Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez Drezyna » wtorek 17 czerwca 2014, 11:16

...na drodze jednokierunkowej z kontra-pasem rowerowym?
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez szymon1977 » wtorek 17 czerwca 2014, 11:49

No chyba nie na kontra-pasie rowerowym tylko tuż obok?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez lith » wtorek 17 czerwca 2014, 11:57

Jak jest kontrapas wymalowany to nei ma problemu. Gorzej jak po prostu jest zakaz wjazdu, który nie dotyczy rowerów.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez szerszon » wtorek 17 czerwca 2014, 12:28

Przy wjeździe na jednokierunkową też jest T-22..można sie domyślić jak sie ustawić.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez Drezyna » wtorek 17 czerwca 2014, 13:56

szymon1977 napisał(a):No chyba nie na kontra-pasie rowerowym tylko tuż obok?
Ma to jakiś sens, ale na jakich przepisach opierasz swoje zdanie?
Przepis nakazuje zbliżyć się do krawędzi jezdni, a na kontra-pas rowerowy chyba wolno najechać?
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez szerszon » wtorek 17 czerwca 2014, 22:43

Jak jest wyznaczony kontrapas ?
Jest to znak poziomy i w tym momencie przepis jakby lekko wyblakł.
Czy przypomnieć szanownemu Art 5 ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez Borys_q » wtorek 17 czerwca 2014, 23:09

Ja bym raczej zadał pytanie czy jezdnia z kontra pasem rowerowym spełnia art 22.2.2 gdzie piszą o "jezdni o ruchu jednokierunkowym"? Jak nie spełnia to jedziemy artykułem 22.2.1 czyli do "środka jezdni" zakładam, że środek jest tam gdzie spotyka się nasz kierunek z przeciwnym a nie środek geometryczny.

Wg mnie fakt, że po danej jezdni (pas dla określonego typu pojazdów jest częścią jezdni) poruszają się legalnie pojazdy w dwóch kierunkach (nie mówimy o cofaniu bo to jest inna kwestia) jest wystarczający żeby w kontekście art 22 nie traktować jako jezdni o ruchu jednokierunkowym.
Ostatnio zmieniony wtorek 17 czerwca 2014, 23:13 przez Borys_q, łącznie zmieniany 1 raz
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez szerszon » wtorek 17 czerwca 2014, 23:11

Borys...znaki
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez Borys_q » wtorek 17 czerwca 2014, 23:14

Znaki znakami raz je widać raz nie, ale jak nam jadą z naprzeciwka to nie może być jednokierunkowo. W ramach ciekawostki w GDA na starówce większość kontra pasów jest wyznaczona na jezdni tylko na moment minięcia zakazu potem już kreski nie chciało się rysować a kolejka do lewoskrętu potrafi być długa.
Ostatnio zmieniony wtorek 17 czerwca 2014, 23:17 przez Borys_q, łącznie zmieniany 1 raz
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez szerszon » wtorek 17 czerwca 2014, 23:16

T-22
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez Borys_q » wtorek 17 czerwca 2014, 23:19

No tak ale to tylko mówi o tym co nam może jechać z naprzeciwka a co nie, kwestia czy do lewej czy prawej czy jakiejś innej reguluje Art 22 i zdrowy rozsądek.

Oczywiście mówię czysto teoretycznie, bo w praktyce to wiadomo prawie do lewej żeby rower się dobrze zmieścił i będzie OK, tylko to rozwiązanie bardziej ze zdrowego rozsądku wynika, w przepisach jak zwykle bardak.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez szerszon » wtorek 17 czerwca 2014, 23:28

Do tej pory T-22 stawiało się razem z wyznaczonym kontrapasem, a przynajmniej z jego końcem czy początkiem..a ruch prawostronny dalej istnieje.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez Borys_q » wtorek 17 czerwca 2014, 23:53

Zgadzam się, tylko pojawiło się pytanie kiedy w rozumieniu PORD droga przestaje być jednokierunkowa?? To pytanie wcale nie jest takie banalne, cały temat wyprzedzań, postoju, zatrzymań się z tym wiąże.

Czy na jedno kierunkowej z kontra pasem można wyprzedzać dojeżdżając do wierzchołka wzniesienia lub przed niebezpiecznym zakrętem??

Czy na jednokierunkowej z kontrapasem o dużym ruchu można się przy lewej zatrzymywać??

Jak z zatrzymaniem w okolicy przejścia dla pieszych na jednokierunkowej z kontrapasem, 10m przed czy 10m przed i za?

I tak dalej i tak dalej, ja osobiście nie traktował bym takiej drogi jako jednokierunkowej w rozumieniu ustawy i ogólnie sposób wprowadzenia tego mi się nie podoba.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez szerszon » środa 18 czerwca 2014, 00:03

Czy na jedno kierunkowej z kontra pasem można wyprzedzać dojeżdżając do wierzchołka wzniesienia lub przed niebezpiecznym zakrętem??

Przykład ?
Czy na jednokierunkowej z kontrapasem o dużym ruchu można się przy lewej zatrzymywać??

ba..nawet sa wyznaczone miejsca. Zależy co rozumiesz przy lewej. Kontrapas to jednak pas ruchu.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez Borys_q » środa 18 czerwca 2014, 00:17

ba..nawet sa wyznaczone miejsca. Zależy co rozumiesz przy lewej. Kontrapas to jednak pas ruchu.


Chodzi mi czy ma zastosowanie artykuł 49 punkt 7?

Zależy co rozumiesz przy lewej.


Lewa to jest ta która jest po drugiej stronie prawej, krawędź jezdni to najczęściej krawężnik. Kontrapas niewyznaczony lub wyznaczony linią przerywaną.

Przykład ?


Rozmawiam teoretycznie, jest droga jednokierunkowa z kontrapasem jest wzniesienie jest wierzchołek, pasy nie są wyznaczone tylko T-22 i kontrapas na miniecie znaków, mogę wyprzedzać czy nie??

Liczę na merytoryczna dyskusje popartą jakimiś przepisami, albo przynajmniej logicznymi wywodami.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości