Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » poniedziałek 26 września 2011, 19:27

cman napisał(a):Zapewne nie zauważyłeś, ale próbuję tylko pokazać bezsens pewnego sposobu rozumowania.

ktorego? Chyba nie bedziesz podwazal faktu, ze im lepsze opanowanie techniki jazdy i prawidlowych zasad tym jazda jest bezpieczniejsza. Im wiecej prawidlowych odruchow - tym jazda jest bezpieczniejsza.
ZADNE umiejetnosci nie gwarantuja wyjscia z kazdej opresji, jedynie podnosza prawdopodobienstwo przezycia na ulicy.

Jesli widze, ze czlowiekowi "zielonemu" daje sie rady - redukcji z 2 do 1 na winklu, albo jazdy z rozpietym sprzeglem na winklu, a skadinad wiem, ze obydwa sposoby bez wiekszego klopotu przeradzaja sie w uslizg, to powiem to wprost (w szczegolnosci, ze nie istnieje konktretny powod, zeby to robic).
Twoje argumenty, cman, ze "sie da", sa nieistotne doprawdy. Da sie po piorunochronie wejsc na 15 pietro, wybacz - polecac tego nie bede. Figury retoryczne sa tu zbedne.
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » poniedziałek 26 września 2011, 19:42

GreenEvil napisał(a):ktorego?

Potrzebowałaś komentarza, to napisałem - tam szukaj odpowiedzi.


GreenEvil napisał(a):(...) daje sie rady (...) jazdy z rozpietym sprzeglem na winklu, a skadinad wiem, ze obydwa sposoby bez wiekszego klopotu przeradzaja sie w uslizg (...)

O właśnie, skoro już jesteśmy przy tym ponownie, to opisz mi jednak to niebezpieczeństwo, najlepiej z fizycznego punktu widzenia.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » poniedziałek 26 września 2011, 20:03

cman napisał(a):
GreenEvil napisał(a):ktorego?

Potrzebowałaś komentarza, to napisałem - tam szukaj odpowiedzi.


Tam jej nie ma. Jest figura retoryczna "da sie" Nie o to pytam.
Mowie o zagadnieniach bezpieczenstwa a Ty o tym co sie da. Kolega wyzej szybciej ode mnie napisal, dlaczego jedna reka "sie da", ale dwiema rekami jednak daje rade zrobic wiecej i, co wazne - szybciej. To wlasnie istotne - szybciej - to sa te ulamki sekund, ktorych MOZE (nie musi) zabraknac. Pytanie wiec - po co?

cman napisał(a):
GreenEvil napisał(a):(...) daje sie rady (...) jazdy z rozpietym sprzeglem na winklu, a skadinad wiem, ze obydwa sposoby bez wiekszego klopotu przeradzaja sie w uslizg (...)

O właśnie, skoro już jesteśmy przy tym ponownie, to opisz mi jednak to niebezpieczeństwo, najlepiej z fizycznego punktu widzenia.

A co powiesz na zmiane momentu obrotowego przy spinaniu sprzegla, ktora moze doprowadzic do uslizgu osi? Nie wierze, zebys nie testowal tego sposobu na wywolanie poslizgu.

Jazda z rozpietym sprzeglem jest niepotrzebna, co wiecej - ekonomicznie nie uzasadniona, wiec pytam sie Po Co propagowac to jako prawidlowa metode.
Jesli nawet w 70%, 60% (wstaw cokolwiek) bedzie bezpieczne, to jednak w pozostalej liczbie skonczy sie niefajnie, daj wiec dobry argument na taka technike jazdy. ("da sie" argumentem dobrym nie jest)
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » poniedziałek 26 września 2011, 20:18

GreenEvil napisał(a):Tam jej nie ma. Jest figura retoryczna "da sie" Nie o to pytam.

Więc nie ma tam żadnego mojego komentarza - wrzuciłem tylko link i tyle.


GreenEvil napisał(a):A co powiesz na zmiane momentu obrotowego przy spinaniu sprzegla, ktora moze doprowadzic do uslizgu osi? Nie wierze, zebys nie testowal tego sposobu na wywolanie poslizgu.

Ja nie o to pytam, wyraźnie wydzieliłem z Twojej wypowiedzi tylko ten fragment o przejeżdżaniu zakrętu z wciśniętym sprzęgłem, a nie o jego późniejszym puszczaniu.


GreenEvil napisał(a):Jazda z rozpietym sprzeglem jest niepotrzebna, co wiecej - ekonomicznie nie uzasadniona, wiec pytam sie Po Co propagowac to jako prawidlowa metode.

Kto tu niby mówi, że jest potrzebna, ekonomiczna, przydatna i ją propaguje? Mowa jest tylko o tym, czy jest niebezpieczna i czy w związku z tym można ją nazwać błędem.
Zatem chciałbym już jednak poznać to niebezpieczeństwo.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » poniedziałek 26 września 2011, 21:10

cman napisał(a):
GreenEvil napisał(a):A co powiesz na zmiane momentu obrotowego przy spinaniu sprzegla, ktora moze doprowadzic do uslizgu osi? Nie wierze, zebys nie testowal tego sposobu na wywolanie poslizgu.

Ja nie o to pytam, wyraźnie wydzieliłem z Twojej wypowiedzi tylko ten fragment o przejeżdżaniu zakrętu z wciśniętym sprzęgłem, a nie o jego późniejszym puszczaniu.

Caly sek polega na tym, ze ja wlasnie o tym mowie. (nie mowie o przejezdzaniu, tylko o jezdzie)
Nie wiem jak Twoj samochod, ale moj jednak potrzebuje wlaczonego sprzegla do pewnych manewrow. Ciag przyczynowo skutkowy jest z reguly taki, ze jesli sprzeglo sie wylacza, to trzeba je wlaczyc.


cman napisał(a):
Kto tu niby mówi, że jest potrzebna, ekonomiczna, przydatna i ją propaguje? Mowa jest tylko o tym, czy jest niebezpieczna i czy w związku z tym można ją nazwać błędem.

Ta metode sam propagujesz mowiac, ze bledna nie jest (czytaj - jest prawidlowa)

cman napisał(a):Zatem chciałbym już jednak poznać to niebezpieczeństwo.

Napisalam juz - jesli rzecz niepotrzebna ciagnie za soba x% wzrost ryzyka, to znaczy, ze jest bledna. Oczywiscie - mozesz sie nie zgodzic, ze ryzyko na drodze nalezy minimalizowac.



Ale oczywiscie - chetnie uslysze "dlaczego i po co" prawidlowe jest jezdzenie z rozlaczonym sprzeglem i dlaczego od strony fizycznej nie ma wplywu na prowadzenie sie samochodu.
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » poniedziałek 26 września 2011, 21:39

GreenEvil napisał(a):Caly sek polega na tym, ze ja wlasnie o tym mowie. (nie mowie o przejezdzaniu, tylko o jezdzie)
Nie wiem jak Twoj samochod, ale moj jednak potrzebuje wlaczonego sprzegla do pewnych manewrow. Ciag przyczynowo skutkowy jest z reguly taki, ze jesli sprzeglo sie wylacza, to trzeba je wlaczyc.

GreenEvil napisał(a):Co do jazdy samochodem - na wcisnietym sprzegle sie nie jezdzi z definicji (...)
GreenEvil napisał(a):(...) sam piszesz, ze istnieja przypadki, w ktorych jazda z wcisnietym sprzeglem prowadzi do negatywnych konsekwencji (...)
GreenEvil napisał(a):daje sie rady (...) jazdy z rozpietym sprzeglem na winklu, a skadinad wiem, ze obydwa sposoby bez wiekszego klopotu przeradzaja sie w uslizg

Zwłaszcza ostatni cytat: "obydwa sposoby" - a jednym z tych sposobów jest jazda: "z rozpietym sprzeglem", "przeradzaja sie w uslizg" - i o to pytam, nie o to, co będzie później. Kiedy wyjaśnimy kwestię przejeżdżania (lub jak wolisz: jazdy) zakrętu z wciśniętym sprzęgłem, to możemy przejść do jego puszczania, ale na razie jesteśmy przy jeździe z wciśniętym.


GreenEvil napisał(a):Napisalam juz - jesli rzecz niepotrzebna ciagnie za soba x% wzrost ryzyka (...)

Rozumiem i powtarzam, że chciałbym poznać to ryzyko. Ryzyko jazdy w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem, nie ryzyko wciskania sprzęgła, nie ryzyko puszczania sprzęgła, nie ryzyko dodawania gazu, tylko ryzyko jazdy z wciśniętym sprzęgłem.


GreenEvil napisał(a):Ale oczywiscie - chetnie uslysze "dlaczego i po co" prawidlowe jest jezdzenie z rozlaczonym sprzeglem i dlaczego od strony fizycznej nie ma wplywu na prowadzenie sie samochodu.

Nie, ja pierwszy zapytałem, jaki to wpływ na prowadzenie się samochodu ma wciśnięte sprzęgło, najlepiej od strony fizycznej.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » poniedziałek 26 września 2011, 22:03

cman napisał(a):(...ciach)
Kiedy wyjaśnimy kwestię przejeżdżania (lub jak wolisz: jazdy) zakrętu z wciśniętym sprzęgłem, to możemy przejść do jego puszczania, ale na razie jesteśmy przy jeździe z wciśniętym.


GreenEvil napisał(a):Caly sek polega na tym, ze ja wlasnie o tym mowie. (nie mowie o przejezdzaniu, tylko o jezdzie)
Nie wiem jak Twoj samochod, ale moj jednak potrzebuje wlaczonego sprzegla do pewnych manewrow. Ciag przyczynowo skutkowy jest z reguly taki, ze jesli sprzeglo sie wylacza, to trzeba je wlaczyc.

j/w.
Wersja dla slabszych (skrocona):
Zeby puscic pedal sprzegla, trzeba go najpierw wcisnac.

Wiec albo masz konkretny kontrargument, albo daj sobie spokoj z demagogia i wkladaniem w moje usta slow, ktorych nie powiedzialam.


cman napisał(a):Rozumiem i powtarzam, że chciałbym poznać to ryzyko. Ryzyko jazdy w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem, nie ryzyko wciskania sprzęgła, nie ryzyko puszczania sprzęgła, nie ryzyko dodawania gazu, tylko ryzyko jazdy z wciśniętym sprzęgłem.

Oj, to zapytaj moze osob, ktore o tym mowia? Ja tego tematu poruszyc nawet nie zdazylam.



cman napisał(a):
GreenEvil napisał(a):Ale oczywiscie - chetnie uslysze "dlaczego i po co" prawidlowe jest jezdzenie z rozlaczonym sprzeglem i dlaczego od strony fizycznej nie ma wplywu na prowadzenie sie samochodu.

Nie, ja pierwszy zapytałem, jaki to wpływ na prowadzenie się samochodu ma wciśnięte sprzęgło, najlepiej od strony fizycznej.

Twierdzisz, ze jazda z wcisnietym sprzeglem na zakrecie jest bezpieczna i nie ma wplywu na prowadzenie sie pojazdu, wiec bardzo prosze o argumenty - dlaczego od strony fizycznej jazda pojazdem o duzej sile bezwladnosci ma wlasciwosci jak powyzej (mozesz ograniczyc sie do rysunkow lub opisow - jak wolisz). Kto pierwszy pytal - jest to zaiste nieistotne, ja jestem ciekawa odpowiedzi.
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » poniedziałek 26 września 2011, 22:13

Widzę, że się nie dogadamy, więc ja nie mam już nic więcej do powiedzenia.
Oczywiście gdyby ktoś był skłonny rzeczowo opisać niebezpieczeństwo związane z jazdą na wciśniętym sprzęgle, to wtedy podejmę dyskusję.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » poniedziałek 26 września 2011, 23:02

cman napisał(a):Widzę, że się nie dogadamy, więc ja nie mam już nic więcej do powiedzenia.

Zaiste, przykre jest to, ze na forum gdzie bylo nie bylo, sa mlodzi kierowcy, jako bezpieczna propagujesz metode, ktorej bezpieczenstwa uzasadnic nie mozesz. :roll:

Dla niedowiarkow, ktorzy twierdza, ze luz nie ma wplywu na jazde: Sprawdzcie sami. Pojedzcie na pusty osniezony plac zima. Dlaczego? Bo przy malych predkosciach (rzedu 30-40km/h) mozna sprawdzic zachowanie sie samochodu i tendencje do uslizgow - bez sniegu bedzie sie "chcial" zachowywac podobnie, tylko sily (predkosci) musza byc wieksze . Sprawdzcie jak uslizgnac samochod sprzeglem bez zmiany biegu, ze zmiana biegu (moze byc na prostej) Jak zachowuje sie samochod przy hamowaniu na zakrecie i czy czujecie roznice w zachowaniu pojazdu w luku na biegu (z gazem) i na luzie. Wnioski kazdy moze wysnuc sam na wlasnym samochodzie - bo praktycznie kazdy pojazd bedzie sie zachowywal ciut inaczej. :spoko:
Moja sugestia - dobrze ustawic najpierw siedzenie. Samochod "gada" nie tylko kierownica, zachowanie czuc na plecach (przez fotel) i na pedalach.
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szerszon » poniedziałek 26 września 2011, 23:19

GreenEvil napisał(a):Samochod "gada" nie tylko kierownica, zachowanie czuc na plecach (przez fotel) i na pedalach.

Aby czuć na plecach to jeszcze trzeba lewą nogę trzymać w odpowiednim miejscu. :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » poniedziałek 26 września 2011, 23:31

szerszon napisał(a):
GreenEvil napisał(a):Samochod "gada" nie tylko kierownica, zachowanie czuc na plecach (przez fotel) i na pedalach.

Aby czuć na plecach to jeszcze trzeba lewą nogę trzymać w odpowiednim miejscu. :D

....Na sprzegle?....

:lol:
No offence, nie moglam sie powstrzymac ;)

Oczywiscie w miare mozliwosci (jesli nie wciska sprzegla) noga lezy na podnozku a lapy bezwzglednie na kierownicy.
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szymon1977 » wtorek 27 września 2011, 01:16

GreenEvil napisał(a):Samochod "gada" nie tylko kierownica, zachowanie czuc na plecach (przez fotel) i na pedalach.

A ja slyszalem, ze przeciazenia (samochod) czuc miesniami podtrzymujacymi glowe we wlasciwej pozycji, tak aby nie spadla w ktorakolwiek strone. Jezeli wiec sie wylozymy, jak na lezaku mozg bedzie przez caly czas odbieral sygnal o pochylonej do przodu glowie, czyli hamowaniu, co nie jest to zgodne z prawda. W efekcie nastepuje bardzo delikatne napiecie miesni odpowiadajacych (w skrocie) za nieprzewrocenie sie, co moze utrudnic obsluge samochodu. Zaburza takze odbieranie sygnalow dotyczacych nie tylko hamowania/przyspieszania ale takze skretu w lewo/prawo.

Ot cala filozofia, dlaczego kierowcy rajdowi siedza tak smiesznie wyprostowani. Kierowcy wyscigowi siedza pochyleni w tyl z calkiem innych wzgledow.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez Borys_q » wtorek 27 września 2011, 09:20

Aby czuć na plecach to jeszcze trzeba lewą nogę trzymać w odpowiednim miejscu.


W sportowym może tak ale w cywilnym przez 5 warstw wytłumiającej tapicerki i tak tą nogą nic nie poczujesz.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » wtorek 27 września 2011, 10:04

@szymon1977
Szczerze mowiac dlaczego czuc - w to juz nie wnikalam, jest jakis sens w tym co mowisz ;)

@borys_q:
Jak dla mnie to noga bardziej sluzy do utrzymania wlasciwej pozycji, niz czegokolwiek innego.
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szymon1977 » wtorek 27 września 2011, 10:56

GreenEvil napisał(a):Szczerze mowiac dlaczego czuc - w to juz nie wnikalam, jest jakis sens w tym co mowisz ;)

Tak po prostu jest. Sprostowalem dosc popularne okreslenie, ze samochod czuc czterema literami.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości