Czy wyższe obroty = Większe spalanie?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Czy wyższe obroty = Większe spalanie?

Postprzez RossoneriDevil » sobota 27 lipca 2013, 23:44

Witam, dzisiaj usłyszałem że jazda na wysokich obrotach. ok 3-4 tys. powoduje większe spalanie paliwa...Czy to prawda?
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Czy wyższe obroty = Większe spalanie?

Postprzez oskbelfer » niedziela 28 lipca 2013, 13:48

czy to są wyższe obroty to zależy od silnika

bo dla niskoobrotowych to juz będą wysokie, a dla wysokoobrotowych to będą takie sobie

każdy pojazd i jego silnik w powiązaniu z przłożeniami ma jakiś tam optymalny przedział obrotów w kórych najmniej spala...

predkość obrotowa wiąze się sie z pedkością jazdy

możesz jechać na biegu 2 mając 4 tyś obrotów a możesz to samo robić na biegu piątym - więc zrob sobie doswiadczenie którego nikt nie obali..... zatankuj swoje autko na full i jedź w trasę 300 km na biegu 2 z obrotami 4 tyś, potem tankowanie i powrót tą samą trasą na biegu 4 z tymi samymi obrotami, naspenie tankowanie, a wyniki opublkuj na forum :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Czy wyższe obroty = Większe spalanie?

Postprzez RossoneriDevil » niedziela 28 lipca 2013, 18:52

więc zrob sobie doswiadczenie


Ja już byłem na wakacjach :P
Może w przyszłym roku :)
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Czy wyższe obroty = Większe spalanie?

Postprzez oskbelfer » niedziela 28 lipca 2013, 23:38

tak na chłopski rozum, aby były wyższe obroty to przepustnice należy "bardziej" otworzyć, a skoro jest bardziej otwarta to i troszke wiecej paliwka płynie, oczywiscie pomijamy oczywista oczywistość związaną z redukcją z biegu np. 4 na bieg np. 2 gdzie zmiana przełożenia powoduje zwiększanie obrotów ale i nie przyspeiszanie auta - a jego zwanianie :)

a na urlopie gdzie byłeś ?:)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Czy wyższe obroty = Większe spalanie?

Postprzez RossoneriDevil » poniedziałek 29 lipca 2013, 00:36

Ogólnie spalanie mam na poziomie 9 litrów...i niżej zejść nie potrafię.... :/
Nie chcę zmieniać biegów przy 2000 bądź niżej.
Dochodzę sobie do 3-3,5 i wtedy zmieniam. Ale nie długo przechodzę na gaz, więc moje utrapienie troszeczkę zelży :)

A na wakacjach byłem w Chorwacji.
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Czy wyższe obroty = Większe spalanie?

Postprzez Anfa » poniedziałek 29 lipca 2013, 08:17

9 litrów to moja torpeda 20 letnie bmw je 8l jak nią umiarkowanie jedę koło 100km/h, a jest to 1,6 w benzynie w mieście faktycznie żre mi 9 litrów ale kurde ja co 300m mam światła.
Nasze 2 auto, przy włączonej klimie je 6,5l ropy ale to już przy 140-150km/h.
1100 km na jednym baku 58l robimy :mrgreen:
A co do obrotów, w bmw nie mam obrotomierza i to przcież słychać po silniku czy ma wysoki czy niski obrót, wiadomo że jak na 3 wyprzedzam i mu cisne 120km to ma wysoki i pewnie koło 4-5 tys:>
STOP DLA CHEMII W JEDZENIU
Anfa
 
Posty: 304
Dołączył(a): piątek 01 lutego 2013, 16:04

Re: Czy wyższe obroty = Większe spalanie?

Postprzez Borys_q » poniedziałek 29 lipca 2013, 20:18

Generalna zasada jest taka im głębiej wciśnięty pedał gazu tym większe spalanie, staraj się rozpędzając podjeżdżając pod górkę, itd nie przekraczać 25% wciśnięcia pedału gazu, odpowiednio dobierając przełożenia jesteś wstanie jechać dość dynamicznie. A jakie masz auto jaki śilnik, może te 9 litrów to wcale nie taki zły wynik.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy wyższe obroty = Większe spalanie?

Postprzez RossoneriDevil » poniedziałek 29 lipca 2013, 21:25

Jest to Toyota Corolla hatchback, 1.6/110 benzyna z 2003.
Wydawało mi się że w tym samochodzie spalanie będzie na poziomie 7-8, przy normalnej miejskiej podróży, a jest walka o minimum 9 :D
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Czy wyższe obroty = Większe spalanie?

Postprzez Borys_q » wtorek 30 lipca 2013, 09:05

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/toyota/corolla/ix/hatchback/silnik-benzynowy-1.6-i-16v-110km

Jak jeździsz w mieście to wychodzi w miarę normalnie.

Z gazem do toyoty zachowaj szczególna ostrożność (najlepszy warsztat itd) bo podobno łatwo w tych samochodach rozwalić głowicę niefachowym doborem instalacji.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy wyższe obroty = Większe spalanie?

Postprzez RossoneriDevil » wtorek 30 lipca 2013, 16:22

No to w takim razie normalnie.... :)

Co do gazu to będę korzystał z usług firmy Energy Gaz Polska W Warszawie przy ulicy Ostrobramskiej.
Instalacja będzie zakładana BRC.
Mogę liczyć tylko, że zrobią swoją robotę solidnie.
Amen.
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Czy wyższe obroty = Większe spalanie?

Postprzez cierpnik » wtorek 30 lipca 2013, 20:47

Stała prędkość - im niższe obroty tym niższe spalanie. Ale w granicach rozsądku dla danego silnika by go nie obciążać.
Przyspieszanie - im bardziej dynamiczne tym niższe spalanie. Najlepiej przyspieszać w zakresie największy moment - największa moc.

Reszta zależy już tylko od płynności jazdy. Im mniejsze i rzadsze zmiany prędkości tym niższe spalanie. Gdy nieuniknione jest hamowanie należy to w miarę możliwości wykorzystywać do tego silnik a nie hamulec nożny (energia z paliwa dodatkowo tracona jest na ciepło okładzin).
cierpnik
 
Posty: 496
Dołączył(a): wtorek 05 lutego 2013, 11:20
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Czy wyższe obroty = Większe spalanie?

Postprzez disaster » środa 31 lipca 2013, 15:50

To tak nie działa Panowie.
Spalanie nie jest funkcją obrotów tylko obciążenia.
Świetnie widać to w przypadku agregatów prądotwórczych, które z przyczyn technicznych muszą pracować na stałych obrotach.
Mam taki agregacik na działce - 6,5kW mocy elektrycznej.
Na jałowo bierze 0,8l/h, przy 80% mocy znamionowej już prawie 2 litry.
Obroty są stałe.
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Re: Czy wyższe obroty = Większe spalanie?

Postprzez cierpnik » czwartek 01 sierpnia 2013, 07:51

To jest przecież oczywiste jak np. to, ze włączone światła zwiększają zużycie paliwa czego nie wie nawet sam Hołowczyc.
Ale nie chodzi o to ile pali. A kiedy pali mniej. Po prostu mnie. A mniej spali na niższych obrotach chociażby z tego faktu, że wtedy jest mniejsze tarcie.
cierpnik
 
Posty: 496
Dołączył(a): wtorek 05 lutego 2013, 11:20
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Czy wyższe obroty = Większe spalanie?

Postprzez maryann » czwartek 01 sierpnia 2013, 10:35

Rosso* -to się robi tak: Przy ruszaniu jedynka-pyta, ...pyta, ...pyta - aż do osiągnięcia prędkości przelotowej- i potem spokój ok 50-90; zależy jaka droga. Śmiesznie to wygląda, ale jest eko. Potem nie hamujemy, chyba że z powodu zaskakujących(ale też przewidujmy) warunków ruchu. Hamujemy ile się da silnikiem, jeśli za wzniesieniem nie trzeba hamować nożnym, to można wyrzucić na luz.
I nie wiem co to za silnik, ale nie potrafię pojąć zużycia powyżej 7/100km(średnio) ani powyżej 6 w trasie(półtoratonowy Scenic wychodzi mi ok 5/100 ON przy jeździe bez marudzenia).
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Czy wyższe obroty = Większe spalanie?

Postprzez cierpnik » czwartek 01 sierpnia 2013, 11:09

Przecież napisał: Jest to Toyota Corolla hatchback, 1.6/110 benzyna z 2003.
cierpnik
 
Posty: 496
Dołączył(a): wtorek 05 lutego 2013, 11:20
Lokalizacja: Kraków i okolice

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości