Zmiana biegów - bez sprzęgła

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez invx » środa 19 lipca 2006, 18:46

obroty i predkosc byly przykladem :)
a przyklad byl o zmianie ze sprzeglem na otwartej przepustnicy :)

rownie dobrze moze to byc II bieg 60 km/h i 4,5 tys. obrotow - problem pozostaje ten sam.
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez Sławek_18 » środa 19 lipca 2006, 19:52

Patrz jak jedziesz tak jak mowisz.
masz 4.5tys. wciskasz sprzeglo dodajesz troche gazu wrzucasz 3 bieg i wtedy masz kolo 4 tys(po zmianie biegu). Bo przeciez obroty spadaja po zmianie na wyzsze biegi przewaznie o 1tys....
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez invx » środa 19 lipca 2006, 20:35

no wlasnie - po zmianie na wyzszy obroty spadaja.

jade i mam 4,5 tys. wysprzeglam, dodaje gazu i mam 5 tys. ! w rzucam III bieg i jade 60, a obroty w momecie zsprzeglenia mam kolo 5 tys. To az sie prosi o zerwanie przyczepnosci kol napedowych. :roll:
przeciez to tak jak startujesz z jedynki, dajesz gazu, szybko puszczasz sprzeglo.

a ktos wyzej pisal ze taka zmiana jest zaleca na sliskich nawierchniach wlasnie ze wzgledu na slabsza mozliwosc poslizgu :?:

moze ja cos zle rozumuje :P
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez Tomek_ » środa 19 lipca 2006, 21:17

Podczas redukcji biegow na sliskiej nawierzchni dodaje sie NIEWIELKA ilosc gazu, aby uniknac gwaltownej zmiany obrotow i poslizgu.
Jezeli interesuja Cie jazda w poslizgach i ekstremalnych warunkach to polecam kurs w Akademii Bezpiecznej Jazdy, sam w takim uczesniczylem miesiac temu i jestem z niego bardzo zadowolony. Mozesz wybrac rozne poziomy kursu lub sam ustalic program. Zajecia prowadzone sa przez licencjonowanych kierowcow rajowych.

- Celem podstawowym kursu jest podniesienie poziomu kwalifikacji kierowców w aspekcie bezpieczeństwa jazdy. Ćwiczenia praktyczne oparte są o system budowania nawyku ruchowego na poziomie odruchu warunkowego, który w ekstremalnej sytuacji drogowej działa automatycznie.


Polecam ABJ z Warszawy http://www.abj.waw.pl/

Polecam rowniez ksiazke "Sportowa Jazda Samochodem" http://oto.to/varia/SJS.pdf
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez invx » czwartek 20 lipca 2006, 20:17

dzieki za e-booka :wink:
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez MeTTeO » wtorek 29 sierpnia 2006, 19:39

invx napisał(a):widze ze zmiana biegow z otwarta przepustnica jest nawet popularna :)
Wiec mam do ekspertow pytanie.

Jade na 2 30 km/h, mam 8 tys. obrotow, powiedzmy ze mam juz jakas tam wprawe, i po wcisnieciu sprzegla silnik dostaje dodatkowo 300 obrotow. I teraz wrzucam 3, puszcza, sprzeglo, i majac 8300 tys. obrotow jade na 3 z predkoscia 30km/h to przeciez az sie prosi zeby kola zerwaly przyczepnosc ?? przeciez na biegu 3, przy takich obrotach to mial bym predkosc z 60 km/h ??
wiec jak to jest z teoria ze zmiana z otwarta przepustnica zapobiega (zmniejsza) poslizgi ?
Zgadzam sie ze w dol tak jest. Ale w gore ?



źle to troche zrozumiałes:) mam tez ta ksiazke zawady i również uwazam ze jest <&%#$@>, ale jemu chodziło o to z ta zmiana biegu z otwarta przepustnica ze nie spadaja obroty...

W sensie ze jak zmieniasz z 3 na 4 (i na innych biegach tez) to zwykle puszczasz gaz, no nie?? no a jezeli nie sposcisz to obroty lekko sie zwieksza i po zmianie na 4 i puszczeniu sprzegła samochod wrecz wyrywa do przodu przy czym nie powoduje to poslizgu :D ja sie nad tym wiele razy zastanawiałem i nawet na elce probowałem :D tylko na poczatku lepiej jest delikatnie mimo wszystko sposcic z gazu i przy puszczaniu sprzegła dodac wiecej gazu zeby silnik szybko sie wybił na obroty.

a jezeli chodzi o zmiane biegow bez sprzegła to jest to mozliwe tylko w przypadku jezeli oboty silnika sa schynchronizowane z predkoscia jazdy a co za tym idzie z predkoscia obracania sie trybow w skrzyni biegow... miałem qmpla ktory miał jave 350 i właczał bez problemu biegi bez sprzegła.. (miał urwana rączke od ssprzegła) ale to tylko jak sie ma bardzo dobre wyczucie w konkretnym samochodzie ktorym sie jezdzi juz długo...
MeTTeO
 
Posty: 3
Dołączył(a): wtorek 29 sierpnia 2006, 18:47

Postprzez Xsystoff » wtorek 29 sierpnia 2006, 23:50

MeTTeO napisał(a):a jezeli chodzi o zmiane biegow bez sprzegła to jest to mozliwe tylko w przypadku jezeli oboty silnika sa schynchronizowane z predkoscia jazdy a co za tym idzie z predkoscia obracania sie trybow w skrzyni biegow....

W Vectrze mozna zmieniac biegi bez sprzegla, slyszalem o magiku, ktory dodatkowo robil to z gazem w podlodze, bo tak bylo najszybciej spod swiatel. Skrzyni szkoda, bo pewnie szybko powie papa.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez invx » piątek 01 września 2006, 09:46

MeTTeO - nareszcie ktos cos konkretnego powiedzial :)
jak zmieniam z 3 na 4 to nie puszczam calkowicie, ale go dosc duzo ujmuje, co by mi silnik nie wyl. Wyczytalem tam, ze przy duzym treningu obroty wzrastaja o ... 200 w czasie wysprzeglenia.

a mozesz powiedziec cos wiecej o tej synchronizaci przy zmienianiu bez sprzegla ?

Xsystoff - to ja takim co szkoda autka proponuje niech go trzymaja w garazu i jezdza dniami polerka po nim (a i tak niech uwazaja zeby lakieru nie zetrzec). Mi tam samochodu nieszkoda, jesli przy tym bede mial dobra zabawe, i moje umiejetnosci wzrosna, a nigdy nie wiadomo kiedy takie cos sie przyda w sytuacji krytycznej, :P
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez Tomek_ » piątek 01 września 2006, 10:23

invx napisał(a):to ja takim co szkoda autka proponuje niech go trzymaja w garazu i jezdza dniami polerka po nim (a i tak niech uwazaja zeby lakieru nie zetrzec). Mi tam samochodu nieszkoda, jesli przy tym bede mial dobra zabawe, i moje umiejetnosci wzrosna, a nigdy nie wiadomo kiedy takie cos sie przyda w sytuacji krytycznej, :P


Jak sobie kupie malucha albo wartburga ewentualnie starego poniemieckiego grata to tez mi nie bedzie szkoda :mrgreen:
Zapewne invx sam nie wierzysz w to co mowisz.
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeTTeO » niedziela 03 września 2006, 14:30

Cóż tu dużo mowic... to po prostu trzeba wytrenowac i tyle. Przez to ze obgada se to na forum ni nauczysz sie tego... Jak to Zasada pisał w swojej ksiazce " kazda jazde trzeba traktowac jak trening " takze invx bierz autko nie musi byc stare i powolutju trenuj po kroczku a dojdziesz do takiej wprawy ze bedziesz to robił odruchowo, a jezeli chodzi o właczanie biegow bez sprzegał to od tego sa automatyczne skrzynie biegow... :)
MeTTeO
 
Posty: 3
Dołączył(a): wtorek 29 sierpnia 2006, 18:47

Postprzez invx » sobota 06 stycznia 2007, 23:19

wracam do tematu :)
- jak zmieniac biegi bez wysprzeglania :)
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez Kubz » niedziela 07 stycznia 2007, 03:30

ze zrzucenem biegu do luzu nie bedzie problemu, pozniej musisz wkręcić lub "zdusić" silnik do odpowiednich obrotów przy odpowiedniej prędkości (!) (to zależy od samochodu - jaka prędkość, przy jakich obrotach na jakim biegu), jesli silnik bedzie sie "krecil" z odpowiednia predkoscia, dostosowana do predkosci wału to bieg wejdzie bez zadnych problemo i zgrzytów, pozdro ;)
Kubz
 
Posty: 17
Dołączył(a): piątek 03 listopada 2006, 14:07
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez invx » niedziela 07 stycznia 2007, 11:46

ciekawe :)

a jak wyczuc te obroty i ta predkosc ? jakich zakresow sie spodziewac ?
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez Kubz » poniedziałek 08 stycznia 2007, 03:23

w necie sa tabele dla poszczegolnych samochodow\silnikow (nie wszystkich), kiedys sobie szukalem i znalazlem ;) jak sie na to jeszcze raz natkne to wkleje tu linka, poza tym w ksiazkach o danym modelu samochodu tez powinno byc cos takiego, pozdro!
Kubz
 
Posty: 17
Dołączył(a): piątek 03 listopada 2006, 14:07
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez slayer17 » czwartek 18 stycznia 2007, 21:00

Według mnie to jest niepotrzebne katowaie samochodu. Jak ktoś lubi zmieniać bez sprzęgła niech sobie kupi automata :D:D Ja tam wole te pare tysięcy za naukę zmieniania biegów w ten sposób zaoszczędzić na czarną godzinę :D:D
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
cron