Witam ja mam dwa pytanie odnośnie momentu obrotowego samochodzie.
Po pierwsze z tego co wiem moment obrotowy to siła wytworzona przez silnik na wał korbowy i teraz mam pytanie czemu ona spada już przy pewnych obrotach. przecież jak coś się kręci co raz szybciej to nie traci siły a wręcz przeciwnie. Oczywiście, że traci możliwość takiego samego przyspieszenia , to tak jak z jazdą na rowerze. No ale definicja podaje, że to siła, którą wytwarza silnik i nie rozumiem czemu ona spada powyżej pewnej granicy obrotów. Moment obrotowy to dla mnie możliwości przyspieszenia w danym momencie samochodem i to że one spadają jest logiczne ale nie wiem czemu spadają Nm czyli siła którą generuje silnik przy wysokich obrotach.
Drugie pytanie mam jeden silnik 1.6 dajmy na to i drugi 1.6 ale o różnej wrtości maksymalnego momentu obrotowego i czym takie silniki mechanicznie się różnią,że jesden ma lepsze możliwości. Chodzi o ciśnienie w komorach spalania, co genruje większy moment obrotowy przy tej samej pojemności dodam,że nie chodzi o kwestie turbin dodam. Różne marki mają te same pojemności w swoich modelach ale moc i moment jest różna często.