Przy jakich obrotach zmieniacie biegi?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Przy jakich obrotach zmieniasz bieg na wyższy(silnik benzynowy)?

2000/min. lub wcześniej
3
4%
2000-3000/min.
22
26%
3000-4000/min.
13
15%
ponad 4000/min.
4
5%
kieruję się słuchem, bo nie mam obrotomierza albo nie korzystam z niego
33
39%
zmieniam przy określonej prędkości samochodu
9
11%
 
Liczba głosów : 84

Postprzez sylurek » wtorek 07 września 2004, 13:59

Dzielny samochodzik, chyba Cie lubi :) Mam nadzieje, ze z wzajemnoscia :twisted: :wink:
21.08.04-piersze podejście:zaliczone:)))
sylurek
 
Posty: 151
Dołączył(a): środa 01 września 2004, 23:04
Lokalizacja: warszawka

Postprzez kopan » poniedziałek 13 września 2004, 12:29

To zależy jak leży.
Przy oszczędnej jeżdzie 1 - 3000 potem 3- 2000 i 5. mam 1500 obr i 55/h i se jade jak fabryka kazała z min prędkością obrotową silnika.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez barteks2 » poniedziałek 13 września 2004, 15:59

kopan napisał(a):To zależy jak leży.
Przy oszczędnej jeżdzie 1 - 3000 potem 3- 2000 i 5. mam 1500 obr i 55/h i se jade jak fabryka kazała z min prędkością obrotową silnika.

Nie chciałbym być na miejscu Twojego silnika :shock:
barteks2
 
Posty: 111
Dołączył(a): niedziela 23 listopada 2003, 14:18

Postprzez miros » poniedziałek 13 września 2004, 17:55

no takie troche za male te obroty, z tego co sie orientuje to w wiekszosci silnikow optymalnie jest 2 - 3 tys oborotow. twoja jazda wcale nie musi byc taka oszczedna, przy zbyt niskich obrotach silnik szybciej sie zuzywa. tak jakbys na rowerze ruszal z maksymalnego biegu i jechal tak kilka km/h - gwarantuje ze szybko bys sie zmeczyl.
na nowym forum od 05 Lip 2002, na starym od 2001
kat B: wydane 15.04.02
zdane za pierwszym.

Obrazek
Avatar użytkownika
miros
 
Posty: 2049
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:55
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Sławek_18 » poniedziałek 13 września 2004, 20:22

barteks2 napisał(a):
kopan napisał(a):To zależy jak leży.
Przy oszczędnej jeżdzie 1 - 3000 potem 3- 2000 i 5. mam 1500 obr i 55/h i se jade jak fabryka kazała z min prędkością obrotową silnika.

Nie chciałbym być na miejscu Twojego silnika :shock:

Oj zabojcze to jest dla paska/łancuszka rozrzadu.
Nie pomoze tlumaczenie ze to sa minimalne, a i zapewne dynamiki praktycznie nie ma zadnej przy tym biegu i przy takich obrotach :shock:
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez kopan » wtorek 14 września 2004, 16:24

O łańcuch rozrządu to się nie przejmuje najwyżej wymienię w połowie przebiegu eksploatacyjnego po jakichsik 250 tys.
Za to mam oszczędności na skrzyni biegów bo przerzucam co dwa biegi.
Jak jeździłem przerzucając po kolei to więcej czasu mi schodziło na wajchowanie niż na rozpędzanie to przy normalnej jeździe ma się rozumieć.
Jak chcę podynamitować to na dwójce jade do 100 km/h i silnik kręci 7000 obrotów. Ale taka siajba to mi rzadko odbija. :oops:
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez scorpio44 » wtorek 14 września 2004, 20:36

Słuchaj, Kopan... Ja nie chcę teraz wnikać w tę Twoją zmianę biegów, ale chciałbym tylko zauważyć, że to jest forum głównie dla ludzi robiących prawo jazdy lub świeżo upieczonych kierowców, którzy szukają tutaj porad. Jak ktoś niemający pojęcia o jeździe poczyta teraz o nieużywaniu dwójki i czwórki, to mu to nieźle namąci w głowie. To tyle, co chciałem powiedzieć w tym topiku.
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Sławek_18 » wtorek 14 września 2004, 21:39

