Redukcja biegu na niższe...

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez Włodek » czwartek 16 lutego 2006, 21:32

Thomasso napisał(a):Ja opisałem swój sposób...nieco odmienny od Twojego. Czy dobry? Warto porównać...


Porównaj!
Moi kursanci nie narzekają.Po kilku nieudanych podejściach wykonują to perfekcyjnie.
Oczywiście taki sposób stosuje się w samochodach a nie w malczanie.
Jest takie powiedzenie "Praktyka czyni mistrza".
Trochę tej praktyki mam, innych też uczę już trochę... 8)
Spokojny instruktor,
Pozdrawiam wszystkich na forum a zwłaszcza
Zagłębiaków
Avatar użytkownika
Włodek
 
Posty: 390
Dołączył(a): piątek 03 grudnia 2004, 13:41
Lokalizacja: Będzin,Sosnowiec,Czeladź

Postprzez Agawa » piątek 17 lutego 2006, 09:34

Włodek napisał(a):Oczywiście taki sposób stosuje się w samochodach a nie w malczanie.

Jako że Thomasso dzis nie wypowie sie w tym tematcie(bo go nie ma) powiem tylko tyle że pomyka on Polonezem Atu Plusem GSI a nie malczanem :evil: :> :lol2:
Avatar użytkownika
Agawa
 
Posty: 911
Dołączył(a): poniedziałek 05 kwietnia 2004, 14:25
Lokalizacja: Kraków

Postprzez MarryAnn » piątek 17 lutego 2006, 16:58

To ja już się chyba pogubiłam :)

Niestety mam problem z redukcją w dół, najczęściej robie to za wcześnie
i brumkiem szarpie, albo go że się tak wyraże "przytyka" na moment

Chyba musze na jakąś jazdę do mojego instruktora się przejść...
Teoria 13 stycznia, WORD Warszawa bemowo, godzina 10, stanowisko 6
Praktyka 13 stycznia, WORD Warszawa bemowo, godzina 12, samochód 6

24 stycznia, Białołęka Ratusz, odbiór prawka

Do kompletu brakuje mi jeszcze tylko samochodu
Avatar użytkownika
MarryAnn
 
Posty: 72
Dołączył(a): sobota 14 stycznia 2006, 23:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Sławek_18 » piątek 17 lutego 2006, 17:22

Cwiczyc, czwiczyc, i jeszcze raz cwiczyc, wymaga to wyczucia samochodu. Z doswiadczeniem przyjdzie wyczucie i nie bedzie problemu
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez MarryAnn » piątek 17 lutego 2006, 18:20

Jak sobie swojego gracika kupie to będę mogła ćwiczyć do upadłego
Niestety póki co jest problem, na dziadka wychuchanej megance
za bardzo ćwiczyć nie mogę...
Jazdy od odebrania prawka mogę policzyć na palcach jednej ręki...
Teoria 13 stycznia, WORD Warszawa bemowo, godzina 10, stanowisko 6
Praktyka 13 stycznia, WORD Warszawa bemowo, godzina 12, samochód 6

24 stycznia, Białołęka Ratusz, odbiór prawka

Do kompletu brakuje mi jeszcze tylko samochodu
Avatar użytkownika
MarryAnn
 
Posty: 72
Dołączył(a): sobota 14 stycznia 2006, 23:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez scorpio44 » piątek 17 lutego 2006, 18:36

MarryAnn napisał(a):brumkiem szarpie, albo go że się tak wyraże "przytyka" na moment

A może wynika to po prostu tylko z tego, że zbyt szybko/gwałtownie puszczasz sprzęgło?
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez jang » piątek 17 lutego 2006, 22:54

Sławek_18 napisał(a):............... w miedzyczasie dodac gazu przed puszczeniem sprzegla aby podwyzszyc obroty i "przygotowac" silnik na wysze obroty.

Rzekłbym "wyzsza" szkoła jazdy ale nie do końca tak.
Ma to zastosowanie najczęściej z tzw podwójnym wysprzeglaniem i nie chodzi tu o przygotowanie silnika do wyzszych obrotów tylko o wyrównanie predkosci obrotowych silnika i obrotów skrzyni biegów by w momencie puszczenia sprzegła obciażenie spowodowane róznymi obrotami było jak najmniejsze. Unikamy wówczs nieprzyjemnego szarpniecia do przodu, a i całe sprzęgło nie odczuwa tego dotkliwie.
jang
 
Posty: 32
Dołączył(a): czwartek 09 lutego 2006, 21:29

Postprzez Sławek_18 » piątek 17 lutego 2006, 23:51

Wlasnie o to przygotowanie mi chodzilo tyko nie chcialo mi sie pisac.
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Thomasso » poniedziałek 20 lutego 2006, 09:44

Włodek napisał(a): Porównaj!
Moi kursanci nie narzekają.Po kilku nieudanych podejściach wykonują to perfekcyjnie.
Oczywiście taki sposób stosuje się w samochodach a nie w malczanie.
Jest takie powiedzenie "Praktyka czyni mistrza".


Ja mam w zwyczaju opisywać coś na czym się znam...i uwierz mi różne techniki redukcji przerabiałem. Te którą opisujesz, też. Jednak uważam, że redukcja przy 80 km/h z 5 na 3 ma sens wtedy, gdy potrzebujemy szybko wyprzedzić.
Rozumiem, że maldona nie traktujesz jak samochód? :wink:

Włodek napisał(a): Trochę tej praktyki mam, innych też uczę już trochę...


A myślisz, że ja jeżdżę od wczoraj?
Poza tym fakt, iż jesteś instruktorem nie oznacza, że jesteś nieomylny. 8)
Thomasso
 
Posty: 144
Dołączył(a): piątek 29 października 2004, 15:11

Postprzez Włodek » poniedziałek 20 lutego 2006, 19:14

Thomasso napisał(a):
Ja mam w zwyczaju opisywać coś na czym się znam...i uwierz mi różne techniki redukcji przerabiałem. Te którą opisujesz, też. Jednak uważam, że redukcja przy 80 km/h z 5 na 3 ma sens wtedy, gdy potrzebujemy szybko wyprzedzić.
Rozumiem, że maldona nie traktujesz jak samochód? :wink:

Włodek napisał(a): Trochę tej praktyki mam, innych też uczę już trochę...


A myślisz, że ja jeżdżę od wczoraj?
Poza tym fakt, iż jesteś instruktorem nie oznacza, że jesteś nieomylny. 8)


Masz prawo jazdy rok :!: Kilometrów no może z 10 tysięcy.(gdybyś jeździł codziennie)
Ja jeżdze codziennie od 35 lat. Różnymi samochodami.
Resztę zostawiam bez komentarza...
Spokojny instruktor,
Pozdrawiam wszystkich na forum a zwłaszcza
Zagłębiaków
Avatar użytkownika
Włodek
 
Posty: 390
Dołączył(a): piątek 03 grudnia 2004, 13:41
Lokalizacja: Będzin,Sosnowiec,Czeladź

Postprzez Tomek_ » poniedziałek 20 lutego 2006, 20:04

_________________
Kierowca bombowca
Posiadacz prawka od 25 stycznia 1995r.

chyba jednak od 11 lat.
(ale co 35 lat to nie 11, cwierc wieku roznicy ) ;)
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Thomasso » wtorek 21 lutego 2006, 09:00

Włodek napisał(a): Masz prawo jazdy rok Kilometrów no może z 10 tysięcy.(gdybyś jeździł codziennie)
Ja jeżdze codziennie od 35 lat. Różnymi samochodami.


hehehe... :lol:

Tomek_ napisał(a): chyba jednak od 11 lat.
(ale co 35 lat to nie 11, cwierc wieku roznicy )


:spoko:
Thomasso
 
Posty: 144
Dołączył(a): piątek 29 października 2004, 15:11

Postprzez kirk » środa 22 lutego 2006, 00:41

hamujemy z redukcja - 5-4-3-2 i koniec a co do podkrecania niskich obrotów przy zmianie biegow (rozumiem ze chodzi o miedzygaz) jest to rzecz troszke trudna i wymagajaca mozolnych cwiczen - proponuje w takich sytuacjach po proastu nie puszczac nogi z gazu i szybko zredukowac bieg bez ujmowania gazu - oczywiscie zrobic to szybko a bedzie dobrze:)
"Proste sa dla szybkich samochodów, natomiast zakręty dla szybkich kierowców" - Colin McRae
--------------------------
Prawko od: listopad 2000:)
Instruktor:)
Avatar użytkownika
kirk
 
Posty: 99
Dołączył(a): piątek 23 grudnia 2005, 15:05
Lokalizacja: Gliwice

Re: Redukcja biegu na niższe...

Postprzez Xsystoff » czwartek 23 lutego 2006, 07:55

Włodek napisał(a):Jadąc na 5 biegu (powyżej 60km/h) a zamierzając skręcić w drogę poprzeczną, musimy wytracić prędkość.Możemy zrobić to na co najmniej 2 sposoby.
1. naciskamy hamulec (bez sprzęgła) i czekamy aż samochód zwolni do ok 25 km/h,następnie redukujemy bieg na 2,popuszczamy sprzęgło i skręcamy jadąc na 2 biegu.

Mozesz mi wytlumaczyc jak mam to zrobic, aby silnik mi nie zgasl ? Przy 60 km/h na 5 biegu bede mial jakies 1000 obr/min, wiec po nacisnieciu hamulca od razu silnik zgasnie (jezeli zrobie to bez sprzegla). Jestem ciekawy w jakim samochodzie mozna zwolnic do 25 km/h na piatym biegu i silnik dalej bedzie pracowal.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Sławek_18 » czwartek 23 lutego 2006, 08:15

ja moge jecha35 na godzine i silnik mi nie zgasnie *oczywiscie" mowie o hamowaniu
Jezeli wszystko masz sprwne nie powinno sie tak dziac.
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 21 gości