auto słabe i wiecej pali

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez qwer0 » poniedziałek 25 kwietnia 2011, 14:57

słyszałem ze auta miejskie typu corsa są o wiele szybsze, dynamiczne jesli chodzi o jazde w miescie niz wieksze auta prawda? co to ma do rzeczy?

Noo, a ja slyszalem, ze czerwone auta sa szybsze od niebieskich.
A ja mam niebieskie, ale na swiatlach lykam te czerwone. Czy to mozliwe, ze niebieskie auto jest szybsze od czerwonego?? Dlaczego?

Btw, a jak to jest z zielonymi? Czy to prawda, ze sa najwolniejsze??
Nie lubie zielonych aut.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez lith » poniedziałek 25 kwietnia 2011, 15:25

tomciopaluch188 napisał(a):nie chodzi mi o to zeby stracic przyczepnosc palac sprzego tylko normalnie zmienic bieg i nacisnąc gaz do oporu i oczekiwalem zrywania trakcji


Heh... ja przy normalnej przyczepności na asfaltowej drodze i normalnej zmianie biegu bym się mocno zdziwił gdybym stracił przyczepność zbierając się na 2ce. A 115 koni to tez nie jest jakiś potwór... szczególnie przy 1340kg. To daje 85 koniów na tonę. Czyli jakiś demon mocy to to nie jest. Van ojca który raczej do najżwawszych samochodów nie należy ma 90, moja kobyła, której nikt się nie dziwi, że się zbiera jak zbiera, gdzie bez redukcji o wyprzedzaniu nie ma mowy ma ok. 80.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez tomciopaluch188 » poniedziałek 25 kwietnia 2011, 17:40

no tak ale wg danych ma vmax 195km/h i przyspieszenie do setki 10,5s wiec na papierku wygląda obiecująco i to bardzo
a taka corsa czy micra w dieslu ma o wiele slabsze osiągi ale w realu jest o wiele dynamiczniejsza od mojego auta

Słyszałem ze są takie auta ze potrafią zerwac przyczepnosc na 2, 3 a nawet 4 biegu podczas przyspieszania tz np wrzucamy 3 bieg puszczamy sprzeglo jedziemy i nagle wciskamy do dechy i kola zaczynają buksowac, wątpie.
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez bobpl » poniedziałek 25 kwietnia 2011, 19:14

cman napisał(a):Chyba że ten gaz potrafi tak położyć silnik - nie znam się na tym zupełnie.

po regulacji powinien ciagnac równo. Ja z ciekawosci porownywalem wyniki nexii na hamowni - na benzynie miała ~89kucy, na gazie 81. Spadek mocy niewielki, ale jednak jest z tym gazem.
(tylko tutaj czesto sporo zalezy jaki gaz lejemy)
tomciopaluch188 napisał(a):dlaczego np nie moge operując samym gazem stracic przyczepnosci na 2 biegu nawet na mokrym? wciskam na maxa a auto przyspiesza a nie mieli kolami na 1 troszke zapiszczą

jezdzisz z miedzy gazem? Czy odpuszczasz gaz -> sprzeglo -> wbijasz 2 -> dodajesz gazu popuszczajac sprzeglo?
BTW, co ma piskanie kolami na 2 do 'mulenia' auta? :P
tomciopaluch188 napisał(a):No wlasnie auto nie przyspiesza do 4000 jest mulowate nawet jak stoi na biegu jalowym to jak nacisne na gaz to obroty wzrastają po ok sekundzie i nie odrazu tylko wolno sie wkreca na obroty tak jakby z opóźnieniem lekkim a nie ze momentalnie na 6tys sie wkreca puszczam i szybko spadają no i podczas jazdy to od 4000-6500 slychac ryk i jedzie tz przyspiesza

to jedz wyreguluj gaz. 100 zł Cie nie zbawi.
Na benzynie tez tak jezdzi mulowato czy tylko na gazie?
tomciopaluch188 napisał(a):auto nie wazy 1,5t tylko 1340kg no i ma 115km przy 5500 i 165nm przy 4100 obrotach

no wsiadzie kierowca i pasazer, obaj po ~70kg i masz prawie 1,5t.
Ja zawsze mam w lanku z 30-40kg <&%#$@> w bagazniku, bo mi sie ich np wyciagac nie chce :P
tomciopaluch188 napisał(a):słyszałem ze auta miejskie typu corsa są o wiele szybsze, dynamiczne jesli chodzi o jazde w miescie niz wieksze auta prawda? co to ma do rzeczy?

nie wiem co to ma do rzeczy. Sejacz ze swapem na 1.4 turbo z uniaka bierze kazde miejskie auto ze swiatel luzno.
A co do szybkosci aut, to raczej kazde auto do 50-60km/h rozpedzi sie w mniej niz 10sec. Wlacznie z malym fiatem.
qwer0 napisał(a):Czy to mozliwe, ze niebieskie auto jest szybsze od czerwonego?? Dlaczego?

bo w czerwonym jakas piczka siedzi i nie umie ruszac ;]
lith napisał(a): A 115 koni to tez nie jest jakiś potwór... szczególnie przy 1340kg.

tak to jest jak sie kupuje rozklekotane volvo :P
Co do tematu, to zeby jarał gumy na 1-2, i wg autora 'zrywał trakcje' to powinien sobie beemke kupic, taka m3 e46. 350KM przy tej samej masie auta wciska gały w oczy dla takiego przecietnego usera volvo ;]
tomciopaluch188 napisał(a):no tak ale wg danych ma vmax 195km/h i przyspieszenie do setki 10,5s wiec na papierku wygląda obiecująco i to bardzo

na papierku tico ma ~15sec do sety a przy dobrym kierowcy mozna urwac i 2sec bez zadnych modów auta. A dane 'papierkowe' akurat z reguly niewiele dają, trzeba wziac pod uwage zuzycie auta i ew. wymiany czesci wplywajacych na moc silnika.
tomciopaluch188 napisał(a):a taka corsa czy micra w dieslu ma o wiele slabsze osiągi ale w realu jest o wiele dynamiczniejsza od mojego auta

moze kierowcy corsy//micry potrafia po prostu dynamicznie ruszac, ruszaja strzelajac ze sprzegla majac 4k obrotów itd.
tomciopaluch188 napisał(a):Słyszałem ze są takie auta ze potrafią zerwac przyczepnosc na 2, 3 a nawet 4 biegu podczas przyspieszania tz np wrzucamy 3 bieg puszczamy sprzeglo jedziemy i nagle wciskamy do dechy i kola zaczynają buksowac, wątpie.

miedzygaz. Zamiast odpuszczac gaz trzymasz go dalej na 1/2 albo 3/4 pedalu w podlodze, myk sprzeglo szybko wbijasz bieg i 'strzelasz sprzeglem'. Przynajmniej przy tej technice lankiem i nexia mozna przybuksowac na 2, czasem na 3 jak jest mokrawo.
30.09.2010 - Data uzyskania uprawnień.
Obecnie: Lanos "Czerwona Rakieta" 1.4 z podtlenkiem LPG ;)
bobpl
 
Posty: 450
Dołączył(a): piątek 24 września 2010, 22:04
Lokalizacja: Łączno. ;)

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez maryann » wtorek 26 kwietnia 2011, 10:46

cman napisał(a):
bobpl napisał(a):Tak przy okazji - deptanie do dechy z reguly wcale nie poprawia osiagów auta, za to potrafi drastycznie zwiekszac spalanie.

Mógłbyś z technicznego punktu widzenia wytłumaczyć ten fenomen?
To się nazywa "słaby silnik". Teraz jeżdżę takim- kompletna nuuuuda- że co mu każę, to robi- jeśli np. chodzi o naciskanie pedału gazu. Ale jeżdżę też 72KM(teoretycznie) Lanosem 1.4 i tam np. na V pod górkę można dowolnie ustawiać położenie pedału przyśpieszenia, a on i tak zwalnia. Twierdzisz, że to naciskanie nie ma jednak wpływu na ilość paliwa dostarczaną silnikowi? Nie mam tam komputera, ale nie znam silnika, gdzie 'dodawanie gazu' następowało by tylko w nazwie.
Z technicznego punktu widzenia? Moc, jaką oddaje silnik ograniczona jest tym co pisze w danych technicznych, zależy też od obrotów oraz jakości i ilości paliwa i utleniacza(powietrze bądź podtlenek azotu, to się chyba nazywa...). Położenie pedału gazu nie ma wpływu na moc maksymalną, ale na ilość paliwa tłoczoną do cylindrów- niewątpliwie.
Borys_q napisał(a):Jaki typ instalacji??
I jaki gaz zalałeś...??
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez tomciopaluch188 » wtorek 26 kwietnia 2011, 11:18

nie chodzi mi o niszczenie sprzegla i strzelanie z niego tylko np wlaczamy 1 puszczamy pedaly wciskamy gaz do dechy i na 1 trakcje strace, wrzuce 2 puszcze padaly auto sie toczy wciskam gaz do oporu to kola nie zabuksują juz nawet na mokrym a auto do jakis 115km/h dobije i odcinke ma
a niektórym na 3 czy 4 biegu zrywa trakcje na suchym, mozliwe bez uzycia sprzegla?
u mnie to auto jedzie jak rakieta jak krece tz do odcięcia np na 2 biegu do 115km/h i 3 bieg wrzucam
ale jak 3 bieg wrzuce przy 30, 4 przy 50-60, 5 przy 70-80 to jedzie mulowato
na benzynie przy obrotach tak 1200-2500 jest duzo zrywniejszy jakby ma wiekszy moment obrotowy
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez lith » wtorek 26 kwietnia 2011, 11:31

Z tego co piszesz to jedzie zupełnie normalnie tak jak powinien.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez cman » wtorek 26 kwietnia 2011, 12:41

maryann napisał(a):Ale jeżdżę też 72KM(teoretycznie) Lanosem 1.4 i tam np. na V pod górkę można dowolnie ustawiać położenie pedału przyśpieszenia, a on i tak zwalnia.

Ale w zależności od położenia pedału gazu zwalnia szybciej lub wolniej. Jest to po prostu odpowiednik słabszego lub mocniejszego przyspieszania, tylko w tym przypadku z racji oporów wynikających z górki, większe lub mniejsze przyspieszenie zamienia się na większe lub mniejsze opóźnienie.


maryann napisał(a):Twierdzisz, że to naciskanie nie ma jednak wpływu na ilość paliwa dostarczaną silnikowi?

Oczywiście, że nie - na podstawie której mojej wypowiedzi taki wniosek?


maryann napisał(a):Z technicznego punktu widzenia? Moc, jaką oddaje silnik ograniczona jest tym co pisze w danych technicznych, zależy też od obrotów oraz jakości i ilości paliwa i utleniacza(powietrze bądź podtlenek azotu, to się chyba nazywa...). Położenie pedału gazu nie ma wpływu na moc maksymalną, ale na ilość paliwa tłoczoną do cylindrów- niewątpliwie.

Położenie pedału gazu na moc maksymalną z całą pewnością nie ma wpływu, ale na moc generowaną w danym momencie, jak najbardziej. Podobnie jak na spalanie w danym momencie ma wpływ, tak na maksymalne możliwe spalanie danego silnika również nie ma wpływu. Ilość paliwa tłoczonego do cylindrów nie jest nieskończona, tylko ograniczona prędkością obrotową silnika, pojemnością skokową i ciśnieniem ewentualnego doładowania.

Przykładowo, jeżeli dany czterocylindrowy silnik benzynowy wolnossący o pojemności skokowej 1400 cm³, przy 3000 obr./min jest w stanie generować maksymalnie 100 Nm, to przy tej prędkości obrotowej, w zależności od położenia pedału gazu, jest w stanie generować również 0 Nm, 5 Nm, 10 Nm, ... itd. aż do 100 Nm maksymalnie.
Jeżeli gaz wciśnięty będzie do dechy, to przepustnica będzie całkowicie otwarta i do cylindrów będzie wpadało tyle powietrza, ile tylko będzie mogło, czyli ok. 126 m³ na godzinę (cały czas przy 3000 obr./min), a ponieważ mieszanka paliwowo-powietrzna powinna mieć skład stechiometryczny, czyli ilość paliwa powinna ściśle odpowiadać ilości powietrza, więc na podstawie ilości powietrza można łatwo obliczyć ilość tłoczonego paliwa, która w tym przypadku wynosi ok. 14,5 l na godzinę. Zużywanie takiej ilości paliwa przy 3000 obr./min pozwala na generowanie 100 Nm.
Jeżeli teraz gaz wciśnięty będzie do jakiegoś tam położenia pośredniego (np. 20%), które będzie powodowało, że do cylindrów będzie w stanie dostać się tylko połowa tego powietrza co przy maksymalnym gazie, czyli ok. 63 m³ na godzinę, będzie to automatycznie oznaczało spalanie wynoszące ok. 7,25 l na godzinę. I co najważniejsze, jeżeli przy podawaniu maksymalnej ilości mieszanki paliwowo-powietrznej generowane z energii jej spalania było 100 Nm, to jak nietrudno zauważyć, przy podawaniu o połowę mniejszej ilości mieszanki, uzyskamy o połowę mniejszy moment obrotowy, czyli ok. 50 Nm.

Wracając do tej górki, jeżeli w naszym przykładzie mieliśmy momenty obrotowe 100 Nm (100% gazu) i 50 Nm (20% gazu) w zależności od ilości gazu, już nie wnikając w zbędne obliczenia pośrednie, a opór stawiany przez górkę dawał 120 Nm, to co by gazem nie robić, samochód oczywiście będzie zwalniał, tyle że przy maksymalnym gazie będzie zwalniał dość łagodnie, a przy gazie na 20% będzie zwalniał już dość szybko.

I nie ma tak, że dodajemy dużo więcej gazu i nic się nie dzieje tylko spalanie dużo większe. Nie - jeśli spalanie dużo większe, to i moment obrotowy dużo większy.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez maryann » wtorek 26 kwietnia 2011, 13:32

cman napisał(a): 100 Nm (100% gazu) i 50 Nm (20% gazu)
Może rzeczywiście przeliczeń z mocą const trudno byłoby obronić, ale powyższe pokazuje o co mi chodzi i kol. bobpl
bobpl napisał(a):deptanie do dechy z reguly wcale nie poprawia osiagów auta, za to potrafi drastycznie zwiekszac spalanie.
Z reguły nie czujemy efektu, a efektywność sam wskazałeś jako ok. 2,5 raza gorszą
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez cman » wtorek 26 kwietnia 2011, 14:35

Naprawdę muszę każdą jedną, nawet najbardziej podstawową rzecz tłumaczyć? Dlaczego nie można przyjąć założenia, że włączamy się do dyskusji dopiero w momencie, kiedy mamy jakąś wiedzę na dany temat?

Mało tego, napisałem dość obszerny i szczegółowy post, w którym to wytłumaczyłem, wystarczy go przeczytać ze zrozumieniem. Ty natomiast na to całe wyjaśnienie piszesz o jakiejś wziętej z księżyca, 2,5-krotnie gorszej efektywności. Po co ja to wszystko w ogóle piszę...


Akurat położenia hebla w postaci pedału gazu, nie ma żadnego znaczenia dla fizycznych wyliczanek. Równie dobrze można byłoby regulować uchylenie przepustnicy bezpośrednio jakąś wajchą do niej przyczepioną, a ta wajcha mogłaby być dołączona za pośrednictwem wariatora sterowanego elektronicznie, co powodowałoby nieliniowe uchylanie przepustnicy - a wszystko to nie ma żadnego znaczenia dla relacji: moment obrotowy - spalanie.

O przykładowych 20% napisałem nie po to, żeby wyciągać z tego fałszywe wnioski, tylko po to, żeby podkreślić korzystając z okazji, że w silnikach benzynowych generowany moment obrotowy nie jest proporcjonalny do stopnia otwarcia przepustnicy. Odniosłem wrażenie w tym wątku (i nie tylko w tym wątku, bo to jest raczej dość powszechne rozumowanie), że pojawia się tutaj rozumowanie na zasadzie: 50% gazu -> z jakąś siłą ciągnie, 100% gazu -> ciągnie z 2 razy większą siłą - rozumowanie błędne. Tak to działa zazwyczaj, ale w dieslach, a nie w benzyniakach.
W dieslach działa to tak, ponieważ tam nie ma przepustnicy, dopływ powietrza jest zawsze swobodny, a za pomocą pedału gazu reguluje się dawkę paliwa, więc z reguły jest to zależność liniowa: 20% gazu -> 20 Nm, 50% gazu -> 50 Nm itd. (odnosząc się oczywiście do przykładowych wartości).
W benzyniakach nie, bo tam dawka paliwa wynika z ilości powietrza, a ilość powietrza wynika ze stopnia uchylenia przepustnicy, a swoboda wpływu powietrza do cylindrów nie jest liniowo zależna od stopnia otwarcia przepustnicy. Więc zazwyczaj w benzyniakach zależność wygląda bardziej logarytmicznie, mniej więcej tak: 5% gazu -> 15 Nm, 10% gazu -> 30 Nm, 20% gazu -> 50 Nm, 30% gazu -> 70 Nm, 40% gazu -> 80 Nm, 50% gazu -> 85 Nm, 60% gazu -> 90 Nm, 70% gazu -> 93 Nm, 80% gazu -> 96 Nm, 90% gazu -> 98 Nm, 100% gazu -> 100 Nm - co oczywiście przeciętny użytkownik pojazdu z silnikiem benzynowym powinien dawno zauważyć i co powinno być dla niego oczywistością (a często nie jest).

Oczywiście można by w dieslach stosować "benzynową" charakterystykę, kwestia odpowiedniego zaprogramowania komputera sterującego wtryskiem i tam wtedy też 20% położenie pedału gazu odpowiadałoby 50 Nm generowanym przez silnik. I odwrotnie, można by w benzyniakach z elektroniczną przepustnicą stosować "dieslowską" charakterystykę, symulując liniową zależność, taką jak w dieslach.


Ale powtarzam, wszystko to nie ma kompletnie żadnego znaczenia dla zależności pomiędzy generowanym przez silnik benzynowy momentem obrotowym, a spalanym przez niego paliwem. Mam nadzieję, że jest to już dostatecznie jasne...
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez bobpl » wtorek 26 kwietnia 2011, 20:53

maryann napisał(a):72KM(teoretycznie)

a nie 75? :P
BTW, moj na hamowni w gazie miał ~68 około.
maryann napisał(a):na V pod górkę można dowolnie ustawiać położenie pedału przyśpieszenia, a on i tak zwalnia

dokładnie. Lanek ma max moc bodajze cos kolo 4k obrotów. A na 5 biegu 4k obrotów to jest ~140km/h. (chociaz moge sie mylic, bo nie mam obrotka :P)
tomciopaluch188 napisał(a):nie chodzi mi o niszczenie sprzegla i strzelanie z niego tylko np wlaczamy 1 puszczamy pedaly wciskamy gaz do dechy i na 1 trakcje strace,

no jak dla mnie to takim silnikiem ruszajac 'normalnie' nie stracisz przyczepnosci. Co innego mocne RWD pokroju beemek z silnikiem >2.0
tomciopaluch188 napisał(a):a niektórym na 3 czy 4 biegu zrywa trakcje na suchym, mozliwe bez uzycia sprzegla?

pisalem juz o miedzygazie. Przy standardowym depnięciu musiałbyś mieć wysoki moment obrotowy zeby darł asfalt na dwójce czy trójce.
tomciopaluch188 napisał(a):ale jak 3 bieg wrzuce przy 30, 4 przy 50-60, 5 przy 70-80 to jedzie mulowato

a kto Ci kaze wrzucac 3 przy 20-30km/h? Ja czesto po miescie jak silnik zagrzany grzeje na 2 do 60 (odcinka cos przy 85 jest bodajze :P), potem trója. Ale duzo zalezy od sytuacji czy mozna pogrzac.
cman napisał(a):Ale w zależności od położenia pedału gazu zwalnia szybciej lub wolniej.

akurat lanos ma taka magie, ze przy duzej górce mozemy go cisnac w deche a zwalnia jakby jechał na luzie. :P
cman napisał(a):I nie ma tak, że dodajemy dużo więcej gazu i nic się nie dzieje tylko spalanie dużo większe. Nie - jeśli spalanie dużo większe, to i moment obrotowy dużo większy.

co jednakowoż w praktyce nie przynosi wymiernych korzysci, bo na górce nadal zwalniamy.
maryann napisał(a):Z reguły nie czujemy efektu, a efektywność sam wskazałeś jako ok. 2,5 raza gorszą

dokłądnie. Jezdzac tym samym lanosem co cytowany kolega nie odczuwam ptorzeby deptania w gaz na 5. Na 4 jeszcze sie pokula jako-tako. % mykam na autobahnie jak lece 120-130 i juz nie mam zamiaru sie rozpedzac - bo czy go depne w deche czy lekko muskam to to auto przyspiesza z zawrotnym tepem 5km/h na kazde 15 sekund. Z górki.
tomciopaluch188 napisał(a):dlaczego jak stoje na jalowych obrotach to jak wcisne gaz do dechy to obroty zwiekszają sie po sekundzie i nie odrazu tylko stopniowo tak z opóźnieniem?

jak jedziesz to obroty w momencie nie wskoczą Ci do 6,5k, musisz najpierw to auto tym silnikiem rozpedzic do danej predkosci dla tych obrotów.
30.09.2010 - Data uzyskania uprawnień.
Obecnie: Lanos "Czerwona Rakieta" 1.4 z podtlenkiem LPG ;)
bobpl
 
Posty: 450
Dołączył(a): piątek 24 września 2010, 22:04
Lokalizacja: Łączno. ;)

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez cman » wtorek 26 kwietnia 2011, 21:24

bobpl napisał(a):co jednakowoż w praktyce nie przynosi wymiernych korzysci, bo na górce nadal zwalniamy.

I na górce się w końcu zatrzymujemy jeśli tylko muskamy gaz lub na górkę w końcu wyjeżdżamy cisnąc gaz do dechy - i mamy wymierną korzyść.


bobpl napisał(a):
maryann napisał(a):Z reguły nie czujemy efektu, a efektywność sam wskazałeś jako ok. 2,5 raza gorszą

dokłądnie.

Co dokładnie? Niewystarczająco dokładnie wyjaśniłem, że to bzdura?


bobpl napisał(a):...jak lece 120-130 i juz nie mam zamiaru sie rozpedzac - bo czy go depne w deche czy lekko muskam to to auto przyspiesza z zawrotnym tepem 5km/h na kazde 15 sekund. Z górki.

Więc weź komórkę, aparat czy kamerę i nagraj licznik, najpierw lekko muskaj gaz (obawiam się, że lekko muskać musisz, żeby w ogóle utrzymać prędkość, więc muskaj trochę więcej niż to konieczne do utrzymywania prędkości), a potem wciśnij do dechy i potem spokojnie w domu sobie oglądnij, mierząc czas, i wtedy zobaczysz prawdziwe wyniki, a nie subiektywne odczucia.


PS Nie wystarczy już tego? O przepisach możemy sobie dyskutować do woli, bo wiele jest nieprecyzyjności, niejasności, niedociągnięć - ale fizyki się nie da obalić.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez bobpl » wtorek 26 kwietnia 2011, 22:08

cman napisał(a): O przepisach możemy sobie dyskutować do woli, bo wiele jest nieprecyzyjności, niejasności, niedociągnięć - ale fizyki się nie da obalić.

najwidoczniej lanos 1.4, zarówno mój jak i kolegi pare postów wyzej lamie prawa fizyki.
Silnik 1.4 z gazem to nie 2.5 v6 zeby sie krecic przy 140km/h i na piątce. Vmax jaki nim osiagnalem to na razie 175km/h na trasie kce-krk. I rozpedzal sie dluuugo. (fakt, ze niby ma 'seryjnie' vmax 170 mnie zaskoczyl, jednak licznik przeklamuje pewnie, musze sprawdzic predkosc z gpsem). A kawalek bylo nawet z górki.
30.09.2010 - Data uzyskania uprawnień.
Obecnie: Lanos "Czerwona Rakieta" 1.4 z podtlenkiem LPG ;)
bobpl
 
Posty: 450
Dołączył(a): piątek 24 września 2010, 22:04
Lokalizacja: Łączno. ;)

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez cman » wtorek 26 kwietnia 2011, 22:13

bobpl napisał(a):najwidoczniej lanos 1.4, zarówno mój jak i kolegi pare postów wyzej lamie prawa fizyki.

Nie sądzę. Raczej niewłaściwa interpretacja pewnych faktów sprawia tylko takie wrażenie.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez maryann » środa 27 kwietnia 2011, 08:51

bobpl napisał(a):Vmax jaki nim osiagnalem to na razie 175km/h na trasie kce-krk.
Co ciekawe ja na V osiągnąłem 170. Do 180 dobiłem na... IV biegu!

A teraz poprosimy o wysłanie kredytowanych... :D

cman napisał(a):niewłaściwa interpretacja pewnych faktów sprawia tylko takie wrażenie
A niech będzie i wrażenie; efekt wymierny jest taki, że ja osiągałem średnie spalanie 6,5l/100 a znajomy w identycznym samochodzie nie mieścił się w 9l/100. I wierz mi, nie jeździł o połowę(czy 1/3 około- bo to nieliniowe) szybciej- średnio ani momentami. Po co w instrukcji np. Fiata w rozdziale o technice jazdy mamy na pedale gazu narysowane piórko? Możemy tez zrobić eksperyment- wybrać się w trasę dwoma jednakowymi samochodami przejechać ją non-stop jeden za drugim; ręczę że wyniki zużycia paliwa będą różne, a może nawet diametralnie różne. Skąd?
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości