Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » piątek 30 września 2011, 10:12

lechB napisał(a):Tak. Dobrze rozumiesz.
szymon1977 napisał(a):Nie. Mylisz sie.

Teraz jestem trochę skonfundowany. W takim razie napiszę trzy wersje i mam nadzieję, że któraś już będzie prawidłowa - no i będzie większa jednogłośność.


Wersja nr 1
Jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem jest niebezpieczna, ponieważ możemy nie zdążyć na czas dodać gazu, żeby pomóc sobie nim (gazem) w opanowaniu ewentualnego poślizgu. Czyli w razie sytuacji niebezpiecznej, jazda z wciśniętym sprzęgłem może spowodować, że nie będziemy mogli wyjść z opresji, podczas gdy bez wciśniętego sprzęgła moglibyśmy z niej wyjść - i dlatego też jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem. Dobrze rozumiem?


Wersja nr 2
Jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem jest niebezpieczna, ponieważ nie mamy możliwości odjąć gazu, żeby pomóc sobie tym (odjęciem gazu) w opanowaniu ewentualnego poślizgu. Czyli w razie sytuacji niebezpiecznej, jazda z wciśniętym sprzęgłem może spowodować, że nie będziemy mogli wyjść z opresji, podczas gdy bez wciśniętego sprzęgła moglibyśmy z niej wyjść - i dlatego też jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem. Dobrze rozumiem?


Wersja nr 3
Jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem jest niebezpieczna, ponieważ możemy nie zdążyć na czas dodać gazu oraz nie mamy możliwości go odjąć, żeby pomóc sobie jego dodaniem lub odjęciem w opanowaniu ewentualnego poślizgu. Czyli w razie sytuacji niebezpiecznej, jazda z wciśniętym sprzęgłem może spowodować, że nie będziemy mogli wyjść z opresji, podczas gdy bez wciśniętego sprzęgła moglibyśmy z niej wyjść - i dlatego też jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem. Dobrze rozumiem?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szymon1977 » piątek 30 września 2011, 10:50

Wersja 1.
Nie

Wersja 2.
Nie.

Wersja 3.
Nie.

Wroc kilka stron wczesniej.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » piątek 30 września 2011, 10:57

Ale ja już tam byłem i niczego więcej się nie dowiedziałem, więc gdybyś mógł mi jednak napisać coś konkretnie albo wskazać gdzie to dokładnie jest.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szymon1977 » piątek 30 września 2011, 11:17

Drezyna napisał(a):...trzeba przeprowadzić eksperyment i pokazać na YT.
Eksperymentu przeprowadzac nie zamierzam. Zostal przeprowadzany i opisany wiele razy, zainteresowanych szczegolami odsylam do ksiazek. Jezeli zamierzasz dyskutowac nt. szczegolowej teorii od strony zagadnien zjawisk fizycznych to sobie podyskutuj z autorami tych ksiazek, nie ze mna. W przeciwienstwie do Cmana-a uzywam okreslen zgodnie z ich potocznym znaczeniem, nie sile sie na fachowy jezyk, nie wiem dlaczego odniesles takie wrazenie.

Drezyna napisał(a):Powiem tylko, że twoje rozumowanie jest na tyle nieprecyzyjne, że można mniej więcej to samo napisać o wciśniętym sprzęgle.
Niby masz racje. Samochod takze zacznie zwalniac, wraz z wszystkimi konsekwencjami. Tylko, ze zjawisko to bedzie na tyle male, ze niezauwazalne, z punktu widzenia kierowcy nie bedzie miec zadnego wplywu na tor jazdy. Wiec jednak racji nie masz. Jezeli chcesz sie czepiac szczegulow to sie najpierw zastanow i bardziej postaraj.

Drezyna napisał(a):Są dwa wyjścia.
Ja mam trzecie wyjscie: pedz ze swoimi teoriami na forum teoretykow-fizykow, a jak bedziesz chcial podyskutowac o praktyce do wroc do nas.

Drezyna napisał(a):Na przykład trzeba wyjść z warunku zerwania przyczepności. Kiedy to nasąpi?
Calkiem mozliwe, ze w potocznym znaczeniu nie nastapi wcale.

Cman :
Skrecania z wcisnietym sprzeglem choc samo w sobie nie jest niebezpieczne z zalozenia jest zle
Strona 7. W moich wypowiedziach znajdziesz odpowiedz dlaczego. Powtarzac nie bede, poszukaj sobie.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » piątek 30 września 2011, 11:44

szymon1977 napisał(a):Strona 7. W moich wypowiedziach znajdziesz odpowiedz dlaczego.

Cytaty z Twoich wypowiedzi z tamtej strony (te które ew. mogłyby coś wyjaśniać):

szymon1977 napisał(a):Poniewaz nie mozemy zalozyc, ze predkosc na zakrecie nie okaze sie zbyt duza i w efekcie nie wpadniemy w poslizg powinnismy zawsze jechac przez zakret "na biegu", bez wciskania sprzegla, bo to moze uratowac nam zycie.
O tym już wiem, ale nadal nie wiem dlaczego - w tej wypowiedzi nie ma odpowiedzi na moje pytanie.
szymon1977 napisał(a):Szkoda, ze pominales sytuacje, gdy bieg i sprzeglo moze decydowac o naszym zyciu. Obawiam sie, ze ktos, kto nie jest w temacie moze odniesc wrazenie, ze takich sytuacji nie ma.
Podobnie jak wyżej, już wiem że są takie sytuacje, ale nadal nie wiem jakie to sytuacje - w tej wypowiedzi nie ma odpowiedzi na moje pytanie.
szymon1977 napisał(a):Skrecania z wcisnietym sprzeglem choc samo w sobie nie jest niebezpieczne z zalozenia jest zle.
Dobrze, i ja właśnie pytam dlaczego konkretnie - w tej wypowiedzi nie ma odpowiedzi na moje pytanie.
szymon1977 napisał(a):Bledem jest, kiedy kierowca zaklada, ze przyczepnosc nawierzchni bedzie niezmienna na calym zakrecie, lub ze przy niezmiennej przyczepnosci nie bedzie zmuszony do zaciesnienia luku.
Niewątpliwie, ale... - w tej wypowiedzi nie ma odpowiedzi na moje pytanie.

Przedstawiłem trzy wersje tłumaczące dlaczego jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem może być niebezpieczna (jest błędem) i wszystkie zakwestionowałeś. Odesłałeś mnie do miejsca, w którym, jak sam chyba widzisz, nigdzie nie wyjaśniłeś dlaczego jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem może być niebezpieczna (jest błędem). Więc wybacz, ale ja naprawdę nadal nie wiem, a chciałbym się dowiedzieć.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez Borys_q » piątek 30 września 2011, 18:35

Używam półsprzęgła w różnych sytuacjach bo mi pomaga panować na pojazdem, np. pokonywanie skrętów nie tylko na skrzyżowaniu.


To zamiast 2 na półsprzęgle nie lepiej jedynkę z puszczonym sprzęgłem???
Ostatnio zmieniony piątek 30 września 2011, 20:31 przez Borys_q, łącznie zmieniany 1 raz
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez lith » piątek 30 września 2011, 20:28

@Borys_q
Jednak sprzęgłem, i gazem na 2ce można operować zdecydowanie swobodniej i łatwiej niż gazem na 1ce. Przynajmniej w samochodach, którymi ja miałem okazję jeździć przy puszczaniu gazu na 1ce trzeba baaardzo uważać, bo przy tym przełożeniu hamowanie silnikiem jest bardzo gwałtowne.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez Borys_q » piątek 30 września 2011, 20:31

To nie puszczać gazu tak gwałtownie.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez Drezyna » piątek 30 września 2011, 20:40

Albo hamować bez zdejmowania nogi z gazu.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez lith » piątek 30 września 2011, 21:02

Tylko po co znowu sobie utrudniać? Dla zasady?
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szerszon » piątek 30 września 2011, 21:08

Borys_q napisał(a):
Używam półsprzęgła w różnych sytuacjach bo mi pomaga panować na pojazdem, np. pokonywanie skrętów nie tylko na skrzyżowaniu.


To zamiast 2 na półsprzęgle nie lepiej jedynkę z puszczonym sprzęgłem???

Po obiedzie jest to troche ryzykowne zachowanie.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez Borys_q » piątek 30 września 2011, 21:13

Nie ukrywam, że chciałem usłyszeć "Nie redukujemy do 1 w trakcie jazdy!!!" i się trochę pokłócić ale nie wyszło:(
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szymon1977 » sobota 01 października 2011, 02:34

Borys_q napisał(a):Nie ukrywam, że chciałem usłyszeć "Nie redukujemy do 1 w trakcie jazdy!!!" i się trochę pokłócić ale nie wyszło:(
Jezeli chcesz koneicznie to zaloz nowy temat.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szymon1977 » sobota 01 października 2011, 11:21

cman napisał(a):Przedstawiłem trzy wersje tłumaczące dlaczego jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem może być niebezpieczna (jest błędem) i wszystkie zakwestionowałeś.

Jak chcesz mozesz przedstawic 10 wersji, a nawet 100. Kazda rozpoczynajaca sie od zwrotu "Jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem jest niebezpieczna..." nie potwierdze, bo to nie jest prawda. Sam zreszta napisales, ze niebezpieczne jest niedostosowanie predkosci jazdy do warunkow na drodze (jakos tak).

Jazda z wcisnietym sprzeglem na zakrecie jest natomiast bledem, poniewaz jest dodatkowa czynnoscia, ktora:
- nie przyniesie nam zadnych wymiernych kozysci,
- zazwyczaj nic nie zmieni,
- w krytycznej sytuacji takze nic nam nie da,
- w krytycznej sytuacji moze uniemozliwic lub w znaczacy sposob utrudnic nam wykonanie czynnosci majacych decydujace znaczenie jezeli chodzi o utrzymanie sie na drodze/jezdni/pasie ruchu.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez piotrekbdg » sobota 01 października 2011, 11:51

Jazda z wcisnietym sprzeglem na zakrecie jest natomiast bledem, poniewaz jest dodatkowa czynnoscia, ktora:
- nie przyniesie nam zadnych wymiernych kozysci,

Jest błędem bo nie przynosi korzyści...żeby była błędem musi przynosić szkody.
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość