cman napisał(a):Ależ oczywiście, że należy, tylko że hamowanie awaryjne (bo o takim mówimy), jest jakąś śladową częścią promila całego czasu jazdy
Nawet jezeli bedzie to promil ( jedno hamowanie w roku / w zimie ) i rozwalisz swoja fure to masz koszta ktore przekraczaja cena kompletu opon zimowych czyli juz rachunek sie nie zgadza, chyba, ze ktos jezdzi zlomem. Nadmieniam tylko i wylacznie koszta swoje ( cudze zostaja pokryte z Twojego OC ktore notabene tez idzie w gore ) O uszkodzeniu osob postronnych a co za tym idzie moralnych nawet nie wspominam.
cman napisał(a):...nie pytam o sliki, ani opony bez homologacji, ale uznałem jednak, że może wpadniesz na to, że skoro pytam o używanie ich w ruchu drogowym, to chyba oczywiste, że muszą być do tego ruchu dopuszczone...
Podales tor - tor to slick'i inne nie maja sensu - na torze, wiec pytanie uchybione. Co innego opony na mokra nawierzchnie tych jednak mieszanka nie nadaje sie na sucha nawierzchnie na ktorej zuzywa sie nie wspolmiernie szybko wlasnei ze wzgledu na duza temperature jaka wystepuje przy jaj pracy - brak jej chlodzenia wlasnie przez wode. Cman, prosze, daj pokoj z tymi sportowymi bo zakres ich pracy jest waski jak wlos. Pozatym opona ktora ma mieka mieszanke dobrze klejaca sie do nawierzchni nie zawsze bedzie non plus ultra przy hamowaniach.
cman napisał(a):Więc ponawiam pytanie: dlaczego w lecie nie jeździsz na sportowych oponach z super miękkiej mieszanki, oponach z bieżnikiem i homologacją?
Jak juz podalem, pytanie jest chybione spojrz wyzej.
cman napisał(a):I przypomnę, że to pytanie zadaję nie w kontekście różnicy w przyczepności opony letniej i zimowej na śniegu, tylko różnicy w przyczepności na asfalcie w niskiej temperaturze.
Dobrze wiec zadam pytanie jaka opona bedzie trzymala sie lepiej ?
1. ta ktorej mieszanka jest dostosowana do temperwtury w jakiej ma byc uzywana ?
czy
2. opona ktorej mieszanka nie jest dostosowana do temperatury w jakiej ma byc uzywana ?
cman napisał(a):No więc jakie były wyniki na niezaśnieżonym i przy jakiej temperaturze?
Cman, testy przeprowadzalismy 5 lat temu, naprawde mam teraz pamietac odleglosci ? Nam chodzilo o opony zimowe i letnie w warunkach jakie wystepowaly w zimie, reszta testu to produkt uboczny, roznica byla, na betonie droga zatrzymania sie byla krotsza od zatrzymania sie na sniegu, roznice miedzy opona letnia a zimowa byly o ile nie bardzo zblizone to zblizone.
cman napisał(a):No a mnie się nie zdarzyło, żeby z powodu mojej jazdy na letnich oponach inni uczestnicy ruchu musieli robić coś za mnie.
W realu wyglada to nieco inaczej. - Nie traktuj tego osobiscie, Moze w Twoim przypadku tak jest ale jak powiedzialem real jest zupelnie inny.
cman napisał(a):Jeżeli chodzi o śnieg, to zdarzyło mi się i żeby było ciekawiej, było to akurat właśnie na zimówkach (BMW 325i, na którym były po sprowadzeniu jeszcze zimówki): viewtopic.php?p=48369#p48369 .
Pytanie tylko czy gdybys mial 315 lub 316 ´- tke to czy by Ci sie to rowniez przytrafilo, 192 KM robi swoje

