C+E łuk

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez driver18 » poniedziałek 21 maja 2007, 17:18

Koledzy potrzebuję żeby ktoś konkretny kto się zna dobrze na tym aby odpowiedział mi na pytanie. Będę zdawał już niedługo egzamin kat C+E i chce się dowiedzieć czy mogę podczas robienia łuku wysiąść z ciągnika siodłowego w celu sprawdzenia ile mam jeszcze cofnąć do końca aby zmieścić się w minimalnym 1m , napisałem nawet e -maila do MORD w Nowym Sączu już dwa razy ale nikt nie raczył odpowiedzieć, pytać się na samym egzaminie nie zamierzam bo mi powie egzaminator że ja to mam wiedzieć. Samo cofnięcie nie jest takie trudne ale nie mogę dobrze ocenić odległości a wychylać się też przecież nie będę. Czy jeśli wyjdę egzaminator może mnie z miejsca oblać :? Nigdzie nie pisze że nie mogę wysiąść :? sam nie wiem co zrobić proszę o poradę :?: :?: :?:
driver18
 
Posty: 2
Dołączył(a): poniedziałek 21 maja 2007, 17:04

Postprzez barylkaq » poniedziałek 21 maja 2007, 18:15

a ja mam pytanie bo na placu wszystko mi wychodzi na kat C ale cos parkowanie równoległe nie bardzo. Ma ktos jakis sposob?
prawko B, C, C+E !!!
barylkaq
 
Posty: 222
Dołączył(a): środa 16 lutego 2005, 20:16
Lokalizacja: Lublin

Postprzez ella » poniedziałek 21 maja 2007, 20:14

driver18 napisał(a): czy mogę podczas robienia łuku wysiąść z ciągnika siodłowego w celu sprawdzenia ile mam jeszcze cofnąć do końca aby zmieścić się w minimalnym 1m ,,(.....)czy jesli wyjdę egzaminator może mnie z miejsca oblać :? Nigdzie nie pisze że nie mogę wysiąść :? :

Ten sam problem opisywał Jjaacc tutaj .......i co z tego wynikło
http://www.prawojazdy.com.pl/forum/viewtopic.php?t=6359
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez bruno666 » poniedziałek 21 maja 2007, 20:40

barylkaq napisał(a):a ja mam pytanie bo na placu wszystko mi wychodzi na kat C ale cos parkowanie równoległe nie bardzo. Ma ktos jakis sposob?

Jakim autem?

Generalnie zasada jest ta sama. Ustawiasz się jakieś 0,5 - 1 metra od prawej lini. Kiedy prawe tylne koło minie słupek (jakiś metr?) dajesz na maksa w prawo. Następnie obserwacja lewego lusterka i prostujesz kierownicę w momencie gdy zobaczysz końcowy wewnętrzny słupek (ten przy krawężniku). Jedziesz tak jakis czas mając ten słupek "na plandece" po lewej stronie. I teraz kiedy lewe koło tylne zbliża się do linii przerywanej (krawędzi zatoki) na maksa w lewo i uważasz na prawe lusterko, żeby nie wyhaczyć w słupek. Powinno być dobrze, ale trzeba to przećwiczyć dla konkretnego auta.

Starem 1142 jest dość prosto. Wydaje mi się, że nieco ciężej MANem 12-tką i tym podobnymi.
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez barylkaq » wtorek 22 maja 2007, 10:58

dzieki, dwoma autami bede jezdził Starem i Manem 12 :) sprobuje dzis na jazdach :)
prawko B, C, C+E !!!
barylkaq
 
Posty: 222
Dołączył(a): środa 16 lutego 2005, 20:16
Lokalizacja: Lublin

Postprzez driver18 » wtorek 22 maja 2007, 20:46

Napisałem wiadomość do ośrodka ruchu i dostałem odpowiedź że mogę się zatrzymać i wykonanie manewru cofania po łuku z zatrzymaniem się i sprawdzeniem odległości nie będzie traktowane jako błąd odpowiedź napisał egzaminator informując mnie też iż nigdzie nie jest napisane że nie mogę wysiąść, należy tylko odpowiednio zabezpieczyć samochód. Dlatego wszystkim zdającym także polecam
driver18
 
Posty: 2
Dołączył(a): poniedziałek 21 maja 2007, 17:04

Postprzez jjaacc » wtorek 22 maja 2007, 21:27

A w Slupsku nie można sprawdzać w ten sposób, mimo, że jasno udowodniłem, że nie ma przepisu zabraniającego opuszczania pojazdu podczas zatrzymania widać niedługo ogłosimy niepodległość.
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK


Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości