szerszon napisał(a):Podając przykład przecięcia sie ruchu dróg wewnetrznych bez żadnych tabliczek zastosujesz Art 25..ok.
Zastosuję zarówno w przypadku wlotu
ze znakiem [
D-53], jak i
bez tego znaku. Jego obecność nie determinuje
pierwszeństwa przejazdu, ani
włączania się do ruchu. To nadal będzie
przecięcie się dwóch dróg wewnętrznych.
szerszon napisał(a):Natomiast w moim rysunku art 25 nie ma nic do rzeczy.
Masz tabliczkę "koniec" i nie widzę powodu, abyś ja ignorował.
Szerszon, ja nie przedstawiam takich tez.
Do momentu wyjazdu ze strefy [D-53] będę się stosował do
wszystkich przepisów PRD,
do wszystkich.
Natomiast,
jak opuszczę strefę, będę się stosował do przepisów
PRD tylko
w zakresie art. 1.2 PRD.
Zarówno w przypadku przecięcia
typu "X", jak i przecięcia
typu "T" pierwszeństwo przejazdu ustalę zawsze w oparciu o
art. 25.1.
szerszon napisał(a):Co prawda jest to rozważanie tylkoteoretyczne , ponieważ leszko wyjaśnił,że czegoś takiego zgodnie z przepisami z 220 nie powinno być, czym mnie zdołował
W tym momencie musze przyznać ,że był lepszy...wrrrrrr
Oczywiście, w przypadku znaku [D-47]
nie można spodziewać się za znakiem drogi wewnętrznej.
Natomiast w przypadku znaku [D-53] zarówno
ustawa,
170, jak i
220 milczy. W wyniku tego przemilczenia
bijemy już 5 stronę.
szerszon napisał(a):taik napisał(a):Możesz założyć, że mówimy o przecięciu typu X,
W tym temacie nie ma co dyskutować..masz rację. Ale nie w przypadku mojego rysunku.
Ale dlaczego
wprowadzasz rozróżnienie, tego naprawdę nie mogę zrozumieć.
Ostrzegałem, przyjąłem przecięcie
typu "X", by roztrząsać problematyki początku i końca dolnej/pionowej drogi na przecięciu
typu "T".
Ale dobrze, ominiemy
problematyczną kwestię.
Jeżeli nie chcesz zaakceptować tego, o czym wcześniej mówił
Leszko - że na przecięciu typu "T" jadąc
z prawego wlotu
na lewy wylot (i odwrotnie) wjeżdżasz
na drogę pionową (bo przecież mówimy o przecięciu się dróg, więc logicznym jest, że część
pionowej drogi wchodzi
w skład przecięcia, części wspólnej) - to już z
poniższą sytuacją musisz się zgodzić.
Pierwszy pojazd
skręca w lewo z prawego wlotu, dodatkowo posiada znak [D-53], drugi pojazd
skręca w lewo z dolnego wlotu.
Jeżeli chcesz to rozpatrywać na zasadach
włączania się do ruchu, to musisz się zgodzić, że obydwa pojazdy wjeżdżają na
drogę z
drogi niebędącej drogą publiczną. Dojdziesz tym samym do tej samej sytuacji jak w przypadku przecięcia
typu "X", a mianowicie:
4. +
5. = włączenie się do ruchu + włączenie się do ruchu - "
kolizja"
dwóch włączeń do ruchu -
art. 25.1.
Czy muszę
wyjaśniać skutki?
Szerszon musisz się opowiedzieć
po jednej ze stron:
- albo konsekwentnie stosujesz
zasadę włączeń do ruchu na
wszystkich przecięciach dróg wewnętrznych - i to zarówno na przecięciach typu "X" i "T", tych ze znakami [D-53], jak i bez nich - i w wyniku "kolizji" włączeń do ruchu stosujesz
art. 25.1,
- albo konsekwentnie przyjmiesz, że
włączeniem się do ruchu jest tylko wjazd
na drogę publiczną z
drogi niebędącej drogą publiczną - i w wyniku tego na
wszystkich przecięciach dróg wewnętrznych - i to zarówno na przecięciach typu "X" i "T", tych ze znakami [D-53], jak i bez nich - stosujesz
art. 25.1.
Jak do sprawy nie podejdziesz,
art. 25.1 pojawi się zawsze.
Trzeba się
opowiedzieć ze wszelkimi późniejszymi
konsekwencjami.
Osobiście uważam, jak wcześniej napisałem, że
zamysłem ustawodawcy było określenie
włączania się do ruchu dla manewru wjeżdżania
na drogę publiczną z
drogi niebędącej drogą publiczną.
szerszon napisał(a):Zgadza się . Stojące mnie nie interesują . Interesują mnie jadące
Tu mnie masz.