Co dwa biegi ? Co Ty masz za samochod
Moze aby zaoszczedzic skrzynie od razu przelaczaj na 5 ?
A tak moze wymieniaj co 5 tysiakow ten lancuch skoro Cie stac.
Skorpio ma racje.
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez bialy » wtorek 14 września 2004, 21:57

Kopan napisz jaki to silnik (konstrukcja, jaki rozrzad, koncern, wiek), a najlepiej jaki to samochod, bo pisanie i ocenianie teraz jest troche bez sensu. Jaki silnik ma 1500obr jako min prędkością obrotową silnika, do jazdy na tak wysokim 5 biegu :?:
bialy
 
Posty: 573
Dołączył(a): czwartek 27 listopada 2003, 19:55

Postprzez miros » wtorek 14 września 2004, 22:55

jaki silnik? hmmmm ..............chomik w kolowrotku :) <- tak dla rozluznienia
na nowym forum od 05 Lip 2002, na starym od 2001
kat B: wydane 15.04.02
zdane za pierwszym.

Obrazek
Avatar użytkownika
miros
 
Posty: 2049
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:55
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Mmeva » wtorek 14 września 2004, 23:39

Piatka ponizej 60 ? - tego to jeszcze nie widziałam

A co do tego oszczędzania czasu przez opuszczanie co 2 biegu - bez komentarza, ten napisany przez Scorpia zupełnie wystarcza.
Mmeva
 
Posty: 967
Dołączył(a): sobota 06 lipca 2002, 23:22

Postprzez miros » środa 15 września 2004, 00:03

dziwne sposoby, biegi co dwa, na dwojce do 100. w jednym i drugim przypadku przeginasz raczej. przerzucajac co dwa biegi masz albo za male obroty na dany bieg (silnik sie "meczy"), albo wkrecasz silnik na tak wysokie obroty zeby starczylo na zmiane o dwa biegi. jadac na dwojce do 100 - katujesz silnik.

napisz jaki to samochod, co za silnik itd.
na nowym forum od 05 Lip 2002, na starym od 2001
kat B: wydane 15.04.02
zdane za pierwszym.

Obrazek
Avatar użytkownika
miros
 
Posty: 2049
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:55
Lokalizacja: warszawa

Postprzez bialy » środa 15 września 2004, 00:36

Nie osadzaj Miros, jeszcze sie okaze ze to jakis wolnoobrotowy silnik, z duzym momentem przy niskich obrotach, albo diesel, niech Kopan sie wypowie. Wogle temat przy jakich obrotach zminiac biegi jest całkowicie bez sensu........ Kazdy samochod jest inny i ma wlasna, odmienna charakterystyke. A jezeli juz musimy pisać to: jednostka napędowa, SOHC, 4 cylindry, 8v, benzyniak, fabryka (nie rasowany), pojemność .......... <- nie wiem ile wpisac, co i tak nie ma wiekszego sensu.
Ostatnio zmieniony czwartek 03 lutego 2005, 21:30 przez bialy, łącznie zmieniany 1 raz
bialy
 
Posty: 573
Dołączył(a): czwartek 27 listopada 2003, 19:55

Postprzez miros » środa 15 września 2004, 02:50

w sumie racja, za bardzo to odnosilem do mojego samochodu, no ale ciekawi mnie co to za fura z ktora mozna robic takie rzeczy:)
na nowym forum od 05 Lip 2002, na starym od 2001
kat B: wydane 15.04.02
zdane za pierwszym.

Obrazek
Avatar użytkownika
miros
 
Posty: 2049
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:55
Lokalizacja: warszawa

Postprzez sylurek » środa 15 września 2004, 08:52

Noo, moze po prostu...fura :wink:
Tylko koni zal...tych mechanicznych tez.
Oj, oberwie mi sie od Kopana...ale nie moglam sie powstrzymac :lol:
No bo 100km/h na 2??? A moze to jakis SAM?
21.08.04-piersze podejście:zaliczone:)))
sylurek
 
Posty: 151
Dołączył(a): środa 01 września 2004, 23:04
Lokalizacja: warszawka

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości