Kolejne zmiany na egzaminie?

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Kolejne zmiany na egzaminie?

Postprzez kaasiunia » niedziela 08 października 2006, 14:47

Hej ,oglądałam wczoraj wiadomości ,nie pamiętam na jakim kanale ale to jest małoistotne.Tak czy siak dowiedziałam się,że mają podobno od następnego roku wprowadzić kolejne zmiany na egzaminie,szczerze mówiąc niewiele zapamiętałam(bo robiłam w tym czasie ciasto :wink: )ale utkwiło mi w pamięci, ze na egzaminie teoretycznym ma wzrosnąć liczba pytań do ok.3000tysięcy z czego większość ma być że tak to nazwe "utajnionych".Tylko ok.800 będzie nam znanych.Czyli po prostu będzie liczyćsię tutaj wiedza z życia i własna inteligencja.Odnośnie egz,praktycznego to nie wiem nic.I jeszcze mówili,że chcą wprowadzić taką zasadę,że jeśli świezo upieczony kierowca 3 razy popełni wykroczenie,to zabiorą mu prawo jazdy i będzie musiał jeszcze raz odbywać kurs i podchodzić do egzaminu.Ponoć planują takie zmiany od połowy przyszłego roku.Co o tym myślicie?
Pozdrawiam :)

Wątek oddzielony przez moderatora od innego tematu.
Avatar użytkownika
kaasiunia
 
Posty: 16
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 17:32
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Sony_84 » niedziela 08 października 2006, 14:53

ja mysle ze cokolowiekby nie zmieniali to i tak nie poprawi to niczego na naszych drogach... bo mimo obeznania w przepisach ZAWSZE znadzjeie ktos komu sie bardziej spieszy... wiec takie zmiany nic nie pomoga

pozdrwaiam :)
Obrazek
17.08.2006 – Kurs Rozpoczęty
06.11.2006 – Zdany Egzamin Za 1 Razem
14.11.2006 – Prawko Odebrane! :)
Avatar użytkownika
Sony_84
 
Posty: 54
Dołączył(a): sobota 26 sierpnia 2006, 21:38

Postprzez marcij » niedziela 08 października 2006, 16:21

W tych wiadomosciach mowili jeszcze ze kierowca ktory ma prawoko mniej niz 7 miesiecy musi jezdzic z listkiem i nie wolno mu przekraczac 50 km/h w ter. zabudowanym i 80 poza. Ale wszystkie te zmiany, nawet jak je wprowadza to nie wczesniej jak w polowie przyszlego roku, wiec nas juz raczej nie dotkna :P
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Sony_84 » niedziela 08 października 2006, 16:45

marcij napisał(a):Ale wszystkie te zmiany, nawet jak je wprowadza to nie wczesniej jak w polowie przyszlego roku, wiec nas juz raczej nie dotkna :P


hehe teoretycznie tak :P ale ja jestem wiecznym pesymista a koles na moim kursie prawko robi od 2 lat :P:P wiec wszystko mozliwe ;)) hehe

ale OPTYMISTYCZNIE TEZ MUSI BYC :) wiec zmiany wejda jak juz bedziemy mieli prawko :P no chyba ze juz ktos ma prawko ;)


pozdrawiam
Obrazek
17.08.2006 – Kurs Rozpoczęty
06.11.2006 – Zdany Egzamin Za 1 Razem
14.11.2006 – Prawko Odebrane! :)
Avatar użytkownika
Sony_84
 
Posty: 54
Dołączył(a): sobota 26 sierpnia 2006, 21:38

Re: :)

Postprzez grze » niedziela 08 października 2006, 17:10

kaasiunia napisał(a):ze na egzaminie teoretycznym ma wzrosnąć liczba pytań do ok.3000tysięcy z czego większość ma być że tak to nazwe "utajnionych".Tylko ok.800 będzie nam znanych.

Moze i byc nawet z 20 tys ale niech beda normalne i normalnie z formulowane. Bo te co sa obecnie sa mowiac delikatnie do d...
Avatar użytkownika
grze
 
Posty: 103
Dołączył(a): środa 25 czerwca 2003, 12:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez ella » niedziela 08 października 2006, 17:27

Nic nowego w tej telewizji nie powiedzieli. Na ten temat była już dyskusja pół roku temu. Ale ciągle nie wiadomo czy to będzie na 100%. To dalej tylko dyskusje :wink:
http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... za+pyta%F1
Ja jestem ZA, przynajmiej ludzie będą sie uczyli przepisów a nie pytań na pamięć. Mam tylko nadzieję, że to będą trochę normalniejsze pytania niż są teraz.
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Sokasia » niedziela 08 października 2006, 18:08

Nie wiem co macie do tych pytań ;) No może sformułowania w stylu podwójnego zaprzeczania rzeczywiście są denerwujące. Ale ogólnie rzecz biorąc nie są to pytania szczególnie trudne.
Dobrze byłoby, gdyby wprowadzili tą zmianę dotyczącą ilości pytań - wtedy ludzie nie uczyliby się na pamięć. Ale tak po cichutku Wam powiem, że mam nadzieję, że mnie ta zmiana nie dotknie... ;P bo nie chce mi się jeszcze raz uczyć.
Natomiast jeśli chodzi o zielony listek to hm... z jednej strony chętnie bym sobie coś takiego przykleiła na początku mojego przyszłego jeżdżenia. może dzięki temu spotkałabym się z większą tolerancją podczas drobnych wpadek, czy wolniejszych reakcji. Z drugiej strony młodzi kierowcy, będąc zauważalni, mogą być baczniej obserwowani np. przez policję, co z pewnością przyprawi ich o większy poziom stresu :/
Cóż..., nie ma idealnych rozwiązań.
Avatar użytkownika
Sokasia
 
Posty: 49
Dołączył(a): wtorek 01 sierpnia 2006, 22:51
Lokalizacja: Wawa

Postprzez scorpio44 » niedziela 08 października 2006, 18:30

Sokasia napisał(a):Nie wiem co macie do tych pytań ;) No może sformułowania w stylu podwójnego zaprzeczania rzeczywiście są denerwujące. Ale ogólnie rzecz biorąc nie są to pytania szczególnie trudne.

Osoby niezagłębiające się zbytnio w zawiłości, nielogiczności i luki naszych kochanych przepisów i bazujące tylko na tym, czego uczą na kursie (a tam MUSZĄ uczyć pod kątem zdania egzaminu) wielu nieścisłości w pytaniach egzaminacyjnych mają prawa nie zauważać. ;) A problem polega właśnie na tym, że (pomijając już zagmatwaną formę niektórych pytań, bo to też jest faktem) w pytaniach egzaminacyjnych zdarzają się i takie, które po głębszym przeanalizowaniu okazują się wręcz niezgodne z przepisami. ;) Na forum z pewnością była w przeszłości już o tym mowa.
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Sokasia » niedziela 08 października 2006, 22:31

niezagłębiające się zbytnio w zawiłości, nielogiczności i luki naszych kochanych przepisów

to fakt, przyznaję - nie zgłębiam,
ale o lukach w przepisach (nie tylko dotyczących ruchu drogowego) co nieco słyszałam..., ach to życie :/
To smutne, że wciąż tak wiele jest do poprawienia w naszym prawie.
Z jednej strony jestem bardzo ciekawa, które pytania (odpowiedzi) są niezgodne z przepisami. Z drugiej zaś nie wiem, czy warto robić sobie mętlik. Ale chyba poszukam tej dyskusji ;)
Avatar użytkownika
Sokasia
 
Posty: 49
Dołączył(a): wtorek 01 sierpnia 2006, 22:51
Lokalizacja: Wawa

Prawko tylko dla orłów

Postprzez ella » środa 11 października 2006, 08:46

Nie każdy chętny będzie mógł otrzymać prawo jazdy – Ministerstwo Transportu szykuje takie obostrzenia, że łatwiej będzie „prawko” stracić niż zdobyć. Wojewódzkim Ośrodkom Ruchu Drogowego przybędzie pracy, a już brakuje egzaminatorów i testy trwają do późnego wieczoru.

Od początku stycznia obowiązują nowe zasady zdawania egzaminów na prawo jazdy, a już szykują się następne zmiany.

Ministerstwo chce wprowadzić obowiązkowe badania psychologiczne kandydatów do prawa jazdy, a także okres próbny i obowiązkowe dodatkowe szkolenia dla młodych kierowców. Zmiany mają spowodować zwiększenie bezpieczeństwa na drogach, choć na pewno najpierw spowodują duże zamieszanie i dodatkowe koszty, zarówno po stronie WORD–ów, jak i kursantów.

Do psychologa marsz!

Badania psychologiczne będą musieli przejść wszyscy kandydaci na kierowców i motorniczych, ale także osoby już prawo jazdy posiadające: złapane na jeździe po spożyciu alkoholu czy narkotykach, sprawcy wypadku drogowego, w którym byli ranni lub zabici, kierowcy pojazdów uprzywilejowanych i bankowozów czy wreszcie te osoby, które utraciły prawo jazdy za wykroczenia.

Gdy kursanci już przejdą przez egzamin i otrzymają prawo jazdy, to przed upływem 7 miesięcy powinni odbyć praktyczne szkolenie w zakresie zagrożeń w ruchu drogowym i kurs dokształcający z wiedzy o bezpieczeństwie ruchu drogowego.

I jeszcze istotny drobiazg: początkujący kierowcy będą musieli przez siedem miesięcy jeździć pojazdem oznakowanym zielonym listkiem. Nawet jeśli to auto rodziców.

Plusy i minusy


– Zmiany mają dwa aspekty: negatywny i pozytywny – uważa Aleksander Kowalewicz, zastępca dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Poznaniu. – Pierwszy to brak uregulowania ponoszenia kosztów doszkolenia i konieczność rozbudowy kadry. Drugi zaś jest taki, że młodzi kierowcy będą musieli obowiązkowo sprawdzić swoje kwalifikacje zdobyte niecały rok wcześniej. Niewielu kierowców, zwłaszcza początkujących, zdaje sobie sprawę, że wprawdzie drogi są coraz lepsze, ale z uwagi na rozwiązania inżynieryjne – po prostu trzeba umieć po nich jeździć. Dokształcanie wpłynęłoby na bezpieczeństwo i komfort jazdy.

WORD-y jednak nie wiedzą, jak pogodzić dodatkowe obowiązki z obecnymi kursami i egzaminami, których jest naprawdę bardzo dużo.

– Nie ma rezerw kadrowych wśród egzaminatorów, trzeba by było zatrudniać kolejnych ludzi – dodaje A. Kowalewicz

WORD-y w akcji


Tymczasem poznański WORD dziennie przeprowadza średnio około 350 egzaminów.

– Średnio teoretyczne egzaminy przechodzi 80 procent egzaminowanych, a praktyczne – około 43 procent – podlicza A. Kowalewicz. – A zgłaszają się nie tylko chętni na zdobycie prawa jazdy kategorii B: o 50 procent zwiększyła się np. liczba chętnych na zdobycie uprawnień kategorii D, czyli na autobusy. Podobnie wygląda to w innych ośrodkach. Choć np. w Pile egzaminy praktyczne zdaje 37 procent egzaminowanych.

Efekty zainteresowania dokumentem z napisem ,,prawo jazdy” już widać po kolejkach do WORD-u. W Poznaniu czeka się na egzamin, od momentu złożenia dokumentów, półtora miesiąca.

W Koninie na egzamin na kategorię B czeka się około 30 dni, a na wyższe kategorie – 20 dni. W Kaliszu – podobnie. W Lesznie jak w Poznaniu – na egzamin czeka się około półtora miesiąca. – Ma na to wpływ wydłużenie czasu egzaminu praktycznego. Między innymi dlatego wprowadziłem soboty pracujące – przyznaje Józef Lorych, dyrektor WORD w Lesznie. – Egzaminy zaczynają się o godzinie 7.30 i trwają przeważnie do godziny 18.00. Ale jeśli jest taka potrzeba, jeździmy dłużej.

I wszędzie już teraz brakuje egzaminatorów. Co będzie, gdy wejdą w życie nowe przepisy?

Co będzie w nowych przepisach?



- Półtoragodzinne szkolenia w zakresie zagrożeń mają być przeprowadzane między 5 a 7 miesiącem od uzyskania prawa jazdy. Praktyczny kurs dokształcający ma obejmować około 4 godzin zajęć.

- Szczególny nadzór – okres próbny– w ciągu dwóch pierwszych lat za kierownicą. Jeśli w tym czasie będzie popełnione pierwsze wykroczenie, kierowca otrzyma list ostrzegawczy. Po drugim wykroczeniu okres próbny będzie przedłużony o kolejne dwa lata, a kierowca wysyłany na dodatkowy kurs. Po trzecim wykroczeniu albo po pierwszym przestępstwie, kierowca może pożegnać się z prawem jazdy.

- W okresie do siedmiu miesięcy początkujący kierowca nie może przekraczać prędkości 50 km/h na obszarze zabudowanym i 80 km/h poza nim, jeździć bez „listka”, pracować zarobkowo jako kierowca.




Ministerstwo chce wprowadzić. A od "chce" do podpisania i realizacji jeszcze trochę upłynie. Juz nawet widziałam gdzieś posta instruktora, że powiększona baza pytań ma być od 1 stycznia 2007roku. Przecież jezeli jeszcze tego na 100% nie zatwierdzili to przez 2 miesiące nikt tej bazy nie utworzy. A co z tymi co zdawać by mieli 2 stycznia? Przecież te jawne 800 pytań musieli by znać trochę wcześniej.
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez röslein » środa 11 października 2006, 11:34

przepraszam, jesli juz sie gdzies to na forum pojawilo...
Od stycznia 2007 dużo zmian - czy dobrych?

Zmiany dobre czy złe o tym oczywiście zadecyduje ... czas.

Jakie zmiany?

Prawdopodobnie na początku roku zmieni się ilość pytań w bazie pytań egzaminacyjnych wraz z systemem egzaminowania. Co się zmieni? Ma zmienić się ilość pytań bazy zasadniczej z 487 dotychczas obowiązujących pytań do 3000 pytań, z których tylko około 800 ma być dostępnych publicznie. Ale za to pytania mają być prościej formuowane, czy to będzie prawdą? Czas pokaże.

Bardzo duże naciski są ponadto na obowiązkowe badania psychologiczne dla wszystkich kierujących, również na amatorkie prawo jazdy kategorii B.





Ukazał się również projekt zmian mających wejść od 2007 r.

Okres próbny dla nowych kierowców - Biuro Informacji i Promocji informuje, że w resorcie Transportu i Budownictwa trwają prace nad Ustawą o osobach kierujących pojazdami, która m.in. wprowadza dwuletni okres próbny dla nowych kierowców. Planuje się, że zmiany wejdą w życie najwcześniej w połowie 2007 roku. Celem wprowadzanych zmian jest zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach.
W okresie 7 miesięcy od otrzymania prawa jazdy nowy kierowca: będzie musiał poruszać się pojazdem oznaczonym zielonym listkiem, nie będzie mógł jeździć z prędkością powyżej 50 km/h w terenie zabudowanym i 80 km/h poza obszarem zabudowanym, niezależnie od rodzaju drogi i dyspozycji znaków drogowych oraz nie będzie mógł pracować jako zawodowy kierowca. W okresie między 5 a 7 miesiącem od uzyskania prawa jazdy kierowca będzie zobowiązany do ukończenia dwóch szkoleń: z zakresu zagrożeń w ruchu drogowym oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jeżeli w trakcie dwuletniego okresu próbnego nowy kierowca popełni 3 wykroczenia to zostanie mu odebrane prawo jazdy, tak jakby go nigdy nie posiadał.

Podobne rozwiązania tzw. „prawa jazdy na próbę” istnieją w wielu krajach Unii Europejskiej, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji i na Węgrzech. Liczba zabitych na 100 wypadków w Polsce wynosi 11 osób, średnia w Unii Europejskiej to 3-4 osoby. W 2004 r. w Polsce wydarzyło się ponad 51 tysięcy wypadków drogowych, w których zginęło prawie 6 tysięcy osób, a ponad 64 tysiące zostało rannych. Najwyższy wskaźnik ofiar odnotowany został w przedziale wiekowym 18-24 lata. Młodzi stanowią aż 14% ogółu zabitych i 21% ogółu rannych.

Źródło: Ministerstwo Transportu



Mało tego zmiany będą bardziej radykalne w szczególności względem kategorii A, gdzie nawet po uzyskaniu tych uprawnień nie wszystkimi motocyklami będzie wolno jeździć! Ograniczenie będzie dotyczyć Motocykla o mocy większej ni 25 kW lub o stosunku mocy do masy własnej większej od 0,16 kW/kg - i prowadzić go będzie mógł kierowa:1) posiadający prawo jazdy kategorii A przez okres dłuszy ni 2 lata;2) posiadający prawo jazdy kategorii A i ukone 24 lataTo nie wszystkie zmiany będzie ich więcej :( ...
prawo jazdy kat.B
->zdane za II podejsciem :D
Obrazek
röslein
 
Posty: 82
Dołączył(a): poniedziałek 18 września 2006, 18:11
Lokalizacja: Berlin

Postprzez cman » środa 11 października 2006, 11:48

Mało tego zmiany będą bardziej radykalne w szczególności względem kategorii A, gdzie nawet po uzyskaniu tych uprawnień nie wszystkimi motocyklami będzie wolno jeździć! Ograniczenie będzie dotyczyć Motocykla o mocy większej ni 25 kW lub o stosunku mocy do masy własnej większej od 0,16 kW/kg - i prowadzić go będzie mógł kierowa:1) posiadający prawo jazdy kategorii A przez okres dłuszy ni 2 lata;2) posiadający prawo jazdy kategorii A i ukone 24 lataTo nie wszystkie zmiany będzie ich więcej :( ...

:roll: :roll: :roll: mam nadzieję, że w tym przypadku zadziała złota zasada: lex retro non agit. Przynajmniej mam silną motywację, żeby zdać za pierwszym razem.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez marcij » środa 11 października 2006, 12:23

Sa bodajze dwa pytania z ktorych odpowiedziami nie moge sie zgodzic. Jedno to o przegladzie , wg ktorego po zalozeniu instalacji gazowej nie trzeba przeprowadzac dodatkowego badania technicznego , co moim zdaniem nie jest prawda i jest jeszcze jedno , ale nie pamietam juz jakie.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Tomek_ » środa 11 października 2006, 12:40

cman napisał(a): mam nadzieję, że w tym przypadku zadziała złota zasada: lex retro non agit.


Inaczej byc nie moze, nie mozna zmienic praw nabytych. Jesli do tego czasu bedziesz mial te uprawnienia nie beda mogli Ci ich ograniczyc. Podobnie jest z nowymi szkoleniami dla kierowcow zawodowych
http://www.prawojazdy.com.pl/index.php? ... d_news=539

Kolejną, dość pokaźną, nowelizację ustawy transportowej - której projekt właśnie trafił do Sejmu - wymogła na nas unijna dyrektywa. Dzięki niej realizujemy zobowiązania wynikające z przynależności do Unii Europejskiej, a jednocześnie mamy podnieść poziom bezpieczeństwa na drogach. Wprowadzenie jednakowych w całej Unii wymagań dla kierowców-transportowców ułatwi dostęp naszym kierowcom do pracy za granicą, polskim przewoźnikom do pracowników z innych krajów unijnych oraz kierowców spoza Unii, którzy spełnią wymagania dyrektywy.
Każdy kierowca zatrudniany w firmie przewozowej po raz pierwszy będzie musiał najpierw przejść kwalifikację wstępną. Sprawdzian ma dotyczyć znajomości pojazdu. Wszyscy kierowcy, którzy do 10 września 2008 r. uzyskają prawo jazdy kategorii D1, D1+E, D lub D+E, będą zwolnieni z obowiązku ukończenia takiej kwalifikacji. Dla tych, którzy zdobędą prawo jazdy kategorii C1, C1+E, C lub C+E, termin ten jest dłuższy o rok, czyli mija 10 września 2009 r.


Ci, ktorzy zdobeda uprawnienia do czasu rozpoczecia obowiazywania ustawy nie beda nia objeci.
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez cman » środa 11 października 2006, 12:51

Tomek_ napisał(a):Inaczej byc nie moze, nie mozna zmienic praw nabytych. Jesli do tego czasu bedziesz mial te uprawnienia nie beda mogli Ci ich ograniczyc.

No i całe szczęście...

marcij napisał(a):Jedno to o przegladzie , wg ktorego po zalozeniu instalacji gazowej nie trzeba przeprowadzac dodatkowego badania technicznego , co moim zdaniem nie jest prawda i jest jeszcze jedno , ale nie pamietam juz jakie.

No ale w tym pytaniu akurat nie ma błędu. Nie trzeba przeprowadzać dodatkowego badania technicznego po założeniu gazu, trzeba tylko wbić gaz do dowodu w WK, na podstawie papierów od gazownika.

Natomiast błąd jest (chyba nadal) w pytaniu nr 11, ze zwężeniem drogi.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Następna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości