Fragment powyższego artykułu:
Ruch rowerowy na ul. Płowce zobacz na mapie Gdańska
- Problem polega na tym, że jest to wąska ulica jednokierunkowa. Przy lewej krawędzi jezdni parkują mieszkańcy. Tam też wyznaczono ostatnio kontrapas dla rowerzystów. Rozumiem, że istnieje potrzeba rozbudowy infrastruktury rowerowej i trzeba poprawiać wyniki, a także wyznaczenie kontrapasa jest najtańsze w realizacji, ale bez przesady. To powoduje poważne trudności w parkowaniu samochodów, mieszkańcy nie mają ich gdzie ustawiać w tej części miasta - uważa Cyryl Karczewski, czytelnik.
ZDiZ jednak uspokaja. - Tam nie wyznaczono kontrapasu, tylko dopuszczono ruch rowerów pod prąd. Na odcinkach ok. 10 m od skrzyżowań, gdzie obowiązuje zakaz parkowania wynikający z przepisów ogólnych ruchu drogowego, rozrysowano krótkie kontrapasy, których celem jest zasygnalizowanie kierowcy wyjeżdżającemu z naprzeciwka, że może pojawić się rower - tłumaczy rzecznik prasowy.
Znak poziomy ponadto wskazuje, gdzie powinien ustawić się kierowca, chcący skręcić w lewo, czyli ma zostawić miejsce ewentualnemu rowerzyście. Parkowanie na ul. Płowce zatem jest dopuszczone.
Albo już całkowicie wyleciałem z obiegu albo coś mi tu nie gra. Mnie uczono że w przypadku tabliczki nie dotyczy rowerów przy B-2 należy wyznaczać dodatkowy pas ruchu dla rowerów. Czy coś w tym zakresie się zmieniło??
Umieszczona pod znakiem B-2 tabliczka T-22 wskazuje, że znak nie dotyczy rowerów jednośladowych wjeżdżających na wyznaczony na jezdni pas ruchu dla rowerów.
A może zarząd dróg w Gdańsku robi z nas idiotów wyznaczając tylko dodatkowy pas dla rowerów na przejazd poza znak??
Czy może zarządca nie ma bladego pojęcia o obowiązujących przepisach i z tym się nie kryje??
Dodam tylko, że to od paru lat jest typowe zachowanie w przypadku małej ilości miejsca wyznaczamy kontra pas do przejechania za znak a dalej niech się dzieje co chce.