Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez szerszon » środa 18 czerwca 2014, 00:23

Lewa to jest ta która jest po drugiej stronie prawej, krawędź jezdni to najczęściej krawężnik.

Chcesz zatrzymywać sie na kontra pasie ?
Rozmawiam teoretycznie,

Podejrzewam ,że teoretycznie nie wyznaczyli kontrapasa na takiej drodze.
Dlatego prosiłem o przykład.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez Borys_q » środa 18 czerwca 2014, 00:33

Chcesz zatrzymywać się na kontra pasie ?


A na zwykłym pasie w przeciwnym kierunku stajesz?? Pokaż mi z którego przepisu wynika zakaz zatrzymywania na kontrapasie?? Mówię o postoju na jezdni, bez zakazów.

Podejrzewam, że teoretycznie nie wyznaczyli kontrapasa na takiej drodze.


Co nie znaczy, że nie wyznaczą. Pół roku temu na pouczeniach u mnie w firmie dyskutowaliśmy pewne zmiany w przepisach kolejowych pewien wątek skończyliśmy stwierdzeniem "tak to na pewno nikt nie zrobi bo to tylko tak teoretycznie", tydzień temu się dowiedziałem, że jednak zrobią.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez szerszon » środa 18 czerwca 2014, 00:39

A na zwykłym pasie w przeciwnym kierunku stajesz?? Pokaż mi z którego przepisu wynika zakaz zatrzymywania na kontrapasie??

a chociaż z tego, ze pas jest przeznaczony dla konkretnych uzytkowników
Art 2.5a)
I nie wiem co bys tam robił.
Co nie znaczy, że nie wyznaczą.

No to pokaż. Wyznaczyć również moga PdP na autostradzie..teoretycznie.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez Borys_q » środa 18 czerwca 2014, 00:46

Art2.5a no może, w ustawie 2014r art 2.8 ale tu nadal mowa o przeznaczeniu, nie wynikają z tego żadne bezpośrednie zakazy.

I nie wiem co byś tam robił.


Czekał na tramwaj.

Dobra czekam na jakieś zdanie odrębne, ty za dużo przykładów potrzebujesz ja wolę przepisy wyobraźnie i otwartość umysłu.

Wyznaczyć również moga PdP na autostradzie.


Pudło

autostrada – drogę dwujezdniową, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi, na której nie dopuszcza się ruchu poprzecznego, przeznaczoną tylko do ruchu pojazdów samochodowych, z wyłączeniem czterokołowca, które na równej, poziomej jezdni mogą rozwinąć prędkość co najmniej 40 km/h, w tym również w razie ciągnięcia przyczep;


Jak widać poniżej dreptający pieszy podchodzi pod pojecie Ruchu.

RUCH ROGOWY

Rozdział 1 - Ruch pieszych
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez szerszon » środa 18 czerwca 2014, 07:18

Art2.5a no może, w ustawie 2014r art 2.8 ale tu nadal mowa o przeznaczeniu, nie wynikają z tego żadne bezpośrednie zakazy.

Komu jak komu, ale chyba Tobie nie muszę pisać, że określone zachowanie jest obowiązujące pomimo braku bezpośredniego werbalnego zakazu.
Dobra czekam na jakieś zdanie odrębne, ty za dużo przykładów potrzebujesz ja wolę przepisy wyobraźnie i otwartość umysłu.

Ustawodawca najwidoczniej nie przewidział, ze w przypadku przeznaczenia konkretnej części drogi, w tym przypadku pasa ruchu dla rowerów, dla konkretnych uczestników ruchu ktoś będzie wymagał bezpośredniego zakazu. :wow:
Jeśli masz autostradę dla pojazdów samochodowych to oczekujesz bezpośredniego zakazu wjazdu na wyżej wymienioną rowerów, ciągników rolniczych, wozów drabiniastych i buk wie czego tam jeszcze ?
W naszym przypadku również wystarczy napisać, dla kogo jest przeznaczony pas ruchu dla rowerów i nie powinno to budzić wątpliwości..bo nie zakazali.
Uruchom wyobraźnię :wink:
Pudło

Masz rację..a ekspresówka może być ?
Tu chodzi o pokazanie absurdalności twoich pomysłów i w tym przypadku zbyt bujnej wyobraźni.

Obrazek
Coś tu budzi wątpliwości ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez lith » środa 18 czerwca 2014, 08:44

Bez przesady, są sytuacje na drodze gdzie się po pasie dla rowerów jeździ. Tym bardziej, że te nie zawsze są skrajne. Bywają namalowane np. pomiędzy pasem do jazdy prosto, a pasem do skrętu w prawo. A nawet jak są skrajne to ludzie korzystają z nich jak z pobocza, żeby np. ominąć pojazd skręcający w lewo. Są też sytuacje, że po prostu nie da się nie jechać p pasie dla rowerów, bo jezdnia jest na tyle wąska, że się nie da przejechać nie jadąc częściowo po nim.
Jak nie ma wymalowanego kontrapasu to nie widzę przeszkód w parkowaniu po lewej stronie jednokiernkowej. Jak są wymalowane to zatrzymywanie się na pasie ruchu dla rowerów jest wprost zakazane w pord.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez Drezyna » środa 18 czerwca 2014, 09:27

szerszon napisał(a):Jest to znak poziomy i w tym momencie przepis jakby lekko wyblakł.
Czy przypomnieć szanownemu Art 5 ?

Dobrze, że wiesz, że jest taki artykuł, brawo. Trzeba jeszcze wiedzieć i rozumieć, co tam napisali. Bo na przykład jaki inny sposób zachowania w kwestii ustawienia do skrętu wynika z wyznaczenia kontra-pasa?

A teraz analiza eksperta:
"Do skrętu w lewo zbliżamy się do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi. Znak D-3 z tabliczką T-22 oznacza drogę jednokierunkową oraz wskazuje, że ruch rowerów jednośladowych na wyznaczonym na jezdni pasie ruchu przeznaczonym dla tych pojazdów odbywa się w kierunku przeciwnym do wskazanego na znaku. Tak więc mamy do czynienia z drogą jednokierunkową z jezdnią, która nie jest jednokierunkowa. Należy więc zbliżyć się do środka jezdni."
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez Borys_q » środa 18 czerwca 2014, 09:32

No dobra powiedzmy, że dałem się przekonać, to teraz droga jednokierunkowa z kontrapasem zakaz zatrzymywania 10 metrów przed pdp czy przed i za przejściem??

na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem


Wychodzi na to, że w tej kwestii decyduje jednokierunkowość drogi a nie jezdni. Jak dziwnie by to nie zabrzmiało.


Należy więc zbliżyć się do środka jezdni.




Tylko gdzie ten środek, kiedyś było coś takiego jak oś jezdni nie wiem czy to jeszcze w prawie funkcjonuje.

Tak więc mamy do czynienia z drogą jednokierunkową z jezdnią, która nie jest jednokierunkowa.


Jeśli byśmy mieli na forum temat ze złotymi myślami to to było be jedna z ciekawszych.

Komu jak komu, ale chyba Tobie nie muszę pisać, że określone zachowanie jest obowiązujące pomimo braku bezpośredniego werbalnego zakazu.


Wiesz trochę musisz trochę nie musisz, byłem na takim indoktrynacyjnym kursie gdzie nam wpajali, że postój na moście i wiadukcie oraz zawracanie na przejeździe kolejowym są dozwolone, kto był na takim samym ten wie o co chodzi, trochę jeszcze tej indoktrynacji siedzi w głowie.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez szerszon » środa 18 czerwca 2014, 11:54

lith
Bez przesady, są sytuacje na drodze gdzie się po pasie dla rowerów jeździ.

Po przystankach tez sie jeździ..po polu wyłączonym z ruchu również ...to ma być argument ?
Drezyna
Trzeba jeszcze wiedzieć i rozumieć, co tam napisali.
Życzysz sobie jakieś wyjaśnienia ? :wink:
Bo na przykład jaki inny sposób zachowania w kwestii ustawienia do skrętu wynika z wyznaczenia kontra-pasa?

Nie zbliżasz sie do krawędzi jezdni tylko do kontra pasa, ponieważ w każdej chwili może wjechać rowerzysta.
Tak więc mamy do czynienia z drogą jednokierunkową z jezdnią, która nie jest jednokierunkowa. Należy więc zbliżyć się do środka jezdni."

Dlaczego srodka ? To kontra pas zajmuje połowę jezdni ? na zdjęciu , które wrzuciłem nie widać tego. To dlaczego od środka... co rozumiesz pod pojęciem środka jezdni ?
Geometryczny środek ?
Borys dla Ciebie później, bo w twoim przypadku trzeba precyzyjnie odpisywać... reszcie udzielającej sie tutaj ...z marszu :mrgreen:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez lith » środa 18 czerwca 2014, 11:59

szerszon napisał(a):lith
Bez przesady, są sytuacje na drodze gdzie się po pasie dla rowerów jeździ.

Po przystankach tez się jeździ..po polu wyłączonym z ruchu również ...to ma być argument ?

Po przystankach też można i się jeździ, nie wolno się tylko zatrzymywać i wypadałoby nie przeszkadzać tym , dla kogo są one przeznaczone. Zresztą podobnie jak na takim pasie. Po wyłączonym z ruchu teoretycznie się nie jeździ, bo nie wolno ;)
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez Borys_q » środa 18 czerwca 2014, 12:50

Borys dla Ciebie później, bo w twoim przypadku trzeba precyzyjnie odpisywać... reszcie udzielającej sie tutaj ...z marszu :mrgreen:


Na pewno ktoś powinien czuć się obrażony, nie wiem jeszcze tylko kto:)

A teraz analiza eksperta:
"Do skrętu w lewo zbliżamy się do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi. Znak D-3 z tabliczką T-22 oznacza drogę jednokierunkową oraz wskazuje, że ruch rowerów jednośladowych na wyznaczonym na jezdni pasie ruchu przeznaczonym dla tych pojazdów odbywa się w kierunku przeciwnym do wskazanego na znaku. Tak więc mamy do czynienia z drogą jednokierunkową z jezdnią, która nie jest jednokierunkowa. Należy więc zbliżyć się do środka jezdni."


Nie wiem co to za ekspert, czy może masz takie be krytyczne zdanie o sobie ale ta wypowiedź nakierowała mnie na ciekawy trop. Ustawodawca dzieli przepisy związane z manewrami na drogach jednokierunkowych, na zakazy obowiązujące na drogach (zatrzymanie i postój), jezdniach (wyprzedzanie, oraz zmiana kierunku jazdy), prawdopodobnie zostało to zrobione celowo lub jest to zaszłość historyczna. Jest w gdańsku ulica Trakt Konny, jest to jezdnia jednokierunkowa ale łącznie z Aleja Zwycięstwa tworzy coś, coś co nie wiem czy jest jedną dwukierunkową drogą trzy jezdniową, czy dwiema drogami jedna dwukierunkową dwujezdniową, jedną jednokierunkową, w kontekście zatrzymania za przejściem dla pieszych na tej ulicy ma znaczenie (jeżeli dobrze pamiętam nie ma tam zakazu zatrzymywania na chodniku)
Czy może istnieć droga jednokierunkowa o jezdni z ruchem dwukierunkowym i jakie to ma implikacje? Zasadniczo nie ma chyba przeciwwskazań żeby taki termin stosować, w końcu droga jednokierunkowa to tylko droga w określony sposób oznakowana. W ramach ciekawostki prawo nie zabrania jazdy pod prąd na drodze jednokierunkowej zabrania zawracania i niestosowania się do znaków, kierujący który wyjechał z licho oznakowanej posesji (brak znaku nakazu skrętu s odpowiednia stronę) może sobie jechać pod prąd do najbliższego znaku zakazu wjazdu i nikt nie ma prawa nic mu zrobić, a i jak zaparkował to może se w drugą stronę wyjechać (prawo nie definiuje manewru zawracania wiec z takich numerów się łatwo wybroni), oczywiście nie namawiam do takich manewrów bo są niezgodne ze zdrowym rozsądkiem i dość niebezpieczne może się potem okazać ze nie ma jak z tej jednokierunkowej wyjechać bo skrzyżowanie nie przystosowane do takich jazd.

Szerszon

Ty znasz takie kontrapasy jak pokazałeś my znamy takie:
http://tinyurl.com/lcmt4dd

zwróć uwagę że są wyznaczone tylko na moment przejechania za znak, tak obok też jest ulica żeźnicka której przykład chciałem podać ale dużo tam zaparkowanych aut i nic nie widać.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez LeszkoII » środa 18 czerwca 2014, 13:08

Drezyna napisał(a):CYTAT eksperta: "(...)Tak więc mamy do czynienia z drogą jednokierunkową z jezdnią, która nie jest jednokierunkowa. Należy więc zbliżyć się do środka jezdni."
Jezdnia jest jednokierunkowa a wyjątek dopuszczenia ruchu rowerów w kierunku przeciwnym(kontr-pas), nie uczyni z niej jezdni dwukierunkowej. Bowiem z pasa ruchu dla rowerów powinni korzystać rowerzyści a z pasa ruchu na tej samej jezdni - rowerzyści poruszający się zgodnie ze strzałką wskazaną na D-3 oraz inne pojazdy.

Należy zbliżyć się do lewej krawędzi jezdni (na tyle blisko na ile pozwala Art. 5. w związku ze znakami wyznaczającym pas ruchu dla rowerów: F-19, P-23, P-2b).
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez lith » środa 18 czerwca 2014, 13:40

No tak, zjeżdżanie do osi zupełnie do mnie w takiej sytuacji nie przemawia. Imo trzeba dojechać na tyle do lewej krawędzi na ile się da. Czyli jak kontrapas oddzielony ciągłą to do kontrapasa, jak przerywaną to już się można zastanawiać jak w danej sytuacji będzie rozsądniej, ale raczej nie najeżdżać. Jak nie ma wcale to już w ogóle chyba tylko zdrowy rozsądek jadącego, żeby widząc rower mu miejsce zostawił.

Kontrapasy są fajnym rozwiązaniem, ale w przepisach sa doklejone na siłe i nie bardzo pasują z resztą przepisów. Potem na rowerze nie wiadomo jak sie zachować, czy to na samej jezdni, czy np. już wyjeżdżając z takiego kontrapasa - A-7 nie uświadczysz, choćby takiego małego, specjalnie dla rowerka :P

Albo takie coś: https://www.google.pl/maps/@54.35763,18 ... 8xsubg!2e0
Wyjeżdżam rowerkiem z jednokierunkowej - bo mogę - skrzyżowanie z sygnalizacją, a ja nawet sygnalizatora swojego nie mam :mrgreen: Znaku też nie mam. A równorzędne tez to nie jest, bo widać, że nawet D-1 zawiesili na poprzecznej... no komedia.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez Drezyna » środa 18 czerwca 2014, 14:38

LeszkoII napisał(a):Jezdnia jest jednokierunkowa a wyjątek dopuszczenia ruchu rowerów w kierunku przeciwnym(kontr-pas), nie uczyni z niej jezdni dwukierunkowej.

Czyli co? Jeśli powiedzmy mamy drogę dwukierunkową, na której w jedną stronę dopuszczono ruch wszystkich pojazdów, a w drugą powiedzmy tylko autobusów miejskich, to wtedy jezdnia też jest jednokierunkowa?
Moim zdaniem ekspert słusznie napisał, że droga jest jednokierunkowa, bo ta nazwa została zdefiniowana znakiem, a na jej jezdni ruch odbywa się w obu kierunkach, choć dla różnych pojazdów, czyli jezdnia nie jest jednokierunkowa, bo jedni jadą w tę, a inni nazad.
Ustawodawca w 22 przewidział jak rozumiem wyłącznie jezdnie jednokierunkowe i pozostałe (na przykład z dopuszczonym ruchem wybranych pojazdów w kierunku przeciwnym). Nieprawdaż?
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Jak się ustawić do skrętu w lewo...

Postprzez Borys_q » środa 18 czerwca 2014, 14:43

Jezdnia jest jednokierunkowa a wyjątek dopuszczenia ruchu rowerów w kierunku przeciwnym(kontr-pas),


Jest część jezdni przeznaczona do ruchu w kierunku przeciwnym?
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 34 gości