Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatlach

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez szymon1977 » niedziela 22 grudnia 2013, 10:20

ks-rider napisał(a):Kierowca ktory ma doswiadczenie wie w ktorym momencie moze sobie pozwolic na trzymanie kierownicy dwoma palcami...
Mam oświadczenie. Nie trzymam kierownicy dwoma palcami nigdy.
-----
ks-rider napisał(a):...przeloz to na prawidlowa pozycje dla zwyklego smiertelnika w ruchu publicznym - mozesz blysnac...
Ze względu na dążenie do zadowolenia użytkownika dążącego do jak najlepszego komfortu seryjnie produkowane pojazdy właściwie uniemożliwiają zajęcie pozycji, która jednocześnie byłaby komfortowa, ergonomiczna, zapewniała dobrą widoczność, dostęp do wszystkich ważnych przełączników, itd., itp,... Zresztą samo wsiadanie i wysiadanie z samochodu z przyzwoicie ustawionym fotelem staje się problematyczne. Z moich obserwacji wynika, że bardzo niewielki procent kierowców ustawiając fotel zwraca w ogóle uwagę na ergonomię, a jedyne czym się kieruje to wygoda.

A właśnie! Czy ktokolwiek z biorących udział w dyskusji potrafi powiedzieć, dlaczego kierowcy rajdowi siedzą tak pionowo i dlaczego właśnie pozycja z plecami zbliżonymi do pionu jest jedyną prawidłową?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez ks-rider » niedziela 22 grudnia 2013, 11:17

evo9rs napisał(a):Tylko że możesz ominąć wybiegające dziecko jak masz dwie łapy na kierownicy i pewny chwyt, a z dwoma paluchami to na pewno nie.


Problem nie lezy w ruszaniu kierownica a w tym aby to dziecko wczesniej ZAUWAZYC ! ! !. Jezeli je widze / wnioskuje z jego zachowania, ze moze to zaistniec to swobodnie wczesniej moge / dokladam druga reke na kierownice.

Slyszales juz o taim wynalazku jak servo ? Naprawde chcesz mi teraz przy tej sytuacji wmowic, ze do ominiecia wbiegajacego dziecka bedziesz krecil kierownica wiecej niz POL obrotu ?

Pomine juz pytanie przy jakiej predkosci i w jakim obszarze.

szymon1977 napisał(a):1. Z moich obserwacji wynika, że bardzo niewielki procent kierowców ustawiając fotel zwraca w ogóle uwagę na ergonomię, a jedyne czym się kieruje to wygoda.

2. A właśnie! Czy ktokolwiek z biorących udział w dyskusji potrafi powiedzieć, dlaczego kierowcy rajdowi siedzą tak pionowo i dlaczego właśnie pozycja z plecami zbliżonymi do pionu jest jedyną prawidłową?


1. Na pierwszej lekcji praktycznej m/i omawiam prawidlowe ( w/g ADAC ) ustawienie fotela. Wiem z doswiadczenia, ze moi koledzy po fachu nie przykladaja do tego wiekszej roli. Sam Kursant co Prawda pod moim okiem ten fotel ustawi, ale na drugiej lekcji jest w stanie co najwyzej przesunac do przeodu czy do tylu.

Nizsi kursanci generalnie siedza za daleko, sredniego wzrostu siedza jakostam. Najbardziej precyzyjnie ustawiaja sobie fotel kursanci wysocy.

2. Kierowcy rajdowi siedza znacznie blizej niz prowadzacy zwykle Auto, kierownice Maja ustawiona wyzej aby przy jej obracaniu nie ocierac dloniami o uda. Przy pozycji zblizonej do pionu jest zupelnie inna ergonomia ktora rowniez umozliwia lepsza prace ramionami. Jest to niestety okupione zwiekszonym naciskiem na kregoslup i jego kregi / dyski.

O ile w przypadku kierowcow rajdowach no moze poza Dakarem czy innych podobnych imprez ) odcinki sa dosc ( relatywnie ) krotkie.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez evo9rs » niedziela 22 grudnia 2013, 13:33

ks-rider napisał(a):
evo9rs napisał(a):Tylko że możesz ominąć wybiegające dziecko jak masz dwie łapy na kierownicy i pewny chwyt, a z dwoma paluchami to na pewno nie.


Problem nie lezy w ruszaniu kierownica a w tym aby to dziecko wczesniej ZAUWAZYC ! ! !. Jezeli je widze / wnioskuje z jego zachowania, ze moze to zaistniec to swobodnie wczesniej moge / dokladam druga reke na kierownice.

Slyszales juz o taim wynalazku jak servo ? Naprawde chcesz mi teraz przy tej sytuacji wmowic, ze do ominiecia wbiegajacego dziecka bedziesz krecil kierownica wiecej niz POL obrotu ?

Pomine juz pytanie przy jakiej predkosci i w jakim obszarze.
A da się jedną ręką (dwom palcami jednej ręki) wykonać szybki ruch o pół obrotu? Co więcej często z wymaganą precyzyjną kontrą?
Na motocyklu też jeździsz jedną ręką z dwoma palcami na manetce gazu? Przecież w razie potrzeby dołożysz drugą.....
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez ks-rider » niedziela 22 grudnia 2013, 13:47

evo9rs napisał(a):1. A da się jedną ręką (dwom palcami jednej ręki) wykonać szybki ruch o pół obrotu? Co więcej często z wymaganą precyzyjną kontrą ?
2. Na motocyklu też jeździsz jedną ręką z dwoma palcami na manetce gazu? Przecież w razie potrzeby dołożysz drugą.....


1. Zloz 2 - 3 palce tak jak bys trzymal kierownice i szybko rozprostuj dlon tak abys mial
oparte " poduchy " dloni na kierownicy i sprawdz jaki ulamek sekundy zajmuje rozprostowanie.

Da sie b. szybko wykonac Taki ruch o pol obrotu kierownicy.

Precyzyjna kontra, hmmmmm, to sie zapytam ilu kierowcow potrafi wykonac precyzyjna kontre ?

W moim wlasnym przypadku oficjalnie od 16 roku zycia nie mialem takiego przypadku / wypadku a mam nakrecone "troche" wiecej niz Ty. Ponad 30 lat w ruchu drogowym przyznaje mi racje w moim dzialaniu. W kazdym tez razie zdaje sobie sprawe z tego, ze czasami moze cos niewyjsc czy odbiec od .....

2. Nie mieszaj jazdy jednosladem do jazdy wielosladem, tym bardziej do trzymania kierownicy w motocyklu.

Tak, zdarza mi sie przez Jakis czas prowadzic motocykl jedna ( prawa reka ). Tyle, ze mam swiadomosc, kiedy i gdzie moge sobie na to pozwolic.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez taik » niedziela 22 grudnia 2013, 16:11

szymon1977 napisał(a):A właśnie! Czy ktokolwiek z biorących udział w dyskusji potrafi powiedzieć, dlaczego kierowcy rajdowi siedzą tak pionowo i dlaczego właśnie pozycja z plecami zbliżonymi do pionu jest jedyną prawidłową?

Rozkład pionowych przeciążeń na oś kręgosłupa, innymi słowy ochrona kierowcy przed zmęczeniem i późniejszym kalectwem?
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez gagatek » niedziela 22 grudnia 2013, 19:19

Avatar użytkownika
gagatek
 
Posty: 264
Dołączył(a): środa 14 lipca 2010, 12:02

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez ks-rider » niedziela 22 grudnia 2013, 19:32

ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez oskbelfer » niedziela 22 grudnia 2013, 22:10

niezła wieś...
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 23 grudnia 2013, 11:19

evo9rs napisał(a):A da się jedną ręką (dwom palcami jednej ręki) wykonać szybki ruch o pół obrotu? Co więcej często z wymaganą precyzyjną kontrą?
NIE, JEST TO NIEWYKONALNE. I nie trzeba być asem kierownicy, wystarczy jedno ćwiczenie na pustym placu aby się o tym przekonać.
ks-rider napisał(a):Slyszales juz o taim wynalazku jak servo ? Naprawde chcesz mi teraz przy tej sytuacji wmowic, ze do ominiecia wbiegajacego dziecka bedziesz krecil kierownica wiecej niz POL obrotu ?
A czy wiesz o tym, że z dwóch rąk ustawionych na kierownicy w pozycja "za 15 3" każda z rąk jest w stanie efektywnie, szybko i precyzyjnie kręcić kierownicą tylko w jedną stronę, a w innych pozycjach ruch ręką wzdłuż kierownicy jest nienaturalny i z samej fizjonomii człowieka utrudniony?

Takie malutkie ćwiczenie: przejedź sobie slalom nie wymagający odrywania rąk od kierownicy za pierwszym razem trzymając ją w pozycji za 15 3, a z drugim razem jedną ręką u góry. Jak wrażenia?
-----
ks-rider napisał(a):prawidlowe ( w/g ADAC ) ustawienie fotela
Nie znam. Podejrzewam, że jet to ustawienie kompromisowe pomiędzy prawidłowym a "komfortowym".
-----
ks-rider napisał(a):Kierowcy rajdowi siedza znacznie blizej niz prowadzacy zwykle Auto, kierownice Maja ustawiona wyzej aby przy jej obracaniu nie ocierac dloniami o uda. Przy pozycji zblizonej do pionu jest zupelnie inna ergonomia ktora rowniez umozliwia lepsza prace ramionami. Jest to niestety okupione zwiekszonym naciskiem na kregoslup i jego kregi / dyski.
taik napisał(a):Rozkład pionowych przeciążeń na oś kręgosłupa, innymi słowy ochrona kierowcy przed zmęczeniem i późniejszym kalectwem?
Coś w tym jest... ale to nie to.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez lith » poniedziałek 23 grudnia 2013, 17:31

Jedno to mieć możliwość wykonania manewru, a drugie to przypadkowo nie ruszyć kierownicą przy większej prędkości. Ja mam na przykład bardzo czułe wspomaganie i zdecydowanie większym problemem jest to drugie. Mówicie, żeby zrobić przynajmniej pół obrotu... spoko , ja po połowie obrotu już bym dawno gdzieś w rowie siedział, maksymalny skręt kół mam przy mniej niż 3/4 obrotu.... prawie jak w gokarcie :D
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez evo9rs » poniedziałek 23 grudnia 2013, 19:33

szymon1977 napisał(a):A właśnie! Czy ktokolwiek z biorących udział w dyskusji potrafi powiedzieć, dlaczego kierowcy rajdowi siedzą tak pionowo i dlaczego właśnie pozycja z plecami zbliżonymi do pionu jest jedyną prawidłową?
Czucie auta.
lith napisał(a): Mówicie, żeby zrobić przynajmniej pół obrotu... spoko , ja po połowie obrotu już bym dawno gdzieś w rowie siedział, maksymalny skręt kół mam przy mniej niż 3/4 obrotu.... prawie jak w gokarcie :D

Niemożliwe. Chyba że masz aktywny układ kierowniczy ale wtedy będziesz miał tak tylko na parkingu.
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez lith » poniedziałek 23 grudnia 2013, 23:00

niemożliwe, a jednak ;) Mam najzwyklejsze hydrauliczne wspomaganie, tylko tak kosmicznie w tym autku to zgrali. Jako, że to prosty samochodzik to siła wspomagania się nie zmniejsza ze wzrostem prędkości, więc trzeba się po prostu przyzwyczaić, że każdy stopień obrotu kierownicą ma znaczenie, a do tego chodzi bardzo lekko.

edit: aż się przeszedłem do samochodu sprawdzić, rzeczywiście jest więcej niż 3/4 , ale pełnego obrotu nie zrobię.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez evo9rs » poniedziałek 23 grudnia 2013, 23:42

lith napisał(a):niemożliwe, a jednak ;) Mam najzwyklejsze hydrauliczne wspomaganie, tylko tak kosmicznie w tym autku to zgrali. Jako, że to prosty samochodzik to siła wspomagania się nie zmniejsza ze wzrostem prędkości, więc trzeba się po prostu przyzwyczaić, że każdy stopień obrotu kierownicą ma znaczenie, a do tego chodzi bardzo lekko.

edit: aż się przeszedłem do samochodu sprawdzić, rzeczywiście jest więcej niż 3/4 , ale pełnego obrotu nie zrobię.


Powiedz co to za auto, bo powiem ci że tak bezpośredniego układu to nie ma nawet w najbardziej sportowych "cywilnych" autach. Nawet w audi rs4 czy lancerze evo9 jest jakieś 1.2 obrotu.

Niecały jeden obrót to tylko w autach typowo wyczynowych, zazwyczaj bez homologacji drogowej.
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez lith » wtorek 24 grudnia 2013, 15:04

Fiat Albea 1.2 rocznik 03 ;) ..z podtlenkiem LPG... wyjątkowo wyczynowy
Audi rs4? Lancer?... kurde, a ja myślałem, że to największa wada mojej kosiarki :mrgreen:

edit: Pierwsza z brzegu opinia z internetów o jeździe albełą:

Auto jest za to bardzo zwrotne. Trzeba uważać przy manewrach, bo promień skrętu Albei wynosi tylko 5,6 m, a przełożenie (wspomaganego hydraulicznie) układu kierowniczego jest bardzo duże. Wystarczy lekki ruch kierownicą, żeby auto niemal w miejscu zaczęło mocno skręcać. Ci, którzy o tym zapomną, muszą się pogodzić z otarciem karoserii i nieuchronną wizytą u blacharza. Nawet przy wyjeżdżaniu z parkingu zalecamy podwyższoną uwagę. Najpierw trzeba kilkadziesiąt centymetrów wytoczyć się do przodu, potem dopiero używać kierownicy.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Obowiązek trzymania kierownicy w pozycji 9:15 na swiatla

Postprzez szerszon » wtorek 24 grudnia 2013, 16:26

Ha..podjedź samochodem znajomego..się zdziwić można...
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości