LeszkoII napisał(a):Henq napisał(a):P-14 wyznacza miejsce zatrzymania przed sygnalizatorem, skoro jest sygnalizator i jest P-14 to w związku z tym przy wyświetlany sygnale żółtym (o ile hamowanie nie będzie gwałtowne) i w związku z wyświetlanym sygnale czerwonym masz się zatrzymać przed linią P-14 a nie przed sygnalizatorem.
To jest jasne jak Słońce, ale dla uściślenia problemu postawię pytanie pomocnicze: czy przejechanie za linię P-14 podczas nadawania sygnału czerwonego skutkuje też mandatem za niezastosowanie się do sygnalizacji?
powinno skutkować mandatem za niezastosowanie się do znaku P-14, niestety nie ma takowego.
W przypadku B-20 i linii P-12 skutkuje mandatem za niezastosowanie się do znaku B-20 bo w związku z tym znakiem jest linia namalowana,jest to sytuacja analogiczna, zamiast B-20 mamy sygnalizator, zamiast P-12 mamy P-14.
LeszkoII napisał(a):Henq napisał(a):Mając linię P-12 i znak stop też się zastanawiasz czy zatrzymać się przed znakiem czy przed P-12?
Przy aktywnej sygnalizacji świetlnej linia P-12 znajduje się, w zdecydowanej większości przypadków, za sygnalizatorami, więc podczas nadawania czerwonego nawet do niej nie dojedziemy. Dodatkowo przepisy nie wiążą w żaden sposób miejsca zatrzymania na STOPie z zatrzymaniem przed sygnalizatorem (w przeciwieństwie do P-14).
@LeszkoII nigdzie nie pisałem o sygnalizatorze i znaku B-20, przecież jak działa sygnalizator to B-20 nie obowiązuje, pisałem o linii P-14 analogicznie do linii P-12.
W przypadku B-20 i P-12 zatrzymanie odbywa się właśnie przy linii P-12 nie ważne gdzie ona jest czy przed czy za znakiem B-20, a nie przy znaku B-20.
I analogicznie A-7 i linia P-13.
Znak P-14 jest z tej samej grupy co powyższe więc tak samo powinien być traktowany sygnalizator i P-14 zatrzymanie na linii.
LeszkoII napisał(a):waw napisał(a):Sygnał czerwony w swojej definicji zabrania wyłącznie wjazdu ZA sygnalizator. Tak mówi Rozporządzenie 170.
... i dlatego wypada wziąć pod mikroskop ten przepis a następnie doszukać się w nim czegoś więcej niż jego postaci "widocznej nieuzbrojonym okiem". Moim zdaniem przejechanie za P-14 jest w pewnych przypadkach równoznaczne z przejechaniem za sygnalizator – mimo że fizycznie tego ostatniego nie przejechaliśmy, ale zatrzymaliśmy się przed nim... np. na przejściu lub PdR.
ale co tu szukać? Masz linii zatrzymania w związku z sygnałem nadawanym.
Analogicznie:
znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
jeżeli masz P-12 zatrzymujesz się na linii jak nie, dostajesz mandat za niezastosowanie się do znaku B-20 a nie P-12
Tak samo działa P-14 tylko zamiast B-20 masz sygnalizator.
W przeciwieństwie do P-12 nie spotkałem się z sytuacją by P-14 było malowane za sygnalizatorem
Chyba dawno dawno był już poruszany ten temat...
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.