Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez mariusz79 » wtorek 31 grudnia 2019, 13:02
przez gumik » wtorek 31 grudnia 2019, 13:32
przez LeszkoII » wtorek 31 grudnia 2019, 15:53
Nie doszło, chyba że potraktujemy samochód jako podmiot prawa (to oczywiście żart).mariusz79 napisał(a):Czy w owej sytuacji doszło do niezastosowania się do znaku zakazu zatrzymywania się?
W normalnych sytuacjach nie, aczkolwiek w przypadku kierowania L-ką, to jak najbardziej tak. Przy czym zdania mogą być tu podzielone, ja zaprezentowałem tylko swoje skromne...mariusz79 napisał(a):Czy owe zatrzymanie można potraktować jako unieruchomienie pojazdu wynikające z warunków ruchu drogowego, czy raczej nie?
§ 1. Odpowiedzialności za wykroczenie podlega ten tylko, kto popełnia czyn społecznie szkodliwy, zabroniony przez ustawę obowiązującą w czasie jego popełnienia pod groźbą kary aresztu, ograniczenia wolności, grzywny do 5.000 złotych lub nagany.
§ 2. Nie popełnia wykroczenia sprawca czynu zabronionego, jeżeli nie można mu przypisać winy w czasie czynu.
przez Marcel2727 » wtorek 31 grudnia 2019, 17:38
mariusz79 napisał(a):Witam.
Jak w temacie. Poddaję do dyskusji następującą sytuację.
Na odcinku obowiązywania znaku B-36 "Zakaz zatrzymywania się" przypadkowo "gaśnie silnik". Pojazd na chwilę zostaje unieruchomiony.
Czy w owej sytuacji doszło do niezastosowania się do znaku zakazu zatrzymywania się?
Czy owe zatrzymanie można potraktować jako unieruchomienie pojazdu wynikające z warunków ruchu drogowego, czy raczej nie?
przez mariusz79 » wtorek 31 grudnia 2019, 17:47
Marcel2727 napisał(a):mariusz79 napisał(a):Witam.
Można na takich drogach zawrócić, a nawet cofać - oba manewry wymagają od pojazdy chociażby chwilowego zatrzymania.
przez Marcel2727 » wtorek 31 grudnia 2019, 17:55
mariusz79 napisał(a):Marcel2727 napisał(a):mariusz79 napisał(a):Witam.
Można na takich drogach zawrócić, a nawet cofać - oba manewry wymagają od pojazdy chociażby chwilowego zatrzymania.
Moim zdaniem zgodnie z przepisami nie możesz cofnąć, bo żeby cofnąć musisz się zatrzymać.
Co innego gdyby nie było możliwości jazdy do przodu z jakichś przyczyn, to wtedy tak, ale o takiej sytuacji nie mówimy.
Mówimy o sytuacji gdzie podczas nauki jazdy lub egzaminu auto "gaśnie" z powodu szybkiego puszczenia sprzęgła.
przez LeszkoII » wtorek 31 grudnia 2019, 20:09
W takim razie, trzymając się tej wykładni (błędnej rzecz jasna), nie ma możliwości opuszczenia miejsca parkingowego cofając, zatrzymując się, zmieniając bieg na pierwszy na jezdni, na której obowiązuje zakaz B-36. Czyż to nie nonsens? Akurat ten kazus podciągnąłbym pod zatrzymanie wynikające z warunków ruchu. Warunkiem skutecznego opuszczenia parkingu tyłem jest chwilowe unieruchomienie pojazdu.mariusz79 napisał(a):Moim zdaniem zgodnie z przepisami nie możesz cofnąć, bo żeby cofnąć musisz się zatrzymać.
przez mariusz79 » wtorek 31 grudnia 2019, 21:19
LeszkoII napisał(a):W takim razie, trzymając się tej wykładni (błędnej rzecz jasna), nie ma możliwości opuszczenia miejsca parkingowego cofając, zatrzymując się, zmieniając bieg na pierwszy na jezdni, na której obowiązuje zakaz B-36. Czyż to nie nonsens? Akurat ten kazus podciągnąłbym pod zatrzymanie wynikające z warunków ruchu. Warunkiem skutecznego opuszczenia parkingu tyłem jest chwilowe unieruchomienie pojazdu.mariusz79 napisał(a):Moim zdaniem zgodnie z przepisami nie możesz cofnąć, bo żeby cofnąć musisz się zatrzymać.
przez jasper1 » wtorek 31 grudnia 2019, 22:40
przez Marcel2727 » środa 01 stycznia 2020, 14:45
mariusz79 napisał(a):LeszkoII napisał(a):mariusz79 napisał(a):Gdy silnik zostaje unieruchomiony, to zatrzymanie nie wynika ani z przepisów, ani z warunków ruchu drogowego.
przez mariusz79 » środa 01 stycznia 2020, 17:55
Gdy silnik zostaje unieruchomiony, to zatrzymanie nie wynika ani z przepisów, ani z warunków ruchu drogowego.Zatem jest to zatrzymanie, sprawa rozwiązana:
zatrzymanie pojazdu - unieruchomienie pojazdu niewynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż 1 minutę
Zgaśnięcie silnika przez złe operowanie sprzęgłem nie wynika z warunków i przepisów.
Cofanie już wynika z warunków samego manewru na tak jak to określiłeś - logikę. Na takiej drodze można też zawrócić z wykorzystaniem infranstuktury, gdzie pojazd też się zatrzymuje.
...a nie jego przypadkowy charakter - że mi silnik zgasł.
To, że muszę się zatrzymać podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego podciągam pod warunki ruchu
Ponadto mam wątpliwość czy określenie "warunki" dotyczy wyłącznie ruchu drogowego. W moim odczuciu to są też warunki techniczne pojazdu - awaria oraz warunki psychofizyczne kierującego.
przez Marcel2727 » czwartek 02 stycznia 2020, 15:45
przez mariusz79 » sobota 04 stycznia 2020, 12:53
przez Marcel2727 » sobota 04 stycznia 2020, 16:32
mariusz79 napisał(a):Można, tylko czy na pewno? Gdyby sprawa była oczywista nie byłoby tematu.
przez Cyryl » sobota 11 stycznia 2020, 21:21
mariusz79 napisał(a):Witam.
Jak w temacie. Poddaję do dyskusji następującą sytuację.
Na odcinku obowiązywania znaku B-36 "Zakaz zatrzymywania się" przypadkowo "gaśnie silnik". Pojazd na chwilę zostaje unieruchomiony.
Czy w owej sytuacji doszło do niezastosowania się do znaku zakazu zatrzymywania się?
Czy owe zatrzymanie można potraktować jako unieruchomienie pojazdu wynikające z warunków ruchu drogowego, czy raczej nie?