przez wamik » czwartek 12 lutego 2009, 16:15
przez KUBA_1 » czwartek 12 lutego 2009, 16:31
przez wamik » czwartek 12 lutego 2009, 16:47
przez KUBA_1 » czwartek 12 lutego 2009, 16:53
przez Tomek Kulik » piątek 13 lutego 2009, 01:30
przez wojciech1962 » piątek 13 lutego 2009, 22:22
przez mihauu » sobota 14 lutego 2009, 14:29
wamik napisał(a):niezdanie egzaminu przez kursanta powinno obligatoryjnie owocować spotkaniem egzaminatora z instruktorem prowadzącym, którego celem byłoby ustalenie przyczyn niezdanego egzaminu.
przez Tomek Kulik » niedziela 15 lutego 2009, 00:44
przez dylek » niedziela 15 lutego 2009, 09:33
przez kopan » niedziela 15 lutego 2009, 10:06
Tomek Kulik napisał(a):Widzę, że wśród Kolegów jest wielu komunistów, którzy liczą na Państwo, związki, ustalenia gwarantujące ceny minimalne, opiekę administracyjna, itd...
Żal dupę ściska jak się to czyta.
Wystarczy skończyć z patologią pozwalającą byle pedałowi mieć uprawnienia do szkolenia i sprawa sama się załatwi.
przez piecyk » niedziela 15 lutego 2009, 10:52
dylek napisał(a):Naskoczyliście na wamika....
Bo teraz to jak widzę to w większości ośrodków jest tak:
- Dzień dobry, potrzebuję zaświadczenie o doszkoleniu...
- 200 zł i masz... Jak zapiszesz się na egzamin to przyjdź - rozpiszemy ci te jazdy....
A potem mamy efekty takich działań.... Heh... a zwrócisz uwagę, że jest małe nie halo, to usłyszysz, ze jak mu się nie wystawi to pójdzie do konkurencji i to oni zarobią......
Na temat (nie)przygotowania kandydatów na kierowców na kat. A, również kat. B itd. można książki pisać.
Nie jest tematem tabu, że niektóre szkoły przedwcześnie wydają zaświadczenia o ukończonym kursie. Zdarza się nawet jeszcze przed ukończeniem szkolenia podstawowego. Czasami zupełnie w ciemno. Nie znając w pełni możliwości, umiejętności kursanta. Znam naprawdę niewielu ludzi(instruktorów), którzy potrafią szczerze rozmawiać z kursantami na temat ich umiejętności. Gdyby więcej osób usłyszało przed końcem kursu: "kolego, nie jesteś jeszcze gotowy na egzamin państwowy... tym bardziej do samodzielnej jazdy, musisz jeszcze się uczyć", statystyki "zdawalności" w Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego byłyby lepsze, być może byłoby bezpieczniej. Ale to takie "gdybanie". Wg mnie, od dawna powinien funkcjonować system kontroli, za pośrednictwem ośrodków egzaminacyjnych, który by weryfikował które szkoły "wypuszczają piratów drogowych". Może wtedy, kursant przystępujący do egzaminu, właśnie na kat. A1, A wykazywałby się takimi umiejętnościami, że nawet egzaminatorzy nie mieliby żadnych oporów przed prowadzeniem egzaminu z tylnego siodełka. Dopóki szkoły będą robiły wszystko "pod klienta" nic się nie zmieni. Słyszałem niejednokrotnie od kursanta stwierdzenie "płacę - wymagam". Chodziło właśnie o wydanie wcześniej zaświadczenia. Jedyne, czego kursant może wymagać, to szkolenia przeprowadzonego na jak najwyższym poziomie i oczywiście zgodnie z ustawą. Od stawiania wymagań jest nauczyciel - instruktor, który ma uczyć dobrze i przytomnie oceniać umiejętności kursanta.
przez cwaniakzpekaesu » niedziela 15 lutego 2009, 13:03
Jedyne, czego kursant może wymagać, to szkolenia przeprowadzonego na jak najwyższym poziomie i oczywiście zgodnie z ustawą. Od stawiania wymagań jest nauczyciel - instruktor, który ma uczyć dobrze i przytomnie oceniać umiejętności kursanta.
przez wamik » niedziela 15 lutego 2009, 14:49
przez cwaniakzpekaesu » poniedziałek 16 lutego 2009, 22:02
przez wojciech1962 » środa 18 lutego 2009, 21:00
ORIENTACYJNA KALKULACJA SZKOLENIA
kurs kat.B
I. SYTUACJA OŚRODKÓW SZKOLENIA:
Orientacyjna kalkulacja dla jednego instruktora i jednego samochodu.
Dotyczy szkolenia zgodnego z przepisami ( min.30 godz. teorii i min. 30 godz. jazdy), nowym samochodem.
KOSZTY ROCZNE STAŁE
1. Ubezpieczenie samochodu NW,OC,AC (nauka jazdy) -4000 PLN
2. Opłata za zezwolenie z kosztami uzyskania - 500 PLN
3. Podatek od nieruchomości związanej z dział.gosp.- 600 PLN
4. Obsługa techniczna samochodu + naprawy + opony
+ przeglądy techniczne samochodu + wymiany części -3000 PLN
5. Koszty oprogramowania, materiałów szkoleniowych, zakupy, naprawa, obsługa -1000 PLN
6. Koszty mat. biurowych, literatury fach., reklam - 500 PLN
7. Koszty BHP, delegacji - 500 PLN
Obciążenie miesięczne z tego tytułu 10100:12 = 842 PLN
KOSZTY MIESIĘCZNE STAŁE
1. Amortyzacja pojazdu (PUNTO II) - 520 PLN
2. Amortyzacja zesp.komp. - 150 PLN
3. Amortyzacja lokalu - 50 PLN
4. Pozostałe koszty związane z lokalem - 150 PLN (ogrzewanie, prąd, gaz, woda, sprzątanie)
5. Telefon stacjonarny - 150 PLN komórkowy - 50 PLN
6. Opłata dzierżawy placu manewrowego z kosztami utrzymania i wyposażenia - 150 PLN
7. ZUS - 610 PLN
RAZEM KOSZTY MIESIĘCZNE STAŁE - 2672 PLN
KOSZTY ZMIENNE
- dla średnio 6 kursantów miesięcznie:
---- 180 godz. jazdy samochodem - - przebieg x 30km = 5400 km
- paliwo - zużycie przy nauce jazdy 10 l/100km = 540 l X 3,80 = 2052 PLN
- oleje, smary - 2,5% z 540 X 40 = 540 PLN
---- 40 godz. szkolenie teoretyczne + obsługa samochodu, sali, placu manewrowego.
---- Płaca:Czas pracy 220 godz. X 10 PLN = 2200 PLN Narzuty na płace (1,00) = 2200 PLN
Razem = 4400 PLN
Razem koszty zmienne = 6992 PLN
OGÓŁEM KOSZTY MIESIĘCZNE = 9664 PLN
Koszt na 1 kursanta ------ 9664 : 6 = 1611 PLN
Szkolenie mniejszej ilości kursantów, lub po cenach niższych powoduje wyższe straty.
Kalkulacja ta nie uwzględnia zagrożenia życia i zdrowia związanego z ciągłym uczestnictwem w ruchu drogowym.
W kalkulacji brak zysków, które mogłyby być przeznaczone na rozwój i na inwestycje ułatwiające procesy uczenia.
W kalkulacji nie przewidziano żadnych zdarzeń losowych związanych z ruchem, awarią, zniszczeniem sprzęgła, skrzyni biegów, uszkodzeniem karoserii itp.
Uwzględniając powyższe (+15% zysku + 10% ryzyka) cena kursu kat.B (30 godz. teorii i 30 godz. jazdy) nie powinna być mniejsza jak 2000 PLN.
Uważaj : u mnie aktualna cena promocyjna - *** PLN
II. SYTUACJA KURSANTA
AKTUALNIE KURSANT PŁACI:
- 60-100 PLN za badanie lekarskie,
- 30-50 PLN za pomoce (książki, testy),
- 1000 - 2000 PLN za kurs,
- 0 - 400 PLN za dodatkowe szkolenie.
- ?x razy - 134 + 2.50 PLN za egzamin,
- ?x razy - 40 PLN dojazd na egzamin + strata czasu,
- 70 PLN za druk prawa jazdy
WYBIERAJĄC TANI KURS POMYŚL !
Nietrudno zauważyć, gdzie aktualnie w szkoleniu kursowym można zastosować oszczędności:
1. Ubezpieczenie pojazdu ?
2. ZUS = starszy instruktor ?
3. Amortyzacja = starszy samochód ?
4. ILOŚĆ przejechanych kilometrów (przepisy nie określają) ?
5. ILOŚĆ przekazanej wiedzy i informacji ?
6. Łamanie prawa ...?
A POWODEM TYCH SYTUACJI JEST BRAK MINIMALNYCH CEN KURSU PRZEZ CO PRACA UCZCIWA STAŁA SIĘ NIEOPŁACALNA.