przerobienie 5 biegowego YARISA na 6 biegów diesel d4d

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

przerobienie 5 biegowego YARISA na 6 biegów diesel d4d

Postprzez studencik88 » poniedziałek 12 lipca 2010, 20:44

YARIS d4-d diesel 1.4 90km kupię silnik i skrzynię 6 biegów

Witam mam yarisa 1.4 diesel 90km 5 biegową ze względu na to iż jest to auto do nauki jazdy a word zmienia auta na 6 biegowe ( od końcówki 2009 wychodzą tylko takie), chciałbym przerobić swoje auto, pytałem w serwisie i mój silnik niby identyczny, ale ma inne mocownie skrzyni, takze sama skrzynia 6 biegowa nie wystarczy trzeba zmienić komplet czyli kompletny silnik ze sterownikiem, skrzynia biegów 6 biegowa linki lewarek zmiany biegów, sprzęgło (podobno angliki mają to identyczne i tak ludzie przerabiają z części od anglików) proszę o info czy ktoś ma takie cześci na sprzedanie i/lub zajmuje się tego typu przekładkami?, czy są może jakieś problemy z tym modelem? proszę o dodatkowe informacje
studencik88
 
Posty: 6
Dołączył(a): poniedziałek 12 lipca 2010, 20:38

Postprzez ixi25 » poniedziałek 12 lipca 2010, 20:49

Mam takie pytanie: Po jaką cholerę przerabiać "na siłę", auto ze skrzyni 5 biegowej na 6 (czyli zapewne z "nadbiegiem")?
http://www.youtube.com/watch?v=aYSixusn ... r_embedded

http://etransport.pl/film840.html

Doświadczenie z egzaminem - 5podejść.
Doświadczenie za kierownicą - ponad 500000 km oraz 17 krajów EU.
ixi25
 
Posty: 523
Dołączył(a): wtorek 18 maja 2010, 00:18
Lokalizacja: EU

Postprzez studencik88 » poniedziałek 12 lipca 2010, 21:04

już odpowiadam, yaris z 6 biegową skrzynią jak pisałem wychodzi od końca 2009 i kosztuje w dieslu 1.4 90km 45000-50000 ubogie wersje natomiast werje 5 biegowe wychodzą w tym sammym modelu od 2006 i juz można sobie za 28000-30000zł kupić autko 3 letnie ( też 1.4 90km) ale na wypasie tyle ze problem skrzyni, z tego co się zdążyłem dowiedzieć chociaż jednostki są te same mocowanie skrzyni do bloku nie pasuje ( podobno nie wiem na 100%) i trzeba zmienić cały silnik ze skrzynią lewarek linki sprzęglo i sterownik, widziałem do sprzedania taki komplet za 3500zł ale się spóźniłem dlatego poszukuje tych części bo ciężko o nie z powodu nowego rocznika auta
studencik88
 
Posty: 6
Dołączył(a): poniedziałek 12 lipca 2010, 20:38

Postprzez ixi25 » poniedziałek 12 lipca 2010, 21:08

Ok to rozumiem, ale nie o to pytałem. Skoro pojazd ma być wykorzystywany do nauki jazdy, to nie będzie jeździł na dalekie trasy. Więc po co, w ogóle przerabiać auto na 6 biegową skrzynię i ponosić niewspółmierne koszty???
http://www.youtube.com/watch?v=aYSixusn ... r_embedded

http://etransport.pl/film840.html

Doświadczenie z egzaminem - 5podejść.
Doświadczenie za kierownicą - ponad 500000 km oraz 17 krajów EU.
ixi25
 
Posty: 523
Dołączył(a): wtorek 18 maja 2010, 00:18
Lokalizacja: EU

Postprzez studencik88 » poniedziałek 12 lipca 2010, 21:13

tak, ale jeżeli WORD wprowadził yaris 6 biegową to, zeby wrzucić bieg wsteczny trzeba podnieść pierścień i oczywiście jest do przodu, wsteczny w 5 biegach jest wciskany do tyłu. Takie niby proste rzeczy dodają niepotrzebnego stresu kursantom na egzaminie i ruszają oni z 3 biegu zamiast 1, jeśli ktoś uczy się na 5 biegowym aucie. Stąd potrzeba skrzyni 6 biegowej, chociaż wiadomo ze kursant na 6 biegu sobie nie pojeżdzi...
studencik88
 
Posty: 6
Dołączył(a): poniedziałek 12 lipca 2010, 20:38

Postprzez ixi25 » poniedziałek 12 lipca 2010, 21:21

studencik88 napisał(a):tak, ale jeżeli WORD wprowadził yaris 6 biegową to, zeby wrzucić bieg wstaczny trzeba podnieść pierścień i oczywiście jest do przodu, wsteczny w 5 biegach jest wciskany do tyłu. Takie niby proste rzeczy dodają niepotrzebnego stresu kursantą i ruszają oni z 3 biegu zamiast 1 jeśli ktoś uczy na 5 biegowym aucie. Stąd potrzeba skrzyni 6 biegowej, chociaż wiadomo ze kursant na 6 biegu sobie nie pojeżdzi...


Nie będę się powtarzał co myślę o stresie na egzaminie. Co ma ruszanie z trójki względem skrzyni 6, a 5 biegowej?? Trójkę wrzuca się tak samo. również jedynka wchodzi identycznie. Jedyną różnicą jest wsteczny, tylko tu wystarczy powiedzieć jak to działa. No nie wiem jak można wrzucić 3 zamiast jedynki przez to, że skrzynia jest 6, a nie 5 biegowa. Jakaś abstrakcja. Chcesz szkolić kierowców czy debili. Takie jest moje zdanie. Oczywiście ostatecznie to Ty zadecydujesz. I może ktoś Ci tu na forum poradzi jak pozmieniać to w aucie. Ja natomiast uważam, że to zbędny wydatek.
http://www.youtube.com/watch?v=aYSixusn ... r_embedded

http://etransport.pl/film840.html

Doświadczenie z egzaminem - 5podejść.
Doświadczenie za kierownicą - ponad 500000 km oraz 17 krajów EU.
ixi25
 
Posty: 523
Dołączył(a): wtorek 18 maja 2010, 00:18
Lokalizacja: EU

Postprzez studencik88 » poniedziałek 12 lipca 2010, 21:27

masz racje trudno uwierzyć, ale gdy uczysz na innym pojeżdzie niż egzaminacjny to jeżeli ktoś popełni inny błąd i tak mówi " ale auto też było inne- wsteczny inaczej się wrzucało" prawo rynku konkurencja ma to TY też musisz...
studencik88
 
Posty: 6
Dołączył(a): poniedziałek 12 lipca 2010, 20:38

Postprzez dylek » poniedziałek 12 lipca 2010, 21:41

Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez szerszon » poniedziałek 12 lipca 2010, 22:04

ixi25 napisał(a): Chcesz szkolić kierowców czy debili.
Oj ,różni ludzie przychodzą.Może nie debile bo to za ostro powiedziane.
szóstka wymaga wiecej precyzji,biegi są ,,ciaśniej,, i taki delikwent po piątce jak Ci wsiądzie to cuda odwala.
Jest ucieszony ,ze coś tam wcisnął, a że trójka zamiast jedynki -nieważne.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Postprzez ixi25 » poniedziałek 12 lipca 2010, 22:11

No to faktyczni delikwenci. Ciekawe co by było jakby dostali 18 lub 20 biegową skrzynię :wink:
Ciasność, nie ma raczej znaczenia liczy się precyzja. A jak ktoś nie ma precyzji to i przy 5 będzie miał problemy. :lol:

masz racje trudno uwierzyć, ale gdy uczysz na innym pojeżdzie niż egzaminacjny to jeżeli ktoś popełni inny błąd i tak mówi " ale auto też było inne- wsteczny inaczej się wrzucało" prawo rynku konkurencja ma to TY też musisz...


No tak system szkolenia mamy centralnie do ..... A swoje niepowodzenia trzeba jakoś wytłumaczyć, oczywiście bez ujmy dla siebie.
http://www.youtube.com/watch?v=aYSixusn ... r_embedded

http://etransport.pl/film840.html

Doświadczenie z egzaminem - 5podejść.
Doświadczenie za kierownicą - ponad 500000 km oraz 17 krajów EU.
ixi25
 
Posty: 523
Dołączył(a): wtorek 18 maja 2010, 00:18
Lokalizacja: EU

Postprzez athlon » poniedziałek 12 lipca 2010, 22:23

troszkę pewnie też kwestia przyzwyczajenia kursanta, jak przez 30 godzin wrzucał wsteczny tam pod piątym biegiem, a teraz ma jakoś podnosić dżwignię i wrzucać obok 1nki to się mogą zamulić.
Nawet ja jak się przesiadłem z sierry coswortha do vectry caravana to przez chwile kombinowałem jak tam wsteczny wrzucić.
Avatar użytkownika
athlon
 
Posty: 1184
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 01:20
Lokalizacja: Francja, St-Brieuc

Postprzez szerszon » poniedziałek 12 lipca 2010, 22:32

ixi25 napisał(a):No to faktyczni delikwenci. Ciekawe co by było jakby dostali 18 lub 20 biegową skrzynię :wink:
Ciasność, nie ma raczej znaczenia liczy się precyzja. A jak ktoś nie ma precyzji to i przy 5 będzie miał problemy. :lol:
Tylko w piątce dzwignia zmiany biegów lata jak żyd po pustym sklepie.Wyrabia sie już nawyk i stąd problem.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Postprzez Borys68 » wtorek 13 lipca 2010, 00:37

Ahoj!
A czy nie będzie taniej kupić drugiego Yarisa? Benzynowego 6-cio biegowego?
Kursant nauczy się jeździć na tym dizlu, a potem kilka godzin przed egzaminem poćwiczy łuk na benzyniaku.
Rozumiem, że zabawa z wymianą skrzyni jest po to, aby kursant lepiej się czuł na egzaminie - jeśli jednak egzamin będzie jego pierwszą jazdą benzyniakiem, to najprawdopodobniej zakończy test na łuku, bo mu dwa razy zgaśnie.
Na innym forum jest długaśny wątek o tym.
Zresztą znam taki przypadek osobiście - moja znajoma wyjeździła kurs dizlem i miała duże kłopoty z łukiem benzyniakiem.
Borys
PJ ("1.06"; "78") odebrane 4.V.2009
Borys68
 
Posty: 1057
Dołączył(a): czwartek 23 kwietnia 2009, 06:22
Lokalizacja: Warszawa-Bielany, Rzeczpospolita Polska

Postprzez marcij » wtorek 13 lipca 2010, 02:57

athlon napisał(a):Nawet ja jak się przesiadłem z sierry coswortha do vectry caravana to przez chwile kombinowałem jak tam wsteczny wrzucić.


Powiem więcej , mi się raz nie udało wrzucić wstecznego w golfie, domyśliłem się , że drązek trzeba wcisnąć , ale właściciel założył sobie "super tjuningowa" gałkę pochodzącą od auta ze wstecznym gdzie indziej. A że auto było świeżo po wymianie skrzynii, to stwierdziłem ,że jest źle wyregulowana i dlatego nie ma wstecznego tak gdzie powinien być.

Tymniemniej i tak uważam, że wymiana silnika i skrzynii po to , żeby miec 6 biegów jest pomysłem poronionym. Nie jestes chyba szkołą posiadającą jeden samochód , możesz na kilka godzin zamienić sie kursantem z kim innym , żeby sobie zobaczył inna skrzynie, jak będzie chciał.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Borys_q » wtorek 13 lipca 2010, 09:22

I tak ci potem powiedzą, że niezdali bo uczyli sie na dieslu a w wordzie była benzyna:)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości