem tylu wyswietlaczy tak jak co niektórzy Ale jak zobaczę, że przez załączony hamulec ręczny ktoś spóźnia mi się z ruszaniem na zielonym + rusza na niedokonca odpuszczonym ręcnym, pompuje nim co 100 m to krew mnie zaleje, wezme młotek i wybije klientowi bezsensowne machanie z głowy.


BTW z czysto praktycznej strony. Jak często słyszycie stojąc obok/za zestawem załączany hamulec postojowy ?

MotoTomasz'u, co to znaczy- "serwo się męczy" ?

Czy zaciągnięty zimą hamulec ręczny na noc (w osobówce) może się przyczynić do "przyklejenia", przymarznięcia okładzin szczęk do bębna ? ...



PS

Szerszon, Ty i tak jesteś tu najjjaśnieszą naszą gwiazdką :D
I tylko jedno może unicestwić marzenie - strach przed porażką
MEL
 
Posty: 410
Dołączył(a): niedziela 28 października 2007, 17:31
Lokalizacja: Nibylandia

Re: Podziękowanie dla szerszon - mojego instruktora :)

Postprzez szerszon » sobota 16 marca 2013, 17:42

mk61 napisał(a):Szerszon tak obrósł w piórka, że do podpisu swoje namiary dodał. :mrgreen:
Może zadzwonić z gratulacjami? :mrgreen:
he, he...nie.
To raczej z powodu, ze jestem kandydatem na bana( nie cackam sie), a jakiś kontakt z forum przydałby się.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Podziękowanie dla szerszon - mojego instruktora :)

Postprzez szerszon » niedziela 17 marca 2013, 08:55

Się dopisze i polansuję :mrgreen: w temacie obrastania w piórka...
Mój OSK zajmuje pierwsze miejsce pod względem zdawalności za pierwszym razem w mojej wsi.
Muszę tylko dokopać sie do tych danych , aby skopiować by nie było,ze chwale sie bez podstaw. :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Podziękowanie dla szerszon - mojego instruktora :)

Postprzez ks-rider » niedziela 17 marca 2013, 11:10

szerszon napisał(a):Mój OSK zajmuje pierwsze miejsce pod względem zdawalności za pierwszym razem w mojej wsi.


pochwal sie ile tych %% masz :mrgreen:

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Podziękowanie dla szerszon - mojego instruktora :)

Postprzez Borys_q » niedziela 17 marca 2013, 11:55

1. ...Dlatego w tym nowym Axorze pojawia się info o konieczności zaciągnięcia pomocniczego.

2. Kolejna sprawa to napięcie mięśni jakie towarzyszy długotrwałemu naciskaniu hamulca roboczego. Nie sprzyja to ergonomii jazdy żadnym pojazdem. Z tego samego powodu stosuje się w pojazdach tempomat.


Czyli rozumiem że nie wiesz dlaczego tak się dzieje a jakie tam są hamulce całkowicie pneumatyczne, hydrauliczno pneumatyczne??

Z tymi mięśniami to naprawde tak ciężko tam hamulce działają???
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Podziękowanie dla szerszon - mojego instruktora :)

Postprzez MotoTomasz » niedziela 17 marca 2013, 13:55

Obecnie normy EURO dla samochodów ciężarowych dążą do tego, żeby kierowca był jak najmniej "wyeksploatowany" przez cykl jazdy.
Zarówno przy dłuższym postoju jak i przy dłuższej, stabilnej jeździe system podpowiada bardziej ergonomiczne zachowania kierowcy.
Bezpieczeństwo, wygoda i komfort kierowcy, który spędza wiele godzin w pojeździe.
Warto również pamiętać o inteligentnym zarządzaniu paliwem. Trzymanie naciśniętego hamulca roboczego ma wpływ na gospodarkę prądową w pojeździe, która bezpośrednio przedłada się na zużycie paliwa.
Każda żarówka światła hamowania/stop zużywa ileś prądu a co za tym idzie - paliwa.
Szkolenia eco-driving (prawdziwe) dają sporo do myślenia.
ObrazekPrawkoOnline ObrazekYouTube ObrazekMail me
PJ: ABCDET 2002 - 2013
Instruktor: ABC - 2006
Wózki widłowe: 2011
Ratownik MotoPozytywni.pl
Plecak w Szkoła Motocyklowa Turbo - Pabianice
Avatar użytkownika
MotoTomasz
 
Posty: 307
Dołączył(a): poniedziałek 04 lutego 2013, 11:12
Lokalizacja: Łódź/Warszawa

Re: Podziękowanie dla szerszon - mojego instruktora :)

Postprzez Borys_q » niedziela 17 marca 2013, 14:12

No wszystko się zgadza, tylko nadal nie usłyszałem argumentu nad wyższością hamulca postojowego nad roboczym w osobówce.

To po prostu serwo się "męczy" i na moment odpuszcza.


Możesz to rozwinąć??

Każda żarówka światła hamowania/stop zużywa ileś prądu a co za tym idzie - paliwa.


Tak samo jak GPS, elektrycznie regulowanie i ogrzewane lustra, otwierane szyby, elektrycznie regulowany fotel, jakoś nikomu to nie przeszkadza.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Podziękowanie dla szerszon - mojego instruktora :)

Postprzez MotoTomasz » niedziela 17 marca 2013, 14:49

Podałem już kilka takich przykładów ale przypomnę.
Nadużywanie na postoju hamulca roboczego/zasadniczego powoduje:
- oślepianie kierujących za Tobą;
- większe nagrzewanie odbłyśnika;
- skrócenie żywotności i widoczności świateł;
- większe zużycie pompy hamulcowej;
- dłuższe schładzanie przednich klocków hamulcowych/zasadniczych i płynu hamulcowego;
- ryzyko "zapiekania się" hamulca pomocniczego;
- zwiększenie napięcia mięśniowego ciągłego w nodze;
- w przypadku najechania na tył Twojego pojazdu może powodować uszkodzenia stawu kolanowego i biodrowego (w przypadku nieprawidłowej pozycji za kierownicą);
- utrudnione diagnozowanie awarii hamulca pomocniczego;
Dodatkowo przyczynia się do zaniku umiejętności ruszania na wzniesieniu z hamulca pomocniczeg.

Uprzedzając:
w samochodach z automatyczną skrzynią biegów na położeniu D również można zastąpić hamulec zasadniczy hamulcem pomocniczym bez (niekorzystnej zresztą) zmiany na położenie N.

Tym postem zakończę moją polemikę w tej kwestii. Rób jak uważasz.
Pozdrawiam a szerszona przepraszam za "śmietnik" w laurce.
MOD mógłby wydzielić tę dyskusję do osobnego wątku.
ObrazekPrawkoOnline ObrazekYouTube ObrazekMail me
PJ: ABCDET 2002 - 2013
Instruktor: ABC - 2006
Wózki widłowe: 2011
Ratownik MotoPozytywni.pl
Plecak w Szkoła Motocyklowa Turbo - Pabianice
Avatar użytkownika
MotoTomasz
 
Posty: 307
Dołączył(a): poniedziałek 04 lutego 2013, 11:12
Lokalizacja: Łódź/Warszawa

Re: Podziękowanie dla szerszon - mojego instruktora :)

Postprzez Borys_q » niedziela 17 marca 2013, 15:38

- oślepianie kierujących za Tobą;


Bzdura to już pisałem.

- większe nagrzewanie odbłyśnika;


Nie ma żadnego znaczenia.


- skrócenie żywotności i widoczności świateł;


Może ale przy użytkowaniu auta 3-7 lat tez nie ma większego znaczenia




- większe zużycie pompy hamulcowej;
- dłuższe schładzanie przednich klocków hamulcowych/zasadniczych i płynu hamulcowego;


A to ciekawe a może opisz to zjawisko, jak pompa hamulcowa zużywa sie wskutek ciągłego lekkiego naciskania na hamulec, albo jak czemu klocki dosuniete do tarczy hamulcowej studzą się wolniej od odsuniętych.

- ryzyko "zapiekania się" hamulca pomocniczego;


Pierwszy dobry argument, chociaż to samo osiagniesz zaciągajac ręczny na postoju.

- zwiększenie napięcia mięśniowego ciągłego w nodze;


To chyba w aucie bez wspomagania hamulca.

- w przypadku najechania na tył Twojego pojazdu może powodować uszkodzenia stawu kolanowego i biodrowego (w przypadku nieprawidłowej pozycji za kierownicą);


Nie wiem ale może.

- utrudnione diagnozowanie awarii hamulca pomocniczego;


Nie widzę zwiazku.

Dodatkowo przyczynia się do zaniku umiejętności ruszania na wzniesieniu z hamulca pomocniczeg.


W kierowcach nie takie umiejętności zanikają i nikt po nich nie płaczę, ale fakt 2 gi jak na razie trafny argument.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Podziękowanie dla szerszon - mojego instruktora :)

Postprzez lith » niedziela 17 marca 2013, 18:14

Ta.... będę na każdych światłach ręką machał, żeby mi się odbłyśnik nie nagrzewał. Przekonałeś mnie :mrgreen:
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Podziękowanie dla szerszon - mojego instruktora :)

Postprzez dylek » niedziela 17 marca 2013, 19:14

lith napisał(a):Ta.... będę na każdych światłach ręką machał, żeby mi się odbłyśnik nie nagrzewał. Przekonałeś mnie :mrgreen:

A co to ma wspólnego z tematem "Podziękowanie dla szerszon - mojego instruktora :)"

P.S. Mój wpis, który więcej miał duuużo wspólnego z tym tematem poleciał do kosza, a offtop bryluje.... żal co robicie w tej laurce dla szerszona - mimo tego, że delikatnie zwrócił wam na to uwagę...

Szerszon - jeśli nie przeczytałeś zanim poleciałem do kosza, to powtórzę ;) - też bym tak kciał..... :P

A dla tego co wywalił mój pierwszy wpis, to dodam tylko, że to jedno moje zdanie więcej ciepełka rozleje po serduszku szerszona, niż bym tu wysmarował epistołę na całą stronę...

Widocznie mu się należało, skoro dostał, a śmietnik, który tu zrobiliście o was samych świadczy najlepiej....nawet nie jesteście w stanie zrozumieć jak wiele mogą znaczyć takie podziękowania dla instruktora... Na pewno choć trochę rekompensują te głodowe stawki za naszą pracę :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Podziękowanie dla szerszon - mojego instruktora :)

Postprzez szerszon » niedziela 17 marca 2013, 23:24

dylek :grin2: juz Ciebie lubię.
Ks -OSK miał 42% jako całość. Nie wiem który to zaniżył :D , a jest nas dziesięciu.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Podziękowanie dla szerszon - mojego instruktora :)

Postprzez Borys_q » poniedziałek 18 marca 2013, 08:50

I tak dobry wynik, może zamiast OSK podawaj swoje staty:)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Podziękowanie dla szerszon - mojego instruktora :)

Postprzez szerszon » poniedziałek 18 marca 2013, 10:59

Jak będę wiedział to od razu.
Niestety nie prowadziłem sobie statystyki, dlatego nie chcę palnąć głupstwa. :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Podziękowanie dla szerszon - mojego instruktora :)

Postprzez MEL » poniedziałek 18 marca 2013, 21:27

Jak zimową statę masz na poziomie 40% to szacun :spoko:
I tylko jedno może unicestwić marzenie - strach przed porażką
MEL
 
Posty: 410
Dołączył(a): niedziela 28 października 2007, 17:31
Lokalizacja: Nibylandia

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości