Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez maryann » poniedziałek 25 lutego 2013, 10:52
przez RossoneriDevil » poniedziałek 25 lutego 2013, 20:41
przez LeszkoII » poniedziałek 25 lutego 2013, 22:41
Nie powinny się przecinać, chyba że ktoś zechciał zawracać z nieodpowiedniego pasa na wlocie i zmienił zdanie już na skrzyżowaniu wjeżdżając w lewo w miejsce przedłużenia następnego wlotu. Czy o to chodziło?RossoneriDevil napisał(a):Odnośnie rond....jak to jest z pierwszeństwem na rondach turbinowych?
Np. dwa samochody zawracają i ich drogi przecinają się?
przez szymon1977 » poniedziałek 25 lutego 2013, 23:35
Wprawdzie nie jestem sobie w stanie wyobrazić takiej sytuacji ale odpowiem dyplomatycznie: tak samo jak na każdym innym rondzie oznakowanym C-12+A-7 czyli zmiana zajmowanego pasa ruchu i Art.22.4.RossoneriDevil napisał(a):Odnośnie rond....jak to jest z pierwszeństwem na rondach turbinowych?
Np. dwa samochody zawracają i ich drogi przecinają się?
Czy był już omawiany taki temat?
przez maryann » wtorek 26 lutego 2013, 14:27
Tak samo, jak nie widzi przeszkód do Wielkiej Pardubickiej... ślepy kuń. Jesteś pewien, że widzisz, że tam jest wszystko dobrze?dylek napisał(a):Ja tu sprzeczności między strzałkami poziomymi a C-12 nie widzę.
przez RossoneriDevil » wtorek 26 lutego 2013, 19:31
Nie powinny się przecinać
przez dylek » wtorek 26 lutego 2013, 19:58
RossoneriDevil napisał(a):W tej sytuacji niebieski ma pierwszeństwo...
przez RossoneriDevil » wtorek 26 lutego 2013, 20:16
przez dylek » wtorek 26 lutego 2013, 21:36
przez RossoneriDevil » wtorek 26 lutego 2013, 21:51
przez LeszkoII » wtorek 26 lutego 2013, 22:04
przez szerszon » wtorek 26 lutego 2013, 23:59
dylek napisał(a):
EDIT: polookałem w necie ... d. Babka jest faktycznie już półturbiną (w przeciwieństwie do wklejonego przez ciebie zdjęcia)
Oto aktualne (chyba)
Spróbuj wrysowac w moją fotę miejsce i sytuację sporną...
przez szymon1977 » środa 27 lutego 2013, 00:09
Nie! Jedyne o czym decyduje sygnalizacja świetlna to nie wpuszczenie wszystkich na raz na rondo. I wbrew temu co głoszą nie tylko na Forum dyletanci kierujący nie musi być jasnowidzem i wiedzieć jakie akurat pali się światło, który pojazd, którym wjazdem wjechał na rondo, ani który wjechał wcześniej, a który później niż on. Wystarczy, że dostrzeże pasy ruchu wymalowane przez Drogowców na powierzchni skrzyżowania wzdłuż drogi z pierwszeństwem przejazdu (bo do tego są przez prawo zobowiązani "220") i w oparciu o te pasy zasygnalizuje zmianę zajmowanego pasa ruchu oraz w związku ze zmianą zajmowanego pasa ruchu spełni obowiązek ustąpienia pierwszeństwa przejazdu.LeszkoII napisał(a):Niemal wszystko w losach sygnalizacji świetlnej.
Wyraźnie wymalowane linie wyjaśniają wszystko. Tak na turbinowym, na pierścieniowym jak i na każdym innym cudaku. Wystarczy je zobaczyć i się do nich zastosować. Tak jak i na każdym skrzyżowaniu.szerszon napisał(a):właśnie tak to teraz wygląda-jeżdżę tam na specjalne życzenie-teraz to banał
przez szerszon » środa 27 lutego 2013, 00:32
przez maryann » środa 27 lutego 2013, 10:44
Ja tam widzę, że czerwony jedzie swoim pasem a niebieski go przecina; niebieski musi zaczekać.RossoneriDevil napisał(a):W tej sytuacji niebieski ma pierwszeństwo...chociaż u jednego i drugiego wygląda to tak jakby mieli kontynuacje swojego pasa które się przecinają.